אם קיים אזרח ישראלי שקורא את השורות האלה ומשוכנע שערוץ אל־ג'זירה, שכל כך מתעב את ישראל ועסוק בלהסית נגדה ללא הרף, ראוי להמשיך להיות משודר על המסך שלנו - הוא מוזמן להעביר עמוד.

השבוע זה קרה: כנסת ישראל החלה לעבוד למען האזרחים שלה | דניאל רוט אבנרי
כמו בכל שנה: יום האישה מנציח פער תפיסתי מיושן | דניאל רוט אבנרי

"חופש הביטוי", יסבירו מי שאובססיביים לחבק את שונאינו. הרס עצמי, מזוכיזם, נאיביות או פשוט טמטום – יגיד כל מי שפשוט לא מצליח להבין איך הערוץ הזה עודנו משדר כאן ללא הפרעה. במשך שנים הצופים הישראלים שמזפזפים מול המסך נתקלים בערוץ שמאופיין באג'נדה של שנאת ישראל ותמיכה בטרור. מדי פעם נשמעו קולות של מתנגדים. אולם איש ממקבלי ההחלטות לא עצר רגע כדי להתעמק בפועלה של המפלצת שגדלה על המסך שלנו ולפעול באופן אינטנסיבי לסילוקה.

כאשר כל יום יכולה ליפול פה ממשלה, פוליטיקאים מתקשים לקבל החלטות שאין בהן רק סיפוק מיידי - אלא ראייה אמיתית לטווח ארוך. וכשכל יום הוא עוד יום של מאבק להישרדות פוליטית, קשה להעביר החלטות אמיצות. וכאן אפילו לא מדובר באומץ, אלא פשוט בהיגיון.

באוקטובר נפל האסימון לחברי הממשלה והם הבינו שאת השערורייה הזו - ערוץ הסתה המשודר בישראל בעת מלחמה ופוגע בביטחון המדינה - צריך לסגור ולשלוח לכל הרוחות. הבעיה היא שבימי מלחמה אלה, את מי שמחזיק בערוץ ומנהל אותו בפועל אנחנו צריכים לצדנו. אנו זקוקים לתיווך של קטאר במסגרת המו"מ מול חמאס להשגת עסקה לשחרור 134 חטופינו, שנמצאים בשבי מחבלי חמאס בעזה.

כך שהאסימון נפל מאוחר מדי. תקנות החירום שאושרו עם פתיחת המלחמה אפשרו כבר באוקטובר לבעוט את אל־ג'זירה מהמסך הישראלי. ואכן, לפני חודש וחצי אושר בממשלה החוק לסגירתו. השבוע, הצעת החוק של שר התקשורת שלמה קרעי מהליכוד אושרה בוועדה לביטחון לאומי לקריאה שנייה ושלישית. אלא שגם אם החוק יאושר בשבוע הבא, לקבינט המדיני-ביטחוני יש את השיקולים שלו מתוך אינטרס ישראלי עכשווי - והוא שייקבע.

אז אל־ג'זירה ימשיך לפמפם לנו שקרים והסתות - אירוע פשוט בלתי נתפס. רק השבוע ראינו איך נהגו הרוסים באחראים לפיגוע. אצלנו, לעומת זאת, האויבים מקבלים מקלחות, בגדים מהניילון - וערוץ הסתה חופשי.

לא עכשיו

בימים כתיקונם, אין ספק כי נבחרי ציבור המקדישים את חייהם לעבודה אינטנסיבית בהחלט ראויים לזמן מנוחה ולזמן איכות עם המשפחה בחג הפסח ובחופשת הקיץ. אלא שאנחנו במלחמה, ולכן אין מקום לפגרת כנסת בת שישה שבועות - בין סיום מושב החורף ב־7 באפריל לפתיחת כנס מושב הקיץ ב־19 במאי.

בסיעת יש עתיד בראשות ח"כ יאיר לפיד קידמו דרישה לביטול פגרת הכנסת. על אותה דרישה חתומות גם ישראל ביתנו, העבודה והימין הממלכתי. מפלגת המחנה הממלכתי, שבממשלה, לא חתמה על המכתב שנשלח ליו"ר הקואליציה, אך הובעה מטעמה תמיכה כללית במהלך. במילים אחרות, השר בני גנץ בעד, אבל לא מוכן לחתום על הדרישה באופן רשמי. עוד יום של שיקולים פוליטיים.

"במיוחד בימים קשים אלו, עלינו, נבחרי הציבור, לסייע כמה שניתן בכל תחומי העיסוק של הכנסת, כולל פיקוח ובקשה באמצעות הוועדות השונות על עבודת הממשלה ומתן מענה לבעיות שעולות על ידי האזרחים הנושאים אלינו את עיניהם", נמסר מיש עתיד.

חבר המפלגה ח"כ יואב סגלוביץ' הוסיף כי "מתחייב מהיותנו נבחרי ציבור מהבחינה המעשית, שכנסת ישראל תמשיך לפעול. מהלך זה מתבקש עבור משפחות החטופים, לוחמי צה"ל, חיילי המילואים והעקורים מביתם בצפון ובעוטף עזה".

הדרישה של יש עתיד הגיונית, ונראה כי מפלגות החברות בממשלה התעלמו מהדרישה להצטרף למהלך משום שאינן מיוזמותיו. זו טעות. שכן, כפי שהלוחמים האמיצים לא עוצרים את הלחימה בסדיר או במילואים, התושבים המפונים מבתיהם לא חוזרים אליהם בתקופת החג ובני משפחות החטופים לא ינוחו עד שאהוביהם ישובו הביתה - גם נבחרי הציבור מכל הסיעות לא יכולים להרשות לעצמם פגרה בעת מלחמה.

סליחה, מה השעה?

יש לי תחזית עצמית לשבוע הקרוב בשל המעבר המבורך לשעון הקיץ. צפויים לאימוש אירועי השכמות מאתגרים בדרך לפיזור הבנות למסגרות. בשבת אתיש את סובביי בנאומים על הסגולות בשעת אור נוספת.

ביום ראשון מישהו יאחר לי לפגישה בתירוץ על איזה שעון שלא כיוון. אגייס את כוחותיי להבליג על השקר. כולנו יודעים שבנייד השעה זזה גם בלעדיו.

ביום שני אנסה לפצח איך מכוונים את השעון ברכב. ביום שלישי אבקש מבעלי לעשות זאת. ביום רביעי אכעס עליו שהמשימה טרם הושלמה, וביום חמישי אכעס הרבה יותר. זה הזמן לגלות שעונים נשכחים בפינות נסתרות בבית, וגם להבין שוב שבתקופה חשוכה זו - יש משמעות חיונית לכל טיפה של אור.

[email protected]