נשיא מדינת ישראל, ראובן (רובי) ריבלין הגיע אתמול לוושינגטון לביקור מיוחד בהזמנתו של הנשיא אובמה. אתמול הוא פגש את הנהגת בית הנבחרים והסנאט, היום צפויה פגישה עם הנשיא האמריקאי, שלאחריה ישתתפו הנשיאים ורעיותיהם באירוע הדלקת הנרות הרשמי של הבית הלבן לרגל חנוכה. הרבה דברים ראתה כבר הבירה האמריקאית, הרבה נשיאים הגיעו אליה. סביר להניח שמעטים, אם בכלל, הגיעו ברכבת.



כן, ברכבת. אחרי שתיים עשרה שעות טיסה בטיסת אל־על סדירה מתל אביב לניו יורק עלו בני הזוג ריבלין על רכבת לוושינגטון. לא קרון מפואר, לא רחובות סגורים, פשוט רכבת. הבדיחה שמתרוצצת כבר כמה ימים בין העיתונאים הישראלים המסקרים את הביקור היא שמזל שאף אחד לא סיפר לריבלין שיש מניו יורק גם אוטובוס.



רק לפני כמה שבועות ביקר ראש הממשלה בנימין נתניהו בוושינגטון גם הוא. אלו לא אותם ביקורים, אין בכלל מה להשוות. נתחיל מכך שריבלין הוזמן על ידי הנשיא אובמה בעוד שנתניהו מעין "כפה" את עצמו על הנשיא האמריקאי.



משם נמשיך לצניעות הריבלינית שכבר הפכה שם דבר ולאופי הפגישות המתוכננות, ואפילו להתנהלות הנעימה והשקטה של דוברות בית הנשיא אל מול העיתונאים המסקרים את הביקור. ריבלין הוא אישיות רצויה בוושינגטון, אין מי שלא רוצה לפגוש בו. דמוקרטים ורפובליקנים, שגרירים ממדינות שונות, רפורמים ואורתודוקסים, כולם רואים בנשיא הישראלי סמל לישראל היהודית והדמוקרטית. כאן לא מדובר במנהיג ישראלי שנוי במחלוקת שמעורר תרעומת. מבחינת האמריקאים, זהו לא רק ביקור של נשיא מדינת ישראל, אלא ביקורו של הסטטוס קוו הישראלי.



בבחירות לנשיאות היו מי שלא תמכו בריבלין בטענה שהוא אינו איש שלום. היו מי שהרהרו האם אפשר, אם בכלל, למצוא תחליף לנשיא לשעבר, שמעון פרס, שהיה ועודנו אישיות רצויה ואהודה בארה"ב. כל אלו צריכים לראות באיזו התלהבות מקבלת ארה"ב את האיש, שאת עמדותיו הם כינו "קיצוניות ובעייתיות". הם צריכים לראות כיצד פניו של ראובן ריבלין הן היום פניה היפות של מדינת ישראל. ריבלין הנו ללא ספק איש תנועת הליכוד - אבל הליכוד ההוא, של פעם, של ג'נטלמנים שמבינים את חשיבות היחסים עם המעצמה היחידה בעולם. של אנשים, שבשבילם ביקור רשמי בוושינגטון ופגישה עם נשיא ארה"ב הם הזדמנות להדק עוד יותר את הקשרים בין המדינות ולא אקט פוליטי פנימי. הליכודניק האחרון הגיע אתמול לביקור בוושינגטון. ברכבת.