השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הוא אדם קפדן, והאמת הצרופה תמיד ניצבת לנגד עיניו. ב־29 באוקטובר 2022, שלושה ימים לפני הבחירות האחרונות, הוא דיווח כי מחבל נכנס בשעות הערב לשכונה שבה הוא מתגורר, ופתח באש לעבר ביתו. זה מה שכתב בן גביר ברשתות החברתיות: "משפחתי נמצאת כרגע תחת מתקפת יריות על ביתנו בגבעת האבות. נשמעים לכוחות הביטחון".

הירתמות ירדן ליירוטים מרשימה, אך לא נובעת מטוב לב | משה נסטלבאום
לאופוזיציה נתיב להפלת הממשלה בפגרה - אך נתניהו יכול לישון בשקט | נסטלבאום

הידיעה, שהתבררה כבדיה, נכונה בדיוק כמו הידיעה שפרסם לקראת החג, שהמחבלים בכלא מקבלים סלסילת פירות. לבן גביר יש חשבון פתוח עם היועצת המשפטית לממשלה, ואולי זו הסיבה לכך שהוא כתב שאין גבול לניתוק ולהזיה של גלי בהרב מיארה. "בזמן שהחטופים שלנו בעזה מקבלים רבע פיתה ביום ועוברים התעללות – ליועצת המשפטית לממשלה חשוב שאצל כל מחבל בתא תהיה סלסילת פירות".

אני שותף לדעתו של בן גביר, שחלוקת סלסילות מפנקות עם פירות העונה למחבלי הנוח'בה היא צעד לא ראוי, אלא שהמחבלים קיבלו לכל היותר פרי שהיה מיועד להשמדה.

דאגתו של בן גביר לחטופים מרגשת במיוחד לאחר שעוצמה יהודית בראשותו הייתה היחידה שהתנגדה לעסקת שחרורם בנובמבר האחרון. בן גביר נימק זאת בכך שהמתווה הוא "תקדים מסוכן שישנה את המשוואה". זה אותו בן גביר שעושה עכשיו סיבוב על החטופים כשהדברים משרתים אותו פוליטית.

למצות את הדין

אני מתעב עברייני מרמה. בימים האחרונים נעצר שוב חיים מהרבנד (47), ואם השם מוכר לכם, זה משום שמהרבנד ובת זוגו עקצו בעבר בדרך מתוחכמת עשרות בתי עסק, בסכום כולל של מיליון שקלים.

מלחמת אוקטובר האחרונה הביאה את מהרבנד לשכלל את שיטות המרמה שלו, והפעם הוא נעצר בחשד לעבירת הונאה בשווי מוערך של חצי מיליון שקלים, לאחר שהתחזה לנציג חברת אשראי וניצל את רצונו הטוב של הציבור לסייע לחיילים בתקופת מלחמה.

העונש על קבלת דבר במרמה אינו אחיד, ומגיע לשלוש שנות מאסר אם העבירה בוצעה בנסיבות מחמירות. העונש על קבלת דבר בתחבולה, או בניצול מכוון של טעות האחר, שאין בהם מרמה, הוא שנתיים מאסר. בתי המשפט אינם מחמירים תמיד בעונשם של עברייני המרמה, מה שמאפשר לנוכלים כמו מהרבנד לחזור ולפעול ללא הפרעה. הגיע הזמן להכביד את עונשם.

חוזרים ונפרדים

בימים האחרונים נרשמו שני אירועים תקשורתיים מרגשים ורבי עניין. הראשון קשור במגיש הרדיו אליקו, שחזר לאשתו, והשני בשחקן הכדורגל אייל ברקוביץ', שנפרד מבת זוגו.

אליקו אימץ לחיקו אישה צעירה ממנו בשנים רבות, זכה לילד ממנה ועזב אותה. בסיפור הזה הייתה השבוע התפתחות דרמטית, לאחר שאליקו חזר הביתה, ומיד פתח חזית מול נורית גפן, אלמנתו של יהונתן גפן, שירדה עליו בפודקאסט שלה יחד עם הנכד שלה דילן, בנו של אביב גפן.
הנכד שאל את הסבתא את שאלת מיליון הדולר: מה היא הייתה עושה אילו הבת שלה הייתה נוהגת כפי שנהגה לירז, בת זוגו של אליקו, וגפן השיבה לו "עם אליקו לא". המשפט הזה הוא חץ שנורה היישר ללבו של אליקו, שנפגע כנראה ללא תקנה, והזדרז להשיב לגפן "הבן שלך סיפר שלא היית אמא למופת". בהמשך, אליקו דיווח כי גפן לקחה צעד אחורה והתנצלה בפניו.

למען הגילוי הנאות, בגילי אני לא בקיא בכוכבי מדורי הרכילות, וזה הפסד גדול. את ברקוביץ' אני מכיר יותר. הבנתי שלאחר שנפרד מבת זוגו להגשה אופירה אסייג, הוא נפרד גם מבת זוגו לחיים שרון כהן. מדובר בשתי פרידות דרמטיות, שצריכות להדאיג אותנו. קראתי באתר "מעריב" שאסייג נטשה אירוע שאליו הייתה צריכה להגיע בת זוגו של ברקוביץ' (שבינתיים כבר לא נושאת בתואר הזה), וראיתי איך באחת ידיעת רכילות איבדה מקסמה.

ייתכן שאני מפסיד סיפורים מרתקים והרי גורל רק משום שאני לא מכיר את הכוכבים העכשוויים של הביצה. לכן הפסקתי לצפות בגיא פינס, שהוא אנציקלופדיה מהלכת של מי נגד מי. ברור לי שאני מחמיץ תיאורים מרגשים של העולם המקביל לזה שבו אני חי. אלא שכדי להכיר את הכוכבים החדשים, איאלץ להשקיע בכך לא מעט – ובגילי אין לי זמן לזה.

[email protected]