יו"ר הסוכנות היהודית יצחק (בוז'י) הרצוג הזמין את הקומיקאית האמריקאית רוזאן בר לסייר בתערוכה בבית התפוצות, על רקע בקשתה להכיר את שורשיה היהודיים ולהעמיק את הקשר עם ישראל. 
 
בר הגיעה לישראל ביום חמישי, מלווה ברב שמולי בוטח מארה"ב, לביקור שבין מטרותיו גם לסייע לישראל במאבק נגד תנועת החרם. בסיור בבית התפוצות ציפתה לה הפתעה מרגשת כשאירינה נבזלין, יו"ר דירקטוריון "מוזיאון העם היהודי בבית התפוצות", העניקה לה אלבום אילן יוחסין של משפחתה, שהופק במוזיאון. בר התבוננה בהתרגשות באלבום, המתאר את קורות משפחתה מהמאה ה־18 ועד היום, ואמרה: "האלבום הזה מוכיח שאני יהודייה, אני כל כך שמחה להיות חלק מהעם היהודי".
 
בר סיירה בתערוכה "ויהי צחוק: הומור יהודי מסביב לעולם", שמציגה את דרכו של ההומור היהודי משורשיו העממיים ועד ימינו, באמצעות תמונות, מזכרות וחפצים אישיים של גדולי הקומיקאים, הכותבים והקומדיות בקולנוע, בטלוויזיה ובאמנות. בר עצמה מככבת בתערוכה במיצג העוסק בהומור על האמא היהודייה, בקטע סטנדאפ שבו היא מספרת על ההתמודדות עם שאלותיהם של הילדים. 
 

"הצחוק וההומור היו תמיד הנשק הסודי של העם היהודי בהתמודדותו עם קשייו ואתגריו ופגעי החיים", אמר הרצוג. "רוזאן ממשיכה במובן זה מסורת יהודית מיוחדת במינה. התערוכה הנהדרת בבית התפוצות מראה לה שהיא חוליה בשרשרת הדורות של ההומור היהודי".