בדירוג שפרסמה לאחרונה הלמ"ס, המחלק את הרשויות המקומיות לפי אשכולות סוציואקונומיים של 1-10, עולה כי תל אביב עלתה בשלושה מקומות בדירוג והיא ממוקמת במקום ה-218 מתוך 255 רשויות בישראל. 

תל אביב שמרה על מעמדה ומדורגת באשכול 8 הגבוה, לצד רשויות כמו הרצליה, רעננה, כפר סבא, זכרון יעקב, רמת גן ועוד. לפי המדד, כמות האוכלוסייה בעיר שנמדדה היא כ-460 אלף תושבים.

הדירוג מתפרסם עבור שנת 2019, כשהמדד הקודם היה עדכני ל-2017. הדירוג מבוצע לפי קריטריונים כמו הרכב דמוגרפי, השכלה וחינוך, רמת חיים ותעסוקה, והוא מחלק את הרשויות לפי אשכולות סוציואקונומיים כשאשכול 10 משקף את היישוב שבו רמת החיים של התושבים הגבוהה ביותר, ואשכול 1 מסמל את היישובים העניים יותר.

ערן לוי, בעלים ומנכ''ל חברת אלטנוילנד (צילום: שירעד ניסים)
ערן לוי, בעלים ומנכ''ל חברת אלטנוילנד (צילום: שירעד ניסים)

לדברי ערן לוי, מנכ"ל ובעלים משותף בחברת אלטנוילנד, הבונה מספר פרויקטים למגורים בתל אביב, "העיר תל אביב מאז ומעולם הייתה הכי מבוקשת למגורים בישראל. בעיר גרה אוכלוסייה מגוונת מאוד - החל מתושבים ותיקים שגרים בה עוד מראשית שנות המדינה בשכונות הוותיקות, ועד לתושבים שרכשו בה דירות במגדלי היוקרה שצצו בעשורים האחרונים, תושבים שהם ברמת הסוציואקונומית הגבוהה ביותר בארץ, מהעשירון העליון של העם. משקלם של האחרונים גבוה יותר בדירוג ומושך את הממוצע של הלמ"ס כלפי מעלה עד לאשכול 8".