אתמול התקיים ערב סיפורי שכונה בהנחיית יוסי אלפי ובהשתתפות תושבים, על הסיפורים והאנשים שעושים את קריית שלום למה שהיא היום. אורח הכבוד היה השף חיים כהן שגדל בשכונה, ומרבה לספר עליה בכל הזדמנות. היום, ה-23 בנובמבר, ייערכו סיורים בבתים פתוחים של תושבי השכונה ויזמינו את הקהילה לחוות מקרוב את העבר ואת ההווה של השכונה. בנוסף לכך, יתקיימו פעילויות ואירועים, ביניהם מסיבת רחוב להורים ולילדים, קליעת צמות, הרצאות וסדנות ייחודיות על תזונה ואורח חיים על פי הרפואה ההודית, סדנה לקשירת מטפחות ואירוע סיום חגיגי בטברנה יוונית.

''עושים שכונה'' בקריית שלום תל אביב-יפו (צילום: באדיבות עיריית תל אביב-יפו)
''עושים שכונה'' בקריית שלום תל אביב-יפו (צילום: באדיבות עיריית תל אביב-יפו)

במסגרת החגיגות, ביום חמישי, 24 בנובמבר, ייחנך מגרש כדורגל חדש בקריית שלום, שישמש את מועדון הכדורגל גדנ"ע יהודה, שמשקיע רבות בקידום שחקני כדורגל לנוער ואשר הצמיח שחקני עבר גדולים כמו: חיים רביבו, סלים טועמה ועוד.

מגרש הספורט יכלול משטח דשא סינטטי חדיש, חדר כושר מתקדם, משרדים, כיתת לימוד ומחשבים לטובת ילדי המועדון, חדרי הלבשה וחדרי שופטים. המרכז שופץ במסגרת התחדשות עירונית, וכעת יוכלו השחקנים הצעירים והוריהם ליהנות ממגרש כדורגל חדש ומתקדם.

טקס חנוכת המגרש יתקיים במעמד רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב- יפו ובמהלך האירוע ייערך משחק ראווה, בהשתתפות ותיקי גדנ"ע תל אביב יהודה נגד ותיקי מכבי תל אביב. בין השחקנים שישתתפו: אמיר שלח, דוד רביבו, טל בן חיים, סלים טועמה ועוד.

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב- יפו: "חגיגות קריית שלום" היא יוזמה נוספת במאמצי העירייה לספר את הסיפור האנושי הנפלא, שמרכיב את שכונת קריית שלום ולא פחות חשוב, משקף את תחושת הגאווה המקומית והשכונתית שמאפיינת את תושבינו. העירייה מציבה את השכונות בדרום העיר בראש סדר העדיפויות העירוני ומתעדפת אותן באופן מובהק בפעילות חברתית וקהילתית, בתשתיות ובחינוך".

''עושים שכונה'' בקריית שלום תל אביב-יפו  (צילום: באדיבות עיריית תל אביב-יפו)
''עושים שכונה'' בקריית שלום תל אביב-יפו (צילום: באדיבות עיריית תל אביב-יפו)

שכונת קריית שלום הוקמה בשנות ה-50 על ידי ההסתדרות ויושבה על ידי עולים. השכונה נבנתה בשולי העיר תל אביב,  סמוך לאחד הכבישים הראשיים שמובילים מצד אחד אל מרכז העיר, ומצד שני אל מחוצה לה. מיקומה הגאוגרפי של השכונה בפאתי העיר, סגנון הבנייה המעוגל והממוסגר, השיכונים שנבנו שם בתחילת דרכה, העליות השונות לארץ שבאו לידי ביטוי במרקם הקהילתי של השכונה, קיבוץ הגלויות של עדות ושיוך דתי ותהליכי התפתחות המדינה והעיר– כל אלה עיצבו את אופייה של השכונה והשפיעו כל אחד בדרכו על סיפורה. כיום, מתאפיינת השכונה באוכלוסייה מגוונת של תושבות ותושבים ותיקים לצד משפחות צעירות. הקהילה בקריית שלום בולטת בערכי הערבות ההדדית, המשפחתיות והמעורבות החברתית.

''עושים שכונה'' בקריית שלום תל אביב-יפו (צילום: אילן ספירא באדיבות עיריית תל אביב-יפו)
''עושים שכונה'' בקריית שלום תל אביב-יפו (צילום: אילן ספירא באדיבות עיריית תל אביב-יפו)