נמל יפו, המתחדש בימים אלה על-ידי עיריית תל אביב-יפו והחברה העירונית אתרים, יקיים לראשונה את "פסטיבל הסופרים של נמל יפו", פסטיבל ייחודי המציע לקהל הקוראים מפגש בלתי אמצעי עם סופרות וסופרים מובילים ועכשוויים. במסגרת הפסטיבל יתקיימו מפגשי סופרים, סדנאות, שעות סיפור לילדים והרצאות. במהלך ימי הפסטיבל ימוקמו דוכני ספרים למכירה ולחתימה על ידי עשרות סופרים מובילים.

בפסטיבל יינתן ייצוג למשוררים וסופרים מרקעים שונים, מכל המגדרים, בהם סופרים ותיקים ומוכרים לצד יוצרים צעירים בתחילת דרכם, בין היתר יוצרים מקומיים מקהילת התרבות היפואית, כמו גם יוצרים המגיעים מהחברה הערבית, החרדית והחילונית בישראל. ביניהם: "תה", אסיף אלקיים, אלכס אפשטיין, מרסל מוסרי, אילן הייטנר, ליאת רוטנר, רוני סומק, רינו צרור, איאת אבו שמיס ועוד רבים.

נמל יפו המתחדש (צילום: דורון סהר)
נמל יפו המתחדש (צילום: דורון סהר)

את הפסטיבל יזמו הסופרים אסיף אלקיים ו"תה" שהחלו את דרכם כסופרים עצמאיים. מטרתו היא לאפשר לסופרים ויוצרים לפגוש את קהל הקוראים ללא העלויות הגבוהות הכרוכות בהשתתפות בירידי הספרים המסורתיים וללא תלות בהוצאות הספרים הגדולות. בכך מאפשר הפסטיבל לכל היוצרים להציג את ספריהם לקהל הרחב. "כסופר שזכה להוציא לאור ארבעה ספרים ואף לזכות בתואר 'רב מכר' אך ורק בזכות הקשר הבלתי אמצעי עם מאות אלפי הקוראים למדתי להעריך את החיבור בין קורא לכותב בעולם החדש" מסר אלקיים. "בחרנו לקיים את הפסטיבל בנמל יפו, שמייצג יותר מכל את הפסיפס התרבותי הישראלי ולקיים את שבוע הספר של העולם החדש ששם את היוצר והקורא במרכז".

פירוט האירועים:

יום חמישי, 16:00 שיחה והדגמת יצירת ספרים מיניאטוריים עם הסופר אלכס אפשטיין

הסופר אלכס אפשטיין ירכיב ויכרוך את ספריו המיניאטוריים בדוכן, לעיני הקהל. בכלים עדינים אפשטיין ייצר כל ספר במו-ידיו לפני שיצא למכירה. הזדמנות נדירה לראות סופר ההופך גם בעל מלאכה מעשי. בין ספר לספר, הסופר ישיב לשאלות הנוגעות ליצירתו ולספריו.

יום חמישי, 22 ביוני, 17:00 - מפגש עם סופרת הנוער ליאת רוטנר

ליאת רוטנר, מחברת רבי המכר 'קיץ אחד ביחד', 'תנו לגדול בשקט' ועוד רבים אחרים, תנחה מפגש אינטימי לקהל קוראיה שבו תקרא מספריה ותספר על תהליך היצירה שלה

יום חמישי, 18:00, מפגש עם הסופר אילן הייטנר

הסופר אילן הייטנר במפגש ״לצאת לאור- על יצירתיות, השראה וטמטום" יחשוף את באי הפסטיבל לתהליך כתיבת הספר, איך כותבים משפיע סוחף ועוצמתי ומדוע לא כל אחד חייב לכתוב ספר אבל כל אחד חייב לצאת לאור.

יום חמישי, 18:30, במה פתוחה

כחלק מהבמה הפתוחה סופרות וסופרים יעלו ויקראו קטעים מתוך ספריהם לקהל באי הפסטיבל

לחשוב כמו סופר - הרצאתם של אסיף אלקיים ותה, יום חמישי, 20:00

אסיף אלקיים ותה, מחברי רבי מכר ושניים מחלוצי הכתיבה ברשת בישראל - ידברו ויתווכחו על תהליך היצירה, על השפעת המשוב המידי מן הקהל ועל האופן שבו כל אחד ואחת יכולים להתבונן בעולם כסופרים, גם אם אינם מניחים מילים על הדף. פאנל שאלות ותשובות יתקיים בסיום ההרצאה.

יום שישי 23 ביוני בשעה 11:00

"הסוד של סבתא דבורה"- שעת סיפור לילדים. סופרת הילדים טלי נייגר תקיים שעת סיפור לילדים עם ספרה "הסוד של סבתא דבורה. מיועד לגילאים: 4-5 

יום שישי, 23 ביוני, 12:00, הרצאה ומפגש עם רוני סומק

המשורר בין-לאומי, וזוכה פרסים בארץ ובחו"ל - רוני סומק יקריא משיריו, יספר לקוראים על האירועים שהובילו לכתיבתם וישיב לשאלות הקהל

פסטיבל הסופרים של נמל יפו. הפסטיבל יתקיים בדק הצפוני של נמל יפו בסמוך לקפה אסיל. 23-22 ביוני | נמל יפו. חמישי- 21:00-17:00. שישי- 14:00-10:30. הכניסה חופשית