עם ישראל עסוק במלחמה קשה ביותר. טובי הבנים מגויסים או מתגייסים מעצמם. כל דיבור על סרבנות נעלם. לצערנו לוויה עוקבת לוויה, ולכל אחת נוהרים מאות ואלפים, אנשים שהכירו ושלא הכירו את החייל שנהרג. לפעמים זה חייל בודד שבא בלי משפחתו. חלקים נרחבים באוכלוסייה שעד כה לא התגייסו נוהרים בניסיון להתגייס או לפחות לעזור במשהו, מקיימים את הציווי: "למלחמת מצווה הכל יוצאים, אפילו חתן מחדרו וכלה מחופתה" (משנה סוטה ח', ז').

ישראל היפה: הישראלים תורמים בכל הכוח - כך גם אתם תוכלו לסייע

שאלו אותי: מה יהודי הגולה יכולים לעשות? השאלה חשובה מאוד. הרי כבר אמר נשיא אמריקאי שביטחון כל יהודי העולם תלוי במדינת ישראל. הוא ראה את הצד הטכני של הדבר, אבל העניין עמוק הרבה יותר. הרמב"ם כותב שאם היה קורה שלא יישאר אפילו יהודי אחד בארץ ישראל, אז אין עם ישראל ואין תורת ישראל עוד. כן, חס וחלילה במצב זה אין חודש ואין שבת, ואין כלום.

לכן, כולם חייבים להתגייס ויש אינסוף דרכים להשתתף במאמץ המלחמתי. אפשר לעזור לקשישים, ניצולי שואה שהחדשות מעלות אצלם זיכרונות קטסטרופליים. הם צריכים סעד פסיכולוגי, מעבר לעזרה הפיזית הטכנית. יש משפחות שאחד או יותר מבניהן עלו על טיסה והתגייסו. הן חיות בדרך כלל באווירה שונה מזו שבארץ ולא קל להן לקלוט את מה שקורה ולהתמודד.

כמובן שעזרה פוליטית ומדינית היא חובה. התפרסם בצרפת מאמר שכלל ראיון עם זוג שעלה משם לפני מספר שנים. המראיין לא הבין למה הזוג לא רוצה לחזור לעיר ההיא, ואיך ייתכן שהם אמרו שמקומם בארץ. התגובות היו מבול של שנאה לישראל. יהודי התפוצות צריכים ללכת עם ראש מורם ולהפיץ את האמת. לכתוב תגובות על מנת להשתיק, ולו במעט, את השנאה.

בארצות הברית אוניברסיטאות הן מוקדי שנאה אנטישמית. חייבים להילחם נגד זה. טוב עשו המפגינים בניו יורק שלא נתנו למפגינים התומכים באויב לגבור עליהם. אפשר וחייבים לתרום לעמותות ייעודיות, המממנות ציוד צבאי, ציוד רפואי, עזרה כלכלית למשפחות נזקקות, ועוד.

מזמן היו צריכים לסגור חשבונות ברשתות החברתיות הקוראים להשמדת יהודים. ושלא יסתתרו מאחורי גב המנהלים המקומיים, רוח המפקד קובעת. אם בעלים של רשת חברתית רוצה להילחם נגד פוסטים אנטישמיים, הוא יכול. לכן הוא חייב.

ועוד דבר: תתפללו. תתפללו את התפילה לשלום המדינה בלי להעלות ספקות על הנוסח. תתפללו לשלום השבויים והחטופים. תתפללו לשלום ולהצלחת חיילי צה"ל, שינצחו את האויב. התפילה לא חוזרת ריקה והיא עוזרת באופן משמעותי לחיילים. 

הכותב הוא חבר ב"מבטחי" – פורום מפקדים לאומי