מסורת חגיגות הלילה הלבן החלה ביולי 2003 כאשר הכריז אונסק"ו על "העיר הלבנה" של תל אביב – מרקם עירוני, היסטורי וייחודי – בתור אתר מורשת תרבות עולמית. מרכז העיר בו שוכנים למעלה מ-4,000 מבנים מהווה את האוסף האדריכלי הגדול בעולם של מבנים בסגנון ה"באוהאוס" הבין-לאומי, שהקנה לתל-אביב-יפו את מעמדה הייחודי במורשת התרבות האדריכלית של התקופה המודרנית. מאז ההכרזה, בכל שנה, מציינת עיריית תל אביב-יפו את הכרזת אונסק"ו בסדרת אירועי ה"לילה לבן", המשלבים בתוכם ערך נוסף של העיר: היותה "עיר ללא הפסקה".

הנה כמה מהאירועים שיערכו ברחבי העיר ביום חמישי, 29 ביוני 2023, תל אביב- יפו חוגגת את "לילה לבן" 2023 ברחבי העיר.

* * * לילה לבן בגן הפסגה * * * החל מ-21:30
איפה הילד להקת הרוק הוותיקה והמוערכת חוגגת 35 שנים של רוק'נרול, 6 אלבומי זהב ופלטינה ולהיטים רבים בפסקול הישראלי, בהם:  "מה שעובר עלי", "נפלת חזק", "מישהו שומע אותי", "לבן בחלום שחור", "רק בשביל לקבל חיבוק" ועוד ועוד שירים. גם קרולינה דיוות הגרוב הישראלית תופיע ותנוע בקלילות בין סול, טריפ הופ, ים תיכון, ביט וגרוב עם היכולות הווקאליות שלה. לצד הלהיטים הגדולים תחשוף שירים מתוך האלבום החדש "ALL RIVERS".

איפה הילד (צילום: אלדד רפאלי)
איפה הילד (צילום: אלדד רפאלי)

* * * לילה לבן בנמל יפו * * * החל מ-21:30
ריף כהן במופע הכולל השפעות ממגוון סגנונות - הפרסי, תורכי, עיראקי, מרוקאי, אלג'יראי, הברברי והמזרחי של שנות התשעים. המופע שואב מסיפורה האישי של ריף וחוויותיה. עוד יופיעו הרכב השמחות "חתולי רחוב" בחפלת קצב מקרבת לבבות עם חומרים מקוריים וגרסאות מיוחדות לשירים מוכרים.

ריף כהן  (צילום: מיכאל ליאני)
ריף כהן (צילום: מיכאל ליאני)

* * * לילה לבן בשוק הפשפשים * * * החל מ-21:30
עמיר לב המופלא במופע אקוסטי הכולל שירים מהאלבום החדש "רומה" ומכל האלבומים שיצר, ארי גורלי בקולו העמוק יבצע שירים מאלבומיו, "בוזוקי לייב" עם הלהיטים הגדולים של המוזיקה היוונית מכל הזמנים, ישנן בנות" עם הלהיטים הגדולים של מוזיקת הפופ העברי והלועזי מכל הזמנים ועוד הרכבים משמחים.

עמיר לב (צילום: תומר גילת)
עמיר לב (צילום: תומר גילת)

* * * לילה לבן בשכונת התקווה * * * החל מ-20:30
לאורך שוק התקווה יוצגו מיצבים אומנותיים מרהיבים בפירות וירקות העונה, ציורי קיר לייב בהשראת תרבות העיטור התימני, ואומנים מקומיים שיפזרו את קסמיהם. ברחוב ורדיאל 17 יופיעו חיים אוליאל ולהקת שפתיים עם מוזיקה מרוקאית עממית ורוק ישראלי בהופעה חיה. אחריהם יעלו חברי סדנת המוזיקה בשכונת התקווה בניהולו האומנותי של אבי ווקנין ויבצעו קאברים לשירים של יוצרים שגדלו בשכונה: ׳ערב עירוני׳ של יוסי בנאי, ׳צור משלו׳ של שלום שבזי, 'מה אומרות עינייך׳ של עפרה חזה ועוד.

חברי להקת סדנת המוסיקה של שכונת התקווה (צילום: אבי גמל)
חברי להקת סדנת המוסיקה של שכונת התקווה (צילום: אבי גמל)

* * * לילה לבן בחוף בוגרשוב * * * החל מ-21:30
מסיבת חוף ענקית בטיילת חוף בוגרשוב עם Ran the dj מהיפהופ להאוס פאנקי, AKA - DJ Nati Ayyy שובר רחבות מוסמך, שאזאמאט בעיבודים חיים ובועטים, קטעי מעבר קומיים, ותאטרליות מרעננת וגברבנד בהופעה שהיא מסיבה. חוויה שלא תשאיר אתכם עומדים במקום.

טיילת תל אביב-יפו (צילום: אבשלום ששוני)
טיילת תל אביב-יפו (צילום: אבשלום ששוני)

* * * לילה לבן בגן מאיר * * * החל מ-17:00
עופר ומאור האדירים מגלמים שלל דמויות מוטרפות ומצחיקות עד דמעות במערכונים ובשירים קומיים שהילדים אוהבים, בסטנד-אפ קורע מצחוק לילדים ולהורים. הצגת הילדים "האוצר שאינו נגמר" מבית אורנה פורת לגילי 5 – 8 והקרנת בכורה של שני פרקי העונה החדשה של הסיטקום  "לבד בבית".

עופר ומאור בסבב הופעות קיץ 2022 (צילום: רון מנה)
עופר ומאור בסבב הופעות קיץ 2022 (צילום: רון מנה)

לכל אירועי לילה לבן הקליקו כאן