חדשות טובות לתושבים ולעובדים בהרצליה: היום החל השלב הבא בעבודות סלילת רשת שבילי האופניים של פרויקט "אופנידן", המקודם על ידי חברת נתיבי איילון בשיתוף עיריית הרצליה ומשרד התחבורה.

השלב החדש ייסלל ממחלף הסירה למחלף גלילות, כשבהמשך הוא יתחבר לרשת שבילי האופניים של תל-אביב - ובכך יתאפשר מעבר ישיר בין הערים הרצליה ותל-אביב.

קטע זה של שביל האופניים גם מתחבר לאזור התעסוקה של הרצליה - מה שיאפשר לאלפי עובדי אזור התעסוקה להתנייד לעבודה ולבית ביתר קלות וללא פקקים.

בסיום העבודות, בעוד כשנה וחצי, הציבור הרחב יוכל ליהנות משביל אופניים רחב ואיכותי, מוצל ובטיחותי, עם ברזיות, ספסלים וחניות אופניים.

כיום קיימים בהרצליה כ-30 ק"מ שבילי אופניים סלולים, כשהיעד הוא סלילתם של 80 ק"מ נוספים. על פי דו"ח משרד התחבורה הרצליה נמצאת במקום השני מבחינת שבילים סלולים.

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אמר: "הרצליה ממשיכה במהפכת התחבורה בעיר ובהורדת העומסים בכבישים. העירייה פועלת כל העת כדי להיטיב עם איכות החיים של התושבים ומקצה לכך משאבים רבים. רכיבה על אופניים שומרת על הכושר והבריאות, היא מהנה, חוסכת נסיעה ברכבים פרטיים ועמידה בפקקים, ושומרת על איכות הסביבה".

חברת המועצה ומחזיקת תיק התחבורה, עורכת הדין דניאל אייזנברג צדיקים, אמרה: "שיפור מצב התחבורה בעיר והורדת העומסים בכבישים הם שני נושאים שעומדים לנגד עינינו. בזכות רשת שבילי אופניים גדולה ונוחה ועמדות התחזוקה שאנו פורשים ברחבי העיר, הרכיבה הופכת להיות פשוטה וקלה הרבה יותר, וכמובן, ספורט ששומר על הבריאות".