ההצבעה במליאת האו"ם שאישרה התביעה מישראל להפסקת אש מיידית איננה מחייבת לקבלתה. משמעותה הצהרתית בלבד, כמו כל ההחלטות המתקבלות במליאת האו"ם. ישראל יכולה להתעלם מההחלטה, וגם תנהג כך.

המשמעות ה"היסטורית" שעלתה מאישור ההחלטה טמונה בכך שהיא שברה שיא חדש של אנטי־ישראליות בזירת המטה הראשי של האו"ם בניו יורק. השיא הקודם היה שייך לאישור הצעת החלטה שהציונות היא גזענות – החלטה 3379 שהתקבלה במליאת האו"ם בנובמבר .1975 החלטה ידועה לשמצה, שעלתה בזמנו להצבעה ביוזמה משותפת של ברית המועצות והליגה הערבית.

בקורות הארגון העולמי צרוב המחזה שבמהלכו שגריר ישראל באו"ם דאז חיים הרצוג עלה לדוכן הנואמים ולעיני אולם מלא בנציגי הארצות החברות קרע לגזרים את נייר המסמך עם נוסח ההחלטה. לשם דיוק היסטורי יש להזכיר שההחלטה בוטלה בהצבעה מיוחדת במליאה בשנת 1991. אין צורך להתרגש מהיקף הרוב של 153 ארצות חברות שהצביעו בעד ההחלטה. זהו רוב אוטומטי, ששמור ומובטח באו"ם לכל מהלך, יוזמה והצעת החלטה נגד ישראל. אם ישראל תעלה להצבעה במליאת העצרת הצעת החלטה שמאשררת את העובדה שכדור הארץ הוא עגול – רוב דומה יצביע נגד.

זהו רוב שבשני העשורים האחרונים אישר בהצבעות במליאת העצרת הכללית לא פחות מ־141 החלטות גינוי נגד ישראל. זאת בעת שבעולם אירעו ועדיין קורים אירועים המהווים הפרות חמורות ביותר של זכויות אדם, של הרג בני אדם, הרס כפרים וערים. לא זכור כל גינוי באו"ם נגד סוריה ונשיאה בשאר אסד, שבמשך עשור טבח בבני עמו. לא נשמע ציוץ כלפי סין, שהקימה מחנות ריכוז לבני מיעוטים ובראשם האויגורים. לא עלתה בת קול אל מול השליט העריץ והאכזרי של קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, שמדכא את בני עמו ביד ברזל ומשגר מדי פעם טילים בליסטיים החולפים בשטחן של מדינות שכנות. הדוגמה האחרונה לחוסר האונים של האו"ם היא כמובן שתיקת הארגון לפלישת רוסיה לאוקראינה.

המשמעות החמורה מבחינת העולם המערבי שעולה מהיוזמה נגד ישראל שאושרה במליאת האו"ם, היא חיזוק ציר הרשע איראן־רוסיה־סין – שנוכחותו ההרסנית בזירה העולמית מתפשטת וצוברת כוח. אישור ההחלטה הופך את משולש הארצות המסוכן והמאיים הזה לגורם עולמי נוכח, פעיל, שמשגשג דווקא לנוכח האימפוטנטיות של הארגון שמטרתו שמירת הביטחון בעולם.

"מה אתם מתלוננים נגד האו"ם?", תהה סגן ראש משלחת מערבית. "זהו מוסד בן 78 שנים, שלא נעשה בו אף לא תיקון ושיפור אחד לאורך הזמן. מוסד שמתקיים תוך התעלמות מוחלטת מהשינויים והתמורות שחלו במאזן הכוחות בעולם בשנים האחרונות. רוסיה וסין חברות קבועות במועצת הביטחון, אבל ארצות מרכזיות, דמוקרטיות ומפותחות כמו גרמניה, יפן, קוריאה הדרומית, הודו וברזיל אינן מיוצגות בכלל במועצה".

באותה מידה שלהחלטה שאושרה במליאת העצרת נגד ישראל אין בכלל משמעות מעשית – ההתבטאויות שהשמיע בימים האחרונים נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צריכות להוות תמרור אזהרה בולט. דבריו של ביידן על הצורך לשנות את הרכבה של ממשלת נתניהו לא צריכים להפתיע. ביידן נמנע במופגן במשך חודשים מלהזמין את נתניהו לבית הלבן בשל תיעובו משרים שראש הממשלה מינה לתפקידים מרכזיים, ובראשם איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'. השאלה הגדולה היא כיצד מתכנן נתניהו להגיב על ההתבטאויות של הנשיא ביידן? מההחלטה האומללה שאושרה באו"ם אפשר, צריך וראוי להתעלם. להצהרתו של גדול חבריה של ישראל בעידן המודרני אסור ומסוכן להפנות את הגב.