ידעו כל חילונית וכל חילוני – היכולת, האנרגיה, לפתרון האלימות במשפחה גנוזה בערכי הדת, צפונה בנכסים הרוחניים וביתרונות הנפשיים האצורים ביהדות והנגישים לכל דורש ונזקק. לא חייבים להיות דתי. צריכים להיות פתוחים לרעיונות, מוכנים לאתגרים והחשוב מכל, לשאוף בשותפות לסגולות הזוגיות.

במילה אשה יש האות ה' ובמילה איש האות י'.  יה - קצור שמו המלא של אלהים. בלי שתי האותיות האלה, נוצר המונח אש. אם אין אלוהים בחיי בני הזוג נוצרת תשתית לאש, להבה בלתי נראית, שבאה לידי ביטוי ברוגז, בהתפרצות של זעם, שגולשת מגילוי מילולי לאלימות. יש להדגיש.

בהתייחסות לאלהים הכוונה איננה במובן של אמונה וציות למצוות. בני הזוג גם אינם חייבים להאמין באלהים. הם צריכים להכיר, לקלוט ולהפנים ששיגרת היחסים זקוקה למשהו נעלה, למשהו נשגב ומרומם, חזק ואיתן. זוגות יופתעו לתוצאות של נוכחות בלתי נראית ובלי מילים אבל מורגשת של משהו אלוהי ביחסי היומיום שלהם.

אין דת ואין מסגרת דתית ומערכת השקפות שמעמדה וכבודה של האשה כל כך מרכזיים, כל כך מחייבים וכל כך חיוניים כפי שהם קבועים, מתועדים ומונצחים בדת ישראל, ביהדות. התלמוד מלא וגדוש באימרות, בביטויים וגילויי כבוד והוקרה לאשה. "בינה יתירה ניתנה באשה", קבעו חכמי התלמוד.  'ביתו זו אשתו', האשה היא היסוד, הבסיס, המרכז של האדם, של משפחתו. נשים פטורות ממצוות מסויימות בנימוק של זמן גרמא, שקיומן גוזל זמן. הכוונה היא, שאסור להפריע

לאשה למלא את תפקידה ותיפקודה המרכזיים והחיוניים בניהול המשפחה. פשוט אין לה תחליף. מה ששוכחים, שחיי זוגיות פירושם בריאות. בריאות נפשית ופיזית.  אין עוד דת שקבעה מערכת כללים, נוהגים, נוהלים ביחסים שבינו לבינה כמו דת ישראל. הסיבה היא, בריאות. זוגיות מבטיחה שלימות ותקינות הגוף. כיסוד ובסיס לחיי נישואין קבעה התורה מה שהגדירה "עונתה" – תכיפות, תדירות חיי המין.  התלמוד קבע  את התכיפות לפי העיסוק והמקצוע של האדם.

כאשר חכמי התלמוד בחרו ברבי אלעזר בן עזריה ומינוי  אותו לנשיא ישראל, השיב להם  "איזל ואימליך באינשי ביתי", הוא ביקש מהם פנאי להתייעץ עם  אשתו אם היא מסכימה שיכהן כנשיא. התלמוד לא נותן נימוק לבקשה. רבי יהונתן אייבישיץ, מגדולי גאוני הדורות (1690-1764) הסביר שרבי אלעזר בן עזריה הרגיש צורך להתייעץ עם אשתו בדבר הכהונה שנבחר כי בזמנו תדירות חיי המין של נשיא היתה פחותה מזאת של תלמיד חכם. רבי אלעזר רצה להיות בטוח שאשתו מוכנה לוותר ולהפחית את התדירות כי פירושה ומשמעותה בריאות. חיי המין הם גורם מרכזי לבריאות תקינה.

אלימות נגד נשים כמו פשע ועוולה אחרים אינם תופעה חדשה. ימיהם כימי האנושות. פעמים שהם נשלטים ופעמים שהם מתפרעים. בימים טרופים, ימי מצוקה ודאגה, דעתו של אדם מטולטלת, מבולבלת ונבוכה. אבל דוקא  בעת כזאת, חשוב וחיוני לזכור את היופי בנישואין, את האיכויות בחיי הזוגיות והעיקר – את בריאות הנפש והגוף שחיים משותפים מעניקים.