מעבר לפתיחתה של השנה החדשה, עם תקוות ותחזיות, מה שבאמת חשוב לכולנו בראש השנה הוא כמובן התלושים.



או הטרנד החדש בעולם התעסוקה: מתנות בשווי. אך אל תטעו, אנחנו חיים בעולם קפיטליסטי חזירי, שבו כל מתנה היא מסר. לאחר התייעצות עם נומרולוגים, אסטרולוגיות ומתקשרת בעלת מום מיפו (הן תמיד בעלות מום, תמיד מיפו), אני מביא בפניכם את הפירוט המלא: איזו מתנה קיבלתם לחג, ומה המסר שעומד מאחוריה.



סיר (או סט סירים או כלי קיבול ובישול אחר) - המתנה האולטימטיבית. כל בית צריך מרפסת, וכל אדם, בפרט האדם העובד, צריך סיר. זו מתנה שמכבדת את העובד ואת המעביד. משמעו של הסיר, שהמעסיק אינו רואה בעובד רק פועל, שאוכל בחדר אוכל המטונף של מקום העבודה, אלא יצור חי שזכותו להיות ניזון, לעתים, גם מאוכל ביתי.



הערכים הבולטים בסיר הם יכולת הכלה ובישול ארוך, כלומר, המעביד מודע אפילו לזכותו של העובד לשהות בביתו פרקי זמן ארוכים לצורך הכנת ממולאים או אף חריימה. זה לא אותו הדין עם ווק - המעביד מבקש מהעובד להקפיץ משהו בבית ולקפוץ בחזרה למשמרת. הגרוע מכל - סיר לחץ, אם זה מה שקיבלתם, פנו במהרה ליועץ לענייני תעסוקה.



סט סכינים - מדובר במעסיק שאומנם קשוב לביתו ולמשפחתו של העובד. אבל מדובר במסר דואלי. הסכין יכולה לקצוץ ירקות דק, ולהפריד בין שניצלים, אך עם זאת, היא מזכירה לכולנו שיום הדין קרב, וכל אחד מאיתנו עלול להיחתך החוצה לשוק האבטלה, ולהישאר בביתו עם סכין הפיפיות שקיבל בחג. השדרוג הקלאסי הוא סט סכינים עם מתקן מעץ. ישנה שמועה על מקומות עבודה הייטקיסטיים שעשו אקזיט, המעניקים קוצץ ירקות (!!!) המסוגל ביום טוב לחתוך אפילו עגבנייה בשלה - אם זה מקום העבודה שלכם, שמרו עליו.



תלושים - חוץ מגובה התלוש, ראוי לבדוק באילו חנויות הוא תקף, ויותר מזה, בכמה אחוזים הוא מכובד. אין כמו תלושי ה־%100 היוקרתיים, שבהם, באופן מדהים ובלתי צפוי, ניתן לקנות מוצרים ב־100 שקל. אך זהו מחזה נדיר. אם מדובר בתלוש של 100 שקל, שניתן לקנות בו ב־90% ומטה, תודיעו למעסיק, שבשנה הקרובה אתם תיתנו תפוקה בהתאם. כלומר, תטפלו רק ב־90% מהלקוחות, תעבדו רק עד ארבע ולא עד שש, וכשתרגישו שפגישות עבודה הגיעו כמעט לסופן, קומו וצאו.



יחד עם זאת, יש להכיר תודה למעביד, שנותן לנו חופש בחירה - אומנם הוא מאפשר לקנות רק בחנות "הכל לגבר" ב־90 שקל, אבל אתה בסוף תחליט אם לקנות כפפה חסינת חום למטבח או שמא מאפרה חגיגית בצורת ציצי של בחורה. אתה לא סתם פועל, אתה פועל תבוני שיכול לבחור בין טוב לרע. תתחדש.


שואב אבק רובוטי - באופן כללי, מתנות שמטרתן לקצר את שהותך בבית, נועדו לפנות לך עוד זמן להיות בעבודה. מקומך במפעל. אין צורך שסתם תבזבז את זמנך בטאטוא, שטיפת כלים או גידול ילדים. מכשירים יעשו את זה במקומך, כך שתוכל לצאת הביתה שעה מאוחר יותר.



מכונת גלידה, אופה לחם, סוחט גזר - מתנות שהוכיחו את עצמן כבלתי שימושיות - לא צריך רמז עבה מזה, כדי להבין שאתה מיותר כמו המתנה שקיבלת. בין אם אתה טכנאי ברשות השידור או יועץ משפטי בחברת מזון, תודה שאתה מונח במזווה וצובר אבק ולחם, מיץ או גלידה כבר לא ייצאו ממך.



כלי מיטה ומגבות - מטרת העל של מתנות אלה הן להזכיר לעובד, שגם בשוכבו לישון, וגם ברוחצו במקווה מים, עליו לזכור את שם התאגיד: אתה יוצא מהים רטוב ומטפטף, ועל הכיסא, בחוף, ממתינה לך המגבת עם הכיתוב, "למשה, שנה טובה ומתוקה מבנק לאומי". הים הוא הפוגה זמנית מהמפעל שאליו אתה שייך. ככתוב, דע מאין המגבת באה, ולאן אתה הולך. סט מצעים יחיד - הבוס לא מאמין לעולם שתתחתן. כרית - אתה מנומנם מדי בעבודה. שמיכת חורף - אתה קר ולא חברותי. חלוק מגבת - אתה אדם בוגר מדי לעבודה זו, הפנסיה אולי רחוקה, אך היכון לפרישה מוקדמת.


חג שמח. 



חמשת האירועים המרגשים שעומדים להתרחש בתשע"ו:

01 החתונה של בר רפאלי



02 ההריון של בר רפאלי



03 הקמפיין של בר רפאלי להריון



04 הלידה של בר רפאלי



05 הסרט החדש של לאונרדו דיקפריו! שהיה חבר של בר רפאלי




בר רפאלי. צילום: רויטרס