התקשורת בארצות הברית מתמוגגת. ממש מתת מהשמיים. הכתבים והכתבות, הפרשנים, במיוחד המומחים למשפט, משתתפי הפנלים המשודרים בערוצי הטלוויזיה, לא יודעים את נפשם מרוב נחת, גאוה וסיפוק. גם תקדים היסטורי, הפעם הראשונה שנשיא לשעבר עומד למשפט פלילי, גם חשדות בנושאי מין, על דמי שתיקה לנערת טלפון, גם עומד לדין מועמד לנשיאות, בעיצומו של קמפיין שעשוי להחזיר אותו לבית הלבן.

"איך הוא מעז לענוד סיכת חטופים": העימות בין תושבת העוטף לסמוטריץ'
מג"ד הנח"ל יציין את ליל הסדר בלב הרצועה: "אנחנו מתקרבים בצעדי ענק להכרעה"

מה יכולים כבר עיתונאי או עיתונאית לבקש יותר? זה רק מתחיל. משפטו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ צפוי להימשך שבועות אחדים. עיסוק תקשורתי מובטח לזמן לא קצר. פיזית יושב על ספסל הנאשמים דונלד טראמפ. ווירטואלית ומוסרית מי שעומדת למשפט היא ארצות הברית של אמריקה. החשיפה התקשורתית הגורפת לא יכולה להסתיר ולא תצליח לטשטש את העובדה, משפטו של טראמפ איננו השעה היפה של אמריקה.

הוא גם לא ייזכר ככזה. כשתעבור תחושת הסיפוק וההנאה של התקשורת מכיסוי המשפט והאירוע יגלוש לעיסוקם של היסטוריונים, משפטו של טראמפ יקבל את התואר המפוקפק וייצרב בהיסטוריה של ארה"ב כאירוע מביש, משפיל ומבוזה לרפובליקה.

גם אם דונלד טראמפ יצא זכאי, מה שייחשף בשבועות הבאים בבית המשפט במנהטן, העדויות שיישמעו על יחסו הגס, המעליב, הפוגעני, ליתר  דיוק הפרימיטיבי לנשים, הסיפורים שהקצרנית תתעד על קנוניות שרקם וביצע לכיסוי התנהלותו המבישה כנשיא כלפי נשים ובכלל כלפי בכירים – כל זה יגלה לאמריקאים ויטיח בפניהם את עוצמת הבושה והביזיון שהטיפוס הזה מתמודד לכהונה הרמה ביותר במדינה ובעולם החופשי.

דונלד טראמפ: אם לא אבחר בנובמבר, המדינה תפסיק להתקיים (צילום :RSBN)

גם האמריקאים שכבר מודעים לרמה האישית המופקרת של טראמפ, יקבלו הלם מהאישור והאישוש המשפטי למה שהם יודעים. עיתונאים ופרשנים חלוקים בהערכותיהם את ההשפעה והשלכות קיומו של המשפט ותוצאותיו לסיכוייו של טראמפ לנצח בבחירות לנשיאות.

אין להתעלם מהעובדה, שיש, קיים ובועט מה שמוגדר "בייס" של אוהדים ותומכים בטראמפ. את הנמנים עם ה"בייס" הזה, והם לא מעטים, גם לא מעניין כל כך המשפט המתנהל נגד טראמפ והם לא מתרגשים מהעדויות על התעללותו בנשים. פרשנים טוענים, שהמשפט עשוי וצפוי אפילו להגביר את התמיכה בטראמפ.

טראמפ מגיע לבית המשפט (צילום: Jabin Botsford/Pool via REUTERS)
טראמפ מגיע לבית המשפט (צילום: Jabin Botsford/Pool via REUTERS)

לעומת זאת, מתפרסמים לאחרונה בתקשורת האמריקאית דיווחים שגם בקרב רפובליקנים, במיוחד בערים הגדולות, מורגשים הלכי רוח ותגובות נגד טארמפ והמשפט עשוי להרחיב ולהעצים הלכי רוח אלו.

המשפט, מדינת ניו יורק נגד דונלד טראמפ, חושף אמריקה מאוד לא יפה. מעצמת-על, עם הכלכלה הגדולה בעולם, עם צבא מודרני, עם אוניברסיטאות יוקרתיות, עם חידושים בתחום הרפואה ומעצמה המסמלת ונחשבת מעוז של דמוקרטיה, חופש ושוויון - הצמיחה והניבה מועמד לנשיאות שכבר הוכיח את אפסיותו כנשיא ומתמודד שנית. מועמד שמבחינה משפטית הוא פושע במלוא המובן של המונח. אחד מארבעה כתבי האישום נגדו, כולל האשמות חמורות יותר מאלו שנכללו בזמנו נגד אל-קפונה, ראש ארגון הפשע ההיסטורי. 

החדשות הטובות הן, שכמשקל נגד, מציבה הפוליטיקה האמריקאית מועמד לנשיאות, שפוי, שקול דעת, בעל וותק וניסיון עצום בשירות ציבורי. משפטו האלקטורלי של ג'ו ביידן יתקיים ביום הבחירות בנובמבר. בחירות גורליות, שיקבעו את עתיד הדמוקרטיה בארה"ב. בחירות המהוות וצופנות סיכוי ענק ליצירת שעה יפה מחודשת לארצות הברית של אמריקה.