חיסולו של סמיר קונטאר בדמשק, שעל פי פרסומים זרים, ביצעה ישראל, הוא מבצע מורכב ומבוסס מודיעין איכותי שנערך בלב סוריה המשוסעת והבוערת.

חיסולו של קונטאר, שהפך סמל למאבק בישראל, אף שאינו מהיעדים האיכותיים והחשובים ביותר, מהווה מסר חשוב לארגוני הטרור על יכולותיה המודיעיניות והמבצעיות של ישראל ועל זרועו הארוכה והמושחזת של צה"ל, ומוסיף להרתעה הישראלית מול ארגוני הטרור.
 
הפעולה, שבה נפגע בניין שלם בדמשק, שונה באופיה מפעולות קודמות שיוחסו לישראל, ומהווה עליית מדרגה בשיטת הפעולה, שבוצעה תוך נטילת סיכון גבוה של פגיעה בבלתי מעורבים.
 

המצב הלא יציב בסוריה, שבו פועלים ארגונים שונים, מייצר חוסר יציבות ובד בבד הזדמנויות מבצעיות לצה"ל לפגוע בגורמי טרור שמסכנים את מדינת ישראל ואזרחיה. הפעולה האחרונה (אם אכן ביצעה ישראל) ממחישה את התעוזה הישראלית ומהווה איתות לגורמי הטרור השונים, בדגש על חיזבאללה - שלוחתה של איראן – שלפיו הם אינם מוגנים עוד על אדמת סוריה. המסר הזה חשוב גם כי הוא מחייב את גורמי הטרור לעסוק בהגנה בראש ובראשונה.
 
הלחימה בטרור ארוכה ומתמשכת, וכוללת מרכיבי לחימה רבים ומגוונים וביניהם גם חיסולים ממוקדים של ראשי הטרור באשר הם. המציאות המשתנה באזור, וכניסתם של שחקנים חדשים לזירה הופכת את קבלת ההחלטות למורכבת יותר. דפוס פעולה שהיה נכון היום לאו דווקא יהיה נכון מחר, וחשוב לבצע את ההתאמות הנדרשות. 
 
אין ספק כי חיזבאללה יבקש להגיב על חיסולו של קונטאר ובצה"ל שוברים עתה את הראש בניסיון לזהות מה זומם הארגון. למרות זאת ישראל חייבת להמשיך להיות בצד היוזם והתוקף, ולא בזה המתגונן.