אין חידוש גדול בעובדה שחיזבאללה ניסה להקים רשת טרור בגדה המערבית, שנועדה לבצע פיגועים נגד ישראלים. הוא מנסה לעשות זאת כל הזמן. הדבר המעניין בהודעת שירות הביטחון הכללי הוא שאחד המפקדים של הרשת היה ג'וואד נסראללה, בנו של המזכיר הכללי של הארגון חסן נסראללה.

בנו הבכור של נסראללה, האדי, היה לוחם בכוח מיוחד של חיזבאללה, שנהרג בקרב בספטמבר 1997 עם לוחמי סיירת אגוז בדרום לבנון. גופתו נלקחה לישראל, שימשה כ"קלף מיקוח", והוחזרה כעבור תשעה חודשים בעסקת חילופין, שבמסגרתה הוחזרו לישראל גופות לוחמי שייטת 13 שנפלו בדרכם למבצע חשאי בדרום לבנון. לחסן נסראללה ולאשתו פאטמה יש עוד שלושה ילדים.
 
ג'וואד אינו לוחם ואיש מבצעים. הוא התבלט יותר כ"אושיית רשת", שמרבה לצייץ ולכתוב הגיגים בפייסבוק. במיוחד לאחר מותם של אנשי חיזבאללה במבצעים המיוחסים לישראל.
 

אפשר שחשקה נפשו להיות "איש מבצעים" או שאביו החליט בשבילו. לא מן הנמנע שהוחלט לצוות אותו לפעולת גיוס הרשת כדי להעמיד אותו למבחן "חניכה" ולבדוק את התנהלותו המבצעית־מודיעינית, תוך ניצול כישוריו כמי שמבין ברשתות חברתיות.
 
ג'וואד היה מה שמוגדר בעגה המודיעינית "אותר" - אדם המנסה לאתר מועמדים לגיוס. כך פועלים ארגוני ביון במערב, כולל ישראל, שמנצלים כיום את הרשתות החברתיות ל"אתירות", וכך מתנהלים גם ארגוני טרור כמו חמאס, חיזבאללה ודאע"ש. 
 
לצדו של ג'וואד פעל מפעיל נוסף, שבהודעת השב"כ זוהה בשם "פאדי". פאדי היה איש מבצעים ביחידה 133 (בעבר מספרה היה 1800), שאחראית לישראל ולגדה המערבית. באמצעות מסרים מוצפנים הם גייסו חמישה פלסטינים מאזור טול כרם שנעצרו בידי השב"כ והנחו אותם לאסוף מידע מודיעיני ולהיערך לבצוע פיגועים, כולל הכנת חגורות נפץ למתאבדים. 
 
לצורך הפעלת הרשת העבירו להם אנשי חיזבאללה 5,000 דולר באמצעות חלפני כספים. זה לא סכום גדול, אם כי במונחי הגדה המערבית הוא בהחלט משמעותי. אם חברי הרשת היו מוכיחים את עצמם ומבצעים את המשימות שהוטלו עליהם, היו מוזרמים אליהם סכומי כסף גבוהים יותר.
 
חלק מהכסף שימש שניים מחברי הרשת לרכוש כלי נשק. בזכות מידע מודיעיני שמבוסס, כך אפשר לשער, על יכולות טכנולוגיות ועל הפעלת סוכנים, חשפו השב"כ וצה"ל את ההתארגנות.
 
כאמור, חיזבאללה מנסה כל העת לבסס לעצמו תשתיות טרור ומודיעין בגדה המערבית ובקרב ערביי ישראל. לפני יותר משלוש שנים חשף השב"כ התארגנות כזו, שפעלה על גבי פלטפורמה של סוחרי סמים לבנונים, שלהם קשרי עבודה הדוקים עם חיזבאללה. 
 
קשרים אלו מבוססים על העיקרון "אנו בחיזבאללה מתעלמים מעסקי הסמים והרווחים העצומים שלכם - ובתמורה אתם מסייעים לנו". סוחרי הסמים נתבקשו לגייס סוכנים וסייענים באמצעות הקשרים שלהם עם סוחרי סמים ישראלים.
 
אך נראה שכעת סברו בחיזבאללה כי יש קרקע ורקע נוחים יותר להגברת מאמצי הגיוס ולהקמת תאי טרור בקרב תושבי הגדה המערבית, על רקע הגל הנוכחי של הטרור הפלסטיני.