שמעתם את היללה הנוגה של החתולים המקוננים על הסרת הסנקציות האיראניות? כל גיבורי האיומים הרהבתניים, האזהרות האפוקליפטיות והתקיפה שלא הייתה ביכו את הימים היפים שבהם התרוצצו בכל העולם כנביאי זעם, תוכחה ואיום.


מדהים איך צונמי של פאניקה איראנית במשך שנים נגוז במחי הסכם כאילו היה חלום רע. זה לא קרה בדיוק "במחי" הסכם. לכל מי שלא היה בלופ ההיסטרי של בנימין נתניהו היה ברור שההסכם הוא בר ביצוע מאז עלה חסן רוחאני לשלטון ב־2013. 

"איראן לא זנחה את שאיפותיה הגרעיניות", הגיבה לשכת ראש הממשלה בתגובה על החתימה. "היא ממשיכה לפעול לערעור היציבות במזרח התיכון ולהפיץ טרור בעולם, תוך הפרת מחויבויותיה הבינלאומיות. על המעצמות וסבא"א לעקוב מקרוב אחר הפעילות במתקני הגרעין של איראן ובאתרים אחרים, כדי לוודא שהיא לא ממשיכה לפתח בחשאי נשק גרעיני". ועכשיו כרגיל נפנוף אצבע מתרה: “ללא תגובה הולמת לכל הפרה, איראן תבין שהיא תוכל להמשיך לפתח נשק גרעיני. ישראל תמשיך לעקוב אחר הפעילות השלילית של איראן ותעשה את כל הנדרש כדי לשמור על ביטחונה ולהגן על עצמה". וזו בתמצית כל החוכמולוגיה הנבחנית של מי שזנבו אסוף בין רגליו. 


מה שקרה בעולם האמיתי הוא שברק אובמה חיסל את האיום הגרעיני באמצעות הסדר מדיני, בלי שנורתה ירייה אחת. אנחנו לא התקפנו את איראן ואיראן לא התקיפה אותנו, לא כיף? 

הסרת הסנקציות היא עניין באמת זניח לעומת חיסול האיום הגרעיני, שהוא אינטרס חיוני ומשותף לכל מדינות העולם, בייחוד לנו. אבל כמובן שאי אפשר לוותר על האיום האיראני סתם כך. ובכלל, תמיד צריך להשאיר איום באוויר ולשמור שנר התמיד של החרדה הלאומית לא יכבה לעולם. אשרי האומה שמפחדת תמיד ואשרי המדינה שיש מי שמגן עליה.

התעלול החדש של נתניהו ושות' היא עסקת הנשק בין רוסיה לחיזבאללה שנרקמה לצד "פגישת התיאום" המפוברקת בין ולדימיר פוטין לנתניהו. ביום לפני החתימה הסופית על ההסכם יצאו מקורות נעלמים בפרסום על "עסקת הענק" הצפויה בין חיזבאללה לרוסיה, שכוללת טילים מתקדמים למטרות ים, יבשה ואוויר. רעיון ההפחדה הקבועה: הפצצה הגרעינית אאוט; נשק קונבנציונאלי אין. והאיום של ציר הרשע לעולם יישאר.

יש הטוענים שההתאוששות הכלכלית של איראן תביא לחיזוקו של הציר, והם צודקים. סוריה, חיזבאללה ואיראן באמת לא אוהבים אותנו. האמת המבצעית והפוליטית היא שאין להם שום סיבה לתקוף, לבד מהיגררות לחיכוך עם הפלסטינים, וכאן צפויה באמת סכנה להתלקחות רבתי. והיא נובעת יותר ממדיניות ממשלת ישראל מאשר ממדיניות ציר הרשע שעסוק בהישרדות.

בעיקרון כולנו, לא רק הרמטכ"ל, צריכים לברך על "ההזדמנויות" שההסכם צופן בחובו ועל הסיכוי שאיראן תיפתח למערב. אולי אפילו יפסיקו לדכא שם עמותות שמאל.