אחרי שבע שנים של עבודות, נפתח שוב לתנועת תחבורה ציבורית המקטע הדרומי של דרך בגין המחודשת – הקטע שבין צומת מעריב לצומת ישראל טל. 

המקטע כולל את תוואי הקו האדום של הרכבת הקלה של נת"ע (תחנות שאול המלך, יהודית, קרליבך ואלנבי) וחולש על הרחובות דרך מנחם בגין, המסגר, הרכבת ויהודה הלוי. פתיחתו של המקטע מביאה למצבם הסופי של הסדרי התנועה ברחובות הסמוכים. 

במסגרת השינוי, הציר החדש שינה את פניו, כך שהוא כולל: מדרכות רחבות ומוצלות, מערכות תאורה, מצלמות ותשתיות תקשורת חדשות, שבילי אופניים דו-סטריים בשני צדי הכביש, נתיבי תחבורה ציבורית וביצוע עתידי של עשרות תחנות אוטובוס מקורות.

דרך בגין המחודשת (צילום: ברק ברינקר)
דרך בגין המחודשת (צילום: ברק ברינקר)

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "פתיחת דרך בגין המחודשת היא תזכורת נוספת לכך שעבודות טיבן להסתיים ולהשאיר אחריהן תשתית תחבורתית טובה יותר ומרחב ציבורי נהדר. שבע השנים הקשות של העבודות, בהן היה גם צומת מעריב סגור ומסוגר, מוכיחות כי זוהי הדרך הנכונה להפוך ציר תנועה עמוס לשדרה עירונית ירוקה ומזמינה, ששמה את הולכות ואת הולכי הרגל, רוכבי האופניים ומשתמשי התחבורה הציבורית בראש סדר העדיפויות. בהזדמנות זו ברצוני להודות לתושבות ולתושבי תל אביב-יפו על אורך הרוח ועל הסבלנות ולהבטיח להמשיך ולבשר להם מדי שבוע על סיומי עבודות, פתיחת דרכי גישה והורדת גדרות בעיר תל אביב-יפו המתחדשת בעבורם. תפתחו את העיניים, תסתכלו מסביב – הפירות כבר נקצרים!".