הורי תלמידות כיתה ז' בבית בית ספר אליאנס ברמת אביב זעמו לשמוע הבוקר (רביעי) שבנותיהם, בגילים 12-11, חויבו ללבוש מכנסיים ארוכים בכדי להשתתף בטיול שנתי באזור מדבר יהודה, לאחר שעמדו במסדר בו נבדקו - רק כי לבשו מכנסיים קצרים לטיול במזג האוויר החם.

ההורים "הוקפצו" לבית הספר בכדי להביא לילדות מכנסיים ארוכים כדי לאפשר להן לצאת - וזעמו על כך בקבוצת הוואטסאפ המשותפת. מנגד, הבנים בשכבה הורשו לעלות לאוטובוסים עם מכנסיים קצרים, על אף טענת בית הספר כי מדובר ב"עניין בטיחותי".

לטענת ההורים, אתמול מורות עברו בין הכיתות ואמרו לבנות שלא יוכלו להגיע עם מכנסיים קצרים לטיול, "ולמי שאין - שתקנה". עוד סיפרו, כי לאחר שיחות עם המורים, הוחלט כי יוכלו התלמידות להגיע עם מכנסיים עד הברך, אך גם הן נשלחו בסופו של דבר להחליף.

"פשוט לא יאמן. הבנים יוצאים עם מכנסיים קצרים ולא אמרו להם כלום, ואת הבנות מכריחים להחליף עם כל הבלגאן והבכי שכבר הולך שם. זה עובר כל גבול, מציעה שכל מי שמרגיש שזה לא לעניין יכתוב, אני כבר כתבתי", כתבה אמא של אחת התלמידות.

מוועד ההורים נמסר כי "ברגע שהנהגת הורים בית ספרית מטפלת, אנחנו פחות מתערבים ומשאירים לה את הטיפול". לטענת ההורים, ההנחיה על הלבוש לא הייתה מגדרית, היא ניתנה לשני המינים ואכן נאמר לכולם שבערב ניתן יהיה ללבוש מה שרוצים. זו אינה מדיניות שמוחלת או נאכפת ביום-יום בבית הספר, אלא רק משיקולי המסלול של הטיול.

מעיריית תל אביב-יפו נמסר: "ההנחייה להחלפת המכנסיים נובעת משיקולי בטיחות בטיול, וזאת בהתאם לחוזר מנכ"ל הקובע שההוראות בעניין ביגוד יקבעו על ידי אחראי הפעילות, בין היתר על פי תנאיי השטח - וכך  נעשה בפועל מטעמי בטיחות. ההנחיות הוסברו לתלמידים ולתלמידות טרום היציאה לטיול ואף נאמר להם כי בשעות הערב של הטיול הם מוזמנים להתלבש כרצונם. יצוין כי ההנחייה ניתנה לבנים והבנות ואף אחת או אחד מהם לא נשלחו הביתה, אלא היציאה לטיול עוכבה עד שההורים הביאו מכנסיים מתאימים".