רון חולדאי קופץ למים. ההחלטה הסופית טרם התקבלה והוא עוד יוכל לחזור בו, אבל על פי איגרת ששיגר בימים האחרונים ל־50 אלף חברי המפלגה הוא בפנים, חזק בתמונה וקרוב מאוד להחלטה להתמודד על ראשות העבודה.
באיגרת מותח חולדאי ביקורת קשה על היו"ר המכהן יצחק הרצוג ועל כוונתו, שנחשפה ב"מעריב", להאריך את כהונתו עד סוף 2017. חולדאי דורש לכנס את מוסדות המפלגה, לבחור ועידה חדשה ולבחור בהקדם יו"ר חדש ומזכ"ל חדש.
עד לאחרונה נחשב חולדאי מקורב ותומך בהרצוג. נראה כי לא עוד. הוא גם מביע התנגדות ליוזמת הרצוג לצרף לוועידת העבודה 500 צירים מטעמו, שאינם נבחרים.

חולדאי והרצוג יושבים על אותו אלקטורט במפלגת העבודה. עימות ביניהם יהיה מרתק. מי שיכולה לצאת נשכרת היא שלי יחימוביץ', הנהנית מתמיכה רחבה של קהלים שונים בוועידה. ועוד לא דיברנו על גבי אשכנזי. העבודה נכנסת מהבוקר לעידן ההתמודדות.
על מוסדות המפלגה כתב חולדאי: "הגיע הזמן לבחור מחדש את הוועידה באופן דמוקרטי, עם מספר מועט ומוגבל ביותר של צירופים. צירופים המוניים, כפי שהיינו עדים להם בוועידות האחרונות, מעוותים את רצון החברים ומערערים את האופי הדמוקרטי של הוועידה ושל המפלגה כולה – שעליו גאוותנו. ולכן זה מאוד פשוט: יש לבחור ועידה חדשה ולפזר את הישנה. מיד אחרי הוועידה יגיע תורה של הלשכה - גוף חשוב ביותר שביטולו בעבר הוא אות קלון לכולנו...אם מפלגת העבודה חפצת חיים היא חייבת לקיים את הגופים הדרושים להבטחת שיח שכזה. הלשכה תכוון את דרכה המדינית והכלכלית של המפלגה, ובדרך זו ילכו נבחריה של המפלגה, כולל חברי הכנסת. האנרכיה הקיימת היום, שבה כל ח"כ מושך לכיוון הנראה לו ומייצר אג'נדה עצמאית, ולעתים אף מנוגדת לרצון החברים – אינה ראוייה".
על בחירת המזכ"ל כותב חולדאי: "יהיה זה אך טבעי ונכון להוסיף את בחירת המזכ"ל החדש וקביעת מועד לבחירת יושב ראש כפי שמחייבת החוקה. כל אלו פעולות נדרשות כדי להגיע מוכנים לבחירות הבאות, ויפה שעה אחת קודם. יש להתכונן לבחירות כאילו הן תתרחשנה מחר. 
"אין ספק כי יש להחזיר כוח ומשקל לרמת המחוז והסניפים", מוסיף חולדאי, "שכן בהם טמון כוחה של כל מפלגה, וזהו המפתח להגיע לציבורים רחבים. היכולת שלנו ביום פקודה לזכות באמון הבוחר הישראלי – ולא רק במקומות ובקרב הסקטורים שבהם אנו נהנים כיום מפופולריות - תלויה בכוחם ובהשפעתם של מזכירי הסניפים וראשי המחוזות, ואותם יש לחזק. אלו החיילים והגנרלים שלנו ובהם תלויה הצלחתנו בעתיד. חשוב לי לציין כי אני מכוון כמובן לסניפים של מפלגת העבודה, והייתי רואה בחיוב אם תחזור המפלגה לשמה המקורי. בעיני יש לכך משמעות ערכית".
"לאחר בחירת מוסדות המפלגה הגיע הזמן לטפל גם בחוקה", מסיים חולדאי, "החוקה זקוקה לשיפוצים ולעריכה, ויפה שעה אחת קודם - אבל לא ייתכן שחוקת העבודה תהיה רק המלצה, בכל ועידה משנים פרקים ממנה עד שרק יחידים יודעים מה נוסחה העדכני. בין הדברים הדורשים טיפול מיידי, ראוי בעיני להבטיח ייצוג גדול בהרבה לנציגי המחוזות ברשימת המפלגה לכנסת".