בסוף השבוע האחרון, הגיעו לראשונה מדריכי בני עקיבא עולמית מנירנברג לישראל, לוועידה עולמית אליה מגיעים נציגים של התנועה מכל העולם, לקבל החלטות אסטרטגיות ואידיאולוגיות כאחד. המדריכים הנרגשים קיבלו בפעם הראשונה חולצות תנועה, העבירו מפקד ושרו את המנון התנועה.



לפני כחודש התאפשרה פריצת דרך, שראשי הקהילה היהודית בנירנברג חיכו לה כבר מספר שנים. ייסוד פעילות נוער יהודי בעיר, שהייתה מעוז השלטון הנאצי, וממנה יצאה הבשורה להשמדת העם היהודי. הקמת סניף בני עקיבא בעיר התאפשרה לאחר מגעים אינטנסיבים של ראש דסק גרמניה של בני עקיבא, אליוס פז, עם ראש הקהילה היהודית. השבוע חל יום השואה הבינלאומי ופז מציין כי חנוכת הסניף מקבלת משמעות לאור זה.



איליה טרובמן, מנכ"ל התנועה בגרמניה, אומר כי " חיפשנו במשך כמה שנים שליחים שיתאימו לקהילה בנירנברג, אך התנאי היה שהם יהיו דוברי גרמנית וזה לא היה פשוט למצוא"



לפני שנה נמצאו מועמדים מתאימים, מרים והראל פנקר. היא בת הקהילה בוינה, והוא ישראלי שהיה שם קב"ט, כך הם הכירו והתחתנו והחליטו להקים את ביתם בארץ. טרובמן זימן אותם לנירנברג לראיון ולהיכרות עם הקהילה לכמה ימים כולל שבת. הם התרשמו ונענו להצעה. "מרגש מאד, לראות את השליחים והמדריכים לובשים בגאון חולצות תנועה עם סמלי תורה ועבודה, במקום בו הצהירו הנאצים על השמדת העם היהודי." אומר טרובמן. "במקום בו שכנה המפקדה הראשית שלהם, קיים היום מוזיאון ומרכז מבקרים ותלינו שם דגלי ישראל ודגל התנועה. הנאצים לא הצליחו. עם ישראל חי".