הבוקר תיכנסו בשעריהן של האוניברסיטאות והמכללות ותתחילו את המסע המרגש של שנה אקדמית חדשה. בעשותכם זאת, תישאו על גבכם את תקוותיהם של כלל אזרחי ישראל, שמביטים בכם בגאווה ובציפייה גדולה.



קרוב לעשרים שנה חלפו מאז שצעדתי לראשונה במסדרונות החוג למשפטים ולמנהל עסקים באוניברסיטה העברית, וגם היום אני נושא עמי את החברויות, השיעורים והחוויות שצברתי בין כתלי המוסד המפואר הזה. גם היום אני חב תודה למוריי וחבריי, שחיזקו את אמונתי במערכת החינוך, שהיא בית היוצר לחלומות של כולנו. מערכת שאני גאה על הזכות שניתנה לי לעמוד בראשה.



העוצמה הישראלית מצויה בעיניי במוסדות האקדמיים לא פחות מבסיסי צה"ל. היא טמונה במדע וברוח, בהנדסה ובמתמטיקה, באמנות ובמדעי החיים, במחקר ובפיתוח. לכן, זוהי חובתנו להבטיח שבנינו ובנותינו המצטיינים יישארו כאן ויבחרו להעניק את פירות עשייתם והגותם לטובת פיתוחה ובנייתה של הארץ שאנחנו כל כך אוהבים. ישראל היא מדינה קטנה בשטח ואין לנו ברירה אלא להיות גדולים בחזון, ביצירה ובהגשמה. תחומים שכולם מוזנים וצומחים בקרקע החשובה של המערכת האקדמית.



דווקא כעת, ישנה חשיבות עליונה למפגש המרתק והרב תרבותי המתקיים במוסדות הלימוד, מפגש ששותפים בו מורים ותלמידים, דתיים וחילונים, ערבים ויהודים, מכל גווני העם ומקשת המגזרים השונים בחברה. עלינו לשקוד על כך שהמפגש הזה יעמיק ויחזק את תחושות האחדות, הסולידריות והאמונה בצדקת הדרך, שהן עמודי התווך בביטחון הלאומי של ישראל.



אני מבקש לברך את המרצים והמרצות, סגלי ההנהלה וראשי המוסדות האקדמיים, שממשיכים להניע קדימה את מערכת ההשכלה הגבוהה המפוארת שלנו, מערכת שצברה הישגים מרשימים בקנה מידה עולמי.



בשנים הקרובות נפעל יחד כדי להתאים את המערכת לאתגרי העתיד, תוך השתלבות בפרויקט הלאומי "ישראל דיגיטלית" ובמיזמים טכנולוגיים נוספים שבזכותם נזכה להנגיש את ההשכלה הגבוהה לפריפריה, להפחית את שכר הלימוד, להרחיב את מספר הסטודנטים ולהגדיל את שיתופי הפעולה הבין מוסדיים. לצד כל אלו, אנו זוכרים ששום טכנולוגיה לא תחליף מורה שמצית את הדמיון ומעורר השראה בקרב תלמידיו. אין ואיננו מחפשים תחליף למורי הדור הנפלאים שלנו, ואני מבקש להודות לכם על פועלכם ושליחותכם.



סטודנטיות וסטודנטים יקרים,


בחרתם בדרכים שונות ובמסלולי לימוד מגוונים, אבל הצעידה בשבילי המצוינות האישיים שלכם, שבילי המחקר, הגילוי, היוזמה והמימוש העצמי – יביאו לשיאים חדשים אתכם ואת החברה שבה צמחתם. אין לנו משאב יקר יותר מכם, מהראש והלב שלכם, מהיכולות הגדולות והערכים שאותם ספגתם מבית.



בשם ממשלת ישראל כולה אני מברך אתכם בצאתכם לדרך ומאחל לכם שנה טובה, שנה של שקט בטחוני ולמידה חווייתית, שנה של הזדמנויות ממומשות וחלומות שיתגשמו – עבורכם ועבור כולנו.



אני גאה בכם, מאמין בכם ואוהב אתכם,


בהצלחה!