עיריית תל אביב-יפו בשיתוף האופרה הישראלית תמשיך במסורת ההופעות הפתוחות בפארק גני יהושע עם הפקה מיוחדת של האופרה האהובה "מאדאם בטרפליי" מאת ג'קומו פוצ'יני, מהאופרות הפופולריות ביותר ברפרטואר האופראי בכל הזמנים. מסורת אופרה בפארק החלה כבר לפני 20 שנה והיא מושכת אליה מדי שנה רבבות אנשים – מבוגרים, צעירים ומשפחות עם ילדים המגיעים לפארק גני יהושע כדי ליהנות ללא תשלום מחוויה תרבותית מסעירה ומרגשת. בהתאם למסורת השנים, את האירוע ינחה ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי. 

"התחלתי את מיזם אופרה בפארק מתוך אמונה שלכל אדם במדינת ישראל מגיעה הזדמנות ליהנות מאמנות בכלל ומאופרה בפרט" מסר חולדאי, "ואני גאה על כך שהפרויקט הזה ממשיך לזכות כל שנה מחדש בקהל מגוון – מאוהבי אופרה מושבעים ועד כאלה שנפגשים לראשונה עם עולם האופרה בהפקת הפארק שלנו. גם השנה צפויה לקהל חוויה יוצאת דופן עם הפקה מרהיבה של אחת האופרות הכי יפות שנכתבו אי פעם. אני מזמין את כולכם וכולכן לבוא וליהנות איתנו גם השנה!"

אופרה בפארק מאדאם באטרפליי  (צילום: יוסי צבקר)
אופרה בפארק מאדאם באטרפליי (צילום: יוסי צבקר)

''מאדאם בטרפליי' האופרה שהלחין פוצ'יני והמבוססת על סיפור קצר של ג'ון לותר לונג, היא אחת האופרות המפורסמת ביותר ברפרטואר ומבוססת על יומני מסע שנכתבו על ידי נוסעים שהתלוו למסעות הצי האמריקאי. זה הוא סיפורה של נערה יפנית שמתאהבת בפינקרטון, קצין צי אמריקאי, נישאת לו, יולדת את בנו ומגלה עם בואו לאחר שלוש שנות היעדרות שהוא נישא לאישה אמריקאית. היא מחליטה לשמור על כבודה ונוטלת את חייה בידיה כאשר בנה הקטן נותר עם אביו ואשתו. לפי המנהג היפני באותם ימים יכלו חיילים זרים להינשא לבנות המקום ואף לבטל את הנישואים בכל עת שיחפצו. מקשרים אלה נולדו תינוקות רבים שגדלו ללא האב שחזר למולדתו.

פוצ'יני נמשך לאקזוטיקה של המזרח הרחוק ושילב במוסיקה של "מאדאם בטרפליי" נעימות מתוך ההמנון היפני לאחר שהעמיק ללמוד על המוסיקה היפנית מאשת השגריר היפני באיטליה. האופרה תעלה בניצוחו של דן אטינגר, מנהלה המוסיקלי של האופרה הישראלית,
בבימויו של גדי שכטר, אשר ביים בשנים עברו כמה מהפקות הענק שעלו בפארק,  ובהשתתפות סולני האופרה הישראלית, בהם בתפקידים הראשיים: זמרת הסופרן אלה וסילביצקי בתפקיד הראשי, הבריטון עודד רייך (ששר לאחרונה את הרצל ב"תיאודור") בתפקיד שרפלס וזמרת המצו סופרן שי בלוך, והטנור האמריקאי ג'וזף דניס, לצד רקדנים, מקהלת האופרה הישראלית ובליווי תזמורת האופרה – התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון.

"מאדאם בטרפליי" של פוצ'יני | יום חמישי | 3.8.23 | פארק גני יהושע | פתיחת שערים - 19:00 |תחילת מופע – 20:30 |הכניסה חופשית. פרטים נוספים באתר