השבוע התשרנו על התקדמות תכנונית בפרויקט במתחם התחנה המרכזית הישנה בתל אביב, לאחר שלא הוגשו התנגדויות לתוכנית התב"ע של המתחם המרכזי בפרויקט (מתחם 1) של החברות לוינשטין ושיכון ובינוי. כאשר התב"ע תאושר, החברות יוכלו לבנות במתחם זה כ-600 יחידות דיור וכ-60 אלף מ"ר בשטחי תעסוקה. עם אישור התוכנית יוסרו המגבלות להוצאת היתרי בנייה במתחם.

מדובר במתחם 1 – "מתחם בת שבע" – אחד מארבעה מתחמי איחוד וחלוקה שאושרו בתוכנית בפברואר 2020 ושמכוחם ניתן לאשר תוכניות מפורטות בסמכות ועדה מקומית בלבד. כאמור, למתחם זה לא הוגשו התנגדויות. 
בנוסף, בימים אלה מתחילים בעבודות הריסה של מבנה "להב" – מבנה בן 3 קומות שהוקם בשנת 1949 ופונה בשנים האחרונות משוכריו.

שאולי לוטן, מנכ''ל קבוצת משולם לוינשטיין (צילום: יח''צ)
שאולי לוטן, מנכ''ל קבוצת משולם לוינשטיין (צילום: יח''צ)

לדברי שאול לוטן, מנכ"ל ובעלים קבוצת לוינשטין: "המתחם נמצא בלב רובע האומנויות החדש של תל אביב המשתרע על שטח של כ-80 דונם, שבמרכזו משכנה החדש של להקת בת שבע. הרובע החדש יתאפיין בעירוב שימושים ויכלול מסחר, תעסוקה, מגורים, מבני ציבור ומוסדות חינוך. בנוסף, ייהנה הרובע מנגישות תחבורתית גבוהה, הכוללת את הרכבת הקלה ורכבת ישראל וכן שבילי אופניים ושבילים להולכי רגל".

לדברי תמיר כהן, מנכ"ל שיכון ובינוי: "ההתחדשות במתחם צפויה להפוך אותו לאחד ממרכזי המע"ר המתקדמים הכוללים מסחר, מגורים ומשרדים, וזאת כחלק מהמגמה לפיתוח והתחדשות דרום העיר והמשך פיתוח רצף אזור התעסוקה המטרופוליני של העיר תל אביב-יפו. המתחם החדש מתוכנן כך שיאפשר לזוגות צעירים, משפרי דיור והגיל השלישי ליהנות ממגורים המשולבים במקומות תעסוקה, פנאי, קולינריה ועוד".