הסיכוי שמוסטפה מורנייה הוא סוכן, כלומר מרגל, של ה־CIA או של המוסד או של שניהם גם יחד, כפי שנטען בכמה דיווחים בלבנון, הוא נמוך ביותר. מורנייה היא משפחת אצולה של חיזבאללה. האב עימאד היה “שר ההגנה” של הארגון הלבנוני השיעי. הוא היה איש המבצעים המיוחדים והפיגועים נגד יעדים של ישראל וארה”ב, אחראי על יחידת האבטחה של נסראללה ואיש הקשר לכוח אל־קודס של משמרות המהפכה האיראניים. 



לפי פרסומים בארה”ב, מורנייה חוסל במבצע "כחול לבן" של המוסד, שבו הייתה מעורבות שולית ה־CIA. גיסו של עימאד, מוסטפה באדר א־דין, נחשב למחליפו בחיזבאללה. ג’יאהד, בנו של עימאד, חוסל לפני כשנה בתקיפה מהאוויר באזור קוניטרה, תקיפה המיוחסת לחיל האוויר. חיסולו נעשה משום שמונה מטעם חיזבאללה למפקד של כוח שהוקם בסוריה שתפקידיו היו לבצע תקיפות, מארבים, שיגור רקטות ופיגועי טרור נגד ישראל ברמת הגולן.
 
לפני כמה חודשים התפרסמו ידיעות כי הבן הצעיר מוסטפה (28), גם הוא מפקד בזרוע הצבאית, מונה להחליף את ג’יהאד. מוסטפה, כמו ג’יהאד, קיבל הכשרה צבאית באיראן. בכלי תקשורת ערביים פורסם כי התעוררה התמרמרות בחיזבאללה על קידום מוסטפה אף על פי שאין לא הכישורים הנדרשים. כעת מגיעות הידיעות כאילו הוא נעצר בחשד לריגול.
 

היו כבר מקרים שבהם בן של או בן משפחה קרוב של אישיות בכירה בגדו במשפחתם, בעמם ובמולדתם והסכימו להיות סוכנים של האויב. שתי דוגמאות: אשרף מרואן, חתנו של נשיא מצרים נאצר, שהתנדב לעבוד למען המוסד, ו”הנסיך הירוק” מסעב חסן יוסף, בנו של אחד המנהיגים הבולטים של חמאס בגדה, חסן יוסף, שעבד עבור שב”כ.
 
ובכל זאת, קשה להאמין שבן של מי שאביו ואחיו חוסלו בידי ישראל, על פי פרסומים זרים, ושמן הסתם שונא אותה, יסכים להיות סוכן שלה או של ארה”ב. מעמדו המיוחד וייחוסו המשפחתי, ובהנחה שיש לו נגישות למידע רב ערך, הופכים אותו ליעד פוטנציאלי לגיוס, אך הם גם מרתיעים כל ארגון ביון אפילו לשקול אפשרות של גיוסו. הסיכון הכרוך ביצירת מגע עמו בניסיון לגייסו ואחר כך להפעילו הוא גדול מדי. אלא אם הגיע מידע, ולא חד־פעמי, אלא שיטתי, על דפוסי התנהגות שמצביעים שהוא מבקש לנקום בהנהגת הארגון ומגלה סימנים המעידים על בשלותו לבגוד.
 
בהנחה שהדיווח נכון, וצריך להטיל בכך ספק רב, וגם אם תישלל האפשרות שמדובר בדיסאינפורמציה ובלוחמה פסיכולוגית של חיזבאללה עצמו, או של גורם ביון ערבי או מערבי, הרי שגם אם יש דברים בגו, רבים הסיכויים שהרקע הוא מאבקי כוחות פנימיים בחיזבאללה או שחיתות אישית. אם בכל זאת יתברר שהידיעה נכונה, משמעות הדבר היא רעידת אדמה בחיזבאללה.