הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול הרב דוד לאו השתתף הערב (רביעי) בכנס המוהלים הארצי של הרבנות הראשית שהתקיים בבני ברק. בפתח דבריו בירך הרב הראשי את המוהלים ואת חברי הוועדה לפיקוח על המוהלים על ההשתתפות בכנס החשוב. לאחר מכן התייחס הרב לאחריות האישית של המוהלים ועל ההתנהלות ההדדית שיש לכל המוהלים יחד. הרב לאו הדגיש את החשיבות של עשיית כל מצווה ומצווה בזריזות ובעיקר את מצוות ברית המילה שנוהגים להקדים את עשייתה מוקדם בבוקר ודרש מהמוהלים "הקפידו על הזריזות אך לא על חשבון הזהירות".
הגר״ד לאו הזכיר את דבריו של שלמה המלך בקהלת שכתב ״עת ללדת ועת למות״, אנו זוכים, אמר הרב הראשי, שגם אלו שרחוקים מקיום המצוות לצערינו, עדיין בשעת הלידה ובשעת הפטירה רוב מוחלט של עם ישראל שומר על המסורת. בלידה מקיימים את מצוות ברית המילה ובעת הסתלקותם מבקשים להקבר בקבר ישראל.
 
במהלך דבריו התייחס הגר"ד לאו לבחירות הקרבות ואמר כי "בבחירות המקומיות לצערנו מצאנו מחלוקות וויכוחים שירדו למקומות לא נכונים ולפגיעות אישיות כאשר לאחר הבחירות אנו רואים את כולם יושבים יחד, זו הזדמנות לקראת הבחירות הקרבות לבקש שגם כאשר ישנה הערה, לא לעשות זאת ברמה. האישית ולדאוג שתיאמר באופן מכובד כפי שנאמר  'איזהו מכובד המכבד את הבריות', ולא מי שמזלזל בבריות. ולכן אני מבקש גם מכם המוהלים – תכבדו אחד את השני ואת העבודה אחד של השני, אל תעירו בפרהסיה על אופן הפעילות של מוהל אחר. כולנו שותפים כאחד תחת אותה הדרך ואותה המסורת של ישראל סבא".

בסיום דבריו חתם הגר"ד לאו את דבריו בקריאה לאחדות ואמר כי "כל הכינוס הזה מהותו הוא להיות יחד ולשמור על המצווה המיוחדת שמאחדת ומשותפת לכל עם ישראל. אני מברך אתכם שתזכו לקדש שם שמים בכל משפחה שאתם פוגשים כשאתם מקיימים את המצווה החשובה שהיא הראשונה שמקיימים בגופו של כל יהודי ויהודי ושבו נקרא שם ישראל. תזכו להרבה סייעתא שמיא בכל מעשה ידיכם".