ההתבטאויות השקריות והבזויות של שרת החוץ השוודית מרגוט וולסטרום אינן על דעת עצמה. היא קיבלה, ומקבלת, גיבוי מראש הממשלה השוודי, ומייצגת את רחשי הלב של אזרחי שוודיה. 



וולסטרום לוקחת את הקורבנות והופכת אותם לאשמים. במקום לדבר על פלסטינים שדוקרים, היא מאשימה את קורבנותיהם. גם ההתבטאות האחרונה שלה, על שימוש בכוח מופרז מצד ישראל - היא שקרית. 
 
היא מייחדת את ישראל לרעה ולא מדברת על ההרג באפגניסטן, בפריז, ואיפה שלא יהיה, של טרוריסטים שנהרגים על ידי כוחות הביטחון. וולסטרום פוגעת בסולידריות של העולם המערבי, שמגן על עצמו מפני איומים, והיא הייתה צריכה להבין את זה. 
 

הכישורים של וולסטרום הם כישורים פוליטיים ופופוליסטיים, ולשם היא מכוונת. הדמוגרפיה בשוודיה משתנה. מאלמו הפכה לעיר מוסלמית כמעט. וולסטרום יודעת שמהאוכלוסייה המוסלמית היא תקבל תמיכה. בנוסף, היא פועלת מתוך קיבעון מחשבתי, שאומר שהטרור הפלסטיני הוא לא כמו דאע"ש, אלא טרור נגד כיבוש והתנחלויות. 
 
ישראל הפכה להיות הילד הרע של העולם. מצד אחד, אנחנו בחזית המאבק נגד הטרור ועוזרים במודיעין לשוודים ולמדינות אחרות באירופה, ומצד שני, נוח להצביע על ישראל כעל הילד הרע ולהראות למוסלמים "אנחנו לא נגדכם, תראו מה אנחנו עושים לישראל". בנוסף, אולי יש גם קצה קצה של אנטישמיות, וכשהורגים יהודים זה פחות כואב להם מאשר כשהורגים אירופאים, כנראה. הגיע הזמן לא לפחד לשים את זה על השולחן.
 
הרצון של השוודים למצוא חן בעיני המוסלמים על חשבון ישראל יפגע בהם. הם חושבים שאם יתקפו את ישראל, לא יתקפו אותם - וטועים.
 
הגינוי של ישראל לדברי וולסטרום לא מספיק. צריך לסגור את השגרירות בשוודיה ולהשאיר את היחסים על כנם, כששגריר ישראל בשוודיה יפעל מירושלים. עכשיו יש סיבה טובה לעשות זאת. זה יזעזע אותם, כי מדינות כמו שוודיה חיות על יחסי חוץ ועל ניטרליות, כמו שהייתה כביכול במלחמת העולם השנייה, ומתגאות ביחסים עם כולם. אני מדגיש - לא מדובר על ניתוק יחסים, אלא על כך ששגריר ישראל בשוודיה יחזור לירושלים. זה גם יחסוך לנו בהוצאות וממילא ישראל רוצה לסגור נציגויות. במקום לסגור נציגויות בארה"ב - נסגור בשוודיה. היא מדינה שולית ואנחנו לא תלויים בה. 
 
מעבר לכך, שגרירות ישראל בשוודיה הפכה למגנט הפגנות, אז עדיף שהיחסים יימשכו בלי שגריר. כך נרוויח פעמיים - גם חיסכון תקציבי וגם מסר הרתעתי. קצנו בדיבורים, ואולי אחרים, שאוהבים להכות בנו, יבינו גם הם את המסר.
 
הכותב הוא סגן שר החוץ לשעבר