התקציב שבדרך הוא התוצאה של פרוטקשן. דפוס פעולה של כמו־ארגון פשע חזק וכוחני על אזרחי ישראל. כדי להשתכנע שזה המצב הצצתי במספרי התקציב וכמו רבים שאמרתי: פאק. מה העניין עם סכומי העתק שמוזרמים לחרדים ולש"ס ללא בסיס הגיוני כמו השקעה שחינוך וחברה פרודוקטיבית אמורים להחזיר אותה. כאילו ישראל והמתוקה גידלה טפרי פרא היא תולשת מהתקציב נתח אחרי נתח, מגירה ריר כדי לא להיחנק ומותירה שלד גרום.

מידע לא מכה של ממש מול כמעט חצי טריליון, אבל זו רק החוצפה וסיפורי ההתקרבנות של המגזר המזרחי והחרדי. שניהם מחוץ להקשרים המקובלים בעולם המערבית. לפני שנים טחן לי מרדכי גילת את המוח בסיפורי אריה דרעי כמשחית הגדול הן של החברה בישראל והן של המגזר שלו. צדק בכל מילה, מה שמחייב לנסות להבין את המקור התסכול שדרעי רוכב עליו. את הסיפור על ישראל השנייה והקיפוח המזרחי לפרק־לפרק־לק ולבנות את הנרטיב הזה הנכון.

הנחת הבסיס שאין ולא יכולה להיות הבדל אישיותי מנטלי בין יהודים היא לערבים, שחורים ולבנים, חומים וצהובים. יש כמובן הבדלים, הם חוצי גזעים וצבעים. טיפש הוא טיפש, רשע הוא רשע, חכם הוא חכם ונאור הוא נאור בכל עדה. ההבדל הוא שבעולם של היום המפתח להתקדמות הוא ידע. כמה יותר - יותר טוב. אין בעיה לצבור ידע. כל מה שצריך זה מוטיבציה אישית וסביבה תומכת.

ואכן מתחילה את הבעיה: כאשר אין לך מוטיבציה וסביבה תומכת ואתה לא צובר את הידע הדרוש להישרדות בעולם הנוכחי, התוצאה היא ערך עצמי ירוד. וכאן מגיעה המניפולציה הפוליטית שפורטת על המיתר של הערך העצמי הירוד של היחיד, מפיק צלילי זים, מחבר אותו למקהלת הקולקטיב והמתחזקת אותו ברכיבים ובערכים שאין להם קשר עם צבירת הידע שהיא עניין טכני.

עכשיו צריך למצוא אם כדי להפוך את רגשי הנחיתות הקולקטיביים לנוף בקלפי וללכת צעד קדימה באמסלמיזציה של סיוע, שהחל עם בגין, וכולל על נתניהו ויאללה הפריווילגים דפקו אותנו, עכשיו תורנו.

קו ישר מחבר בין האמסלמיזציה לינוניזציה של השיח הציבורי, שגולש מצד אחד לרחוב ומצד שני לאלימות פרלמנטרית בואכה דיקטטורה. וכל הרע הזה שהנהגות הימין מעודדות הן את השיח האנטי־פריווילגי והן את הדיכוי האפשרויות של החרדים והחרד"לים לרכוש כלים כדי להתאים אישית ולאומית עם התחרות הגלובלית על יצירת עולם מתקדם.

מעבר לקטטה מקומית, האויב האמיתי הוא לא הגזע הלבן הישראלי הפריווילגי, אלא תפיסת הגזע הלבן בעולם והשפעתה על התרבות העולמית. המהלך הגדול של ההיסטוריה האנושית הציף את הגזע הקווקזי כראש חץ בהתפתחות. לא בגלל שהוא טוב יותר או חכם יותר, אלא בגלל הסביבה שתמכה ביצירת ידע, והידע הפך לכוח והכוח לכוחנות דורסת מיעוטים שהובילה אימפריות מיוון ורומא עד ארצות הברית וברית המועצות.

בנוסף, מי שקבע את הדימוי הלבן כמוביל היא תקשורת הלבנה, כולל הוליווד והטלוויזיה האמריקאית בעיקר. לא בגלל פריווילגיה, אלא בגלל חוקי השוק. רק כשהם השחורים בארצות הברית להיות פלח שוק צרכני משמעותי, החלו דמויות שחורות להיות חלק מהמשחק בסרטים ובפרסומות.

לעולם המעוות הזה נקלעו עדות המזרח והחרדים שלא ברצונם ושלא בטובתם. ועדיין. עד היום שיער בלונדיני ועיניים כחולות מובילים את הדימוי שמוכר. ואם לא מבינים את העניין הזה עד עכשיו, אחיי המזרחים, תסתכלו על בקבוקוני צבע השיער של הבנות שלכם.