תושבים ותיקים מתלוננים על היעדר שילוט הכוונה בתחנות אוטובוס שבוטלו בשל עבודות הקמת "הקו הסגול" של הרכבת הקלה ברחוב אלנבי בתל אביב, והפיכת הנסיעה מהאזור בתחבורה הציבורית לסיוט.

הגשמים ממשיכים לרדת ומפלס הכינרת עולה בקצב מסחרר | צפו
תרחיש האימים: האם בקרוב יהיה מסוכן לישראלים לעלות על מטוס?

"הלכתי במשך זמן ממושך, עם הפסקות בדרך, לאורך רחוב אלנבי, כדי לעלות לאוטובוס שיחזיר אותי לביתי, אבל בכל פעם ראיתי סימן X שהתחנה בוטלה, אבל ללא שלט הפנייה לתחנת אוטובוס חלופית", סיפרה תושבת ותיקה בתל אביב. "כבר הגעתי עד לפינת רחוב לוינסקי והמשכתי ברגל עד לתחנה המרכזית. כבר לא היה לי כוח ומזל שמצאתי ספסל לשבת עליו. נהג מונית שגילה אדיבות, לקח אותי לאזור מגוריי במזרח העיר ושילמתי 60 שקל".

"זה היה סיוט מתמשך ותחושה של זלזול בתושבים. מדוע לא מציבים שלטי הכוונה לאוכלוסייה הוותיקה ולכלל התושבים בעיר?", היא הוסיפה. "גם ככה רחובות מרכזיים בתל אביב בחפירות, לפחות שידאגו לשילוט ולהכוונה לתחנות אוטובוס חלופיות".

עבודות הרכבת הקלה באלנבי (צילום: אבשלום ששוני)
עבודות הרכבת הקלה באלנבי (צילום: אבשלום ששוני)

מזכ"ל סיעת הגמלאים במועצת עיריית תל אביב, דרור לוטן, התריע מפני פגיעה בחופש התנועה של תושבים ותיקים ברחובות בעיר, בשל היעדר שלטי הכוונה ומפגעים. "נעשתה פנייה לעירייה להגביר את הפיקוח על קבלני הרכבת הקלה ולהציב שילוט, תאורה וסגירת בורות על המדרכות זאת, כדי לאפשר לגמלאיות, לגמלאים ולאזרחים הוותיקים להמשיך לחיות ולתפקד בעיר החפורה, המסכנת את חופש התנועה שלהם ברחובות", הוא ציין.

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "ברחוב אלנבי מתבצעות בימים אלו עבודות להקמת רכבת קלה (הקו הסגול), במסגרתן נסגר הרחוב לתנועה וקווי האוטובוס הוסטו למסלולים חלופיים. בכל התחנות שבוטלו הוצבו שלטים המיידעים על ביטול התחנה וכן הכוונה לתחנות האוטובוס החלופיות ברחובות השונים. 

"העירייה בקשר עם נת"ע, בודקת כי השלטים עדיין במקומם ומחדשת את השלטים בהתאם. יצויין כי מתחם עבודות הרכבת הקלה הוא באחריות נת"ע, כולל תאורה וסגירת בורות על המדרכה עד לגמר הפרויקט. תאורה זמנית הוצבה במקום ובמידה והיא אינה מספקת העירייה תפעל מול נת"ע על מנת לתגבר אותה".