אף על פי שראש עיריית ניו יורק לשעבר, מייקל בלומברג, טרם הודיע רשמית על הצטרפותו למרוץ לנשיאות, הסקופ של "הניו יורק טיימס" שלשום כי הוא שוקל להתמודד בבחירות 2016, עורר גל של ניחושים, הערכות ותחזיות. 



בלומברג כבר רשם לזכותו הישג אחד, בלתי מבוטל: הוא דחף הצידה ונישל מהכותרות את דונלד טראמפ. מי שעוקב אחרי ממדי השתלטות "החיידק הטורף" טראמפ על המדיה האמריקאית, בהחלט יכול להעריך את ההישג, גם אם הוא זמני בלבד, של בלומברג.  
 
על פי הדיווח הבלעדי ב"ניו יורק טיימס", שהתבסס על הדלפה של אחד ממקורביו של בלומברג, ראש העירייה לשעבר מוכן להשקיע לא פחות ממיליארד דולר במערכת הבחירות לנשיאות על תקן מועמד עצמאי, שיתמודד נגד המועמד הדמוקרטי והמועמד הרפובליקני.

גסות הרוח השפיעה. טראמפ. צילום: רויטרס
גסות הרוח השפיעה. טראמפ. צילום: רויטרס

 

בעבר בלומברג שקל לרוץ כמועמד עצמאי לנשיאות אבל נסוג מהרעיון. לא צריך להיות  פרשן ומומחה כדי להבין מה גרם לאיש נבון, מעשי, מפוכח ומצליח כמייקל בלומברג לשקול לזנק לתוך הקלחת הרותחת של המרוץ לנשיאות. כמו אמריקאים רבים הוא פשוט נגעל  ונחרד לראות כיצד טיפוס חסר כל ניסיון פוליטי, וולגרי וגס רוח כמו דונלד טראמפ הפך למועמד המוביל והמתוקשר ביותר במרוץ הרפובליקני ולפחות בסקרים שועט בלי מעצור לכיוון המועמדות מטעם המפלגה הרפובליקנית לנשיאות. 
 
בלומברג, שבתור ראש עירייה, נודע גם בתור "יקירם של אילי ההון", מתעב גם את ברני סנדרס, שמתמודד נגד הילרי קלינטון על מועמדות המפלגה הדמוקרטית. נס הסוציאליזם, שסנדרס מניף בגאווה מפחיד את בלומברג.
 
עד היום, אף מועמד שלישי ועצמאי לא ניצח בבחירות לנשיאות. ההערכות הרווחות בקרב הפרשנים היא כי בלומברג, בן ה־73 יחליט בסופו של דבר להימנע מהצטרפות למרוץ במידה שקלינטון תזכה במועמדות המפלגה הדמוקרטית: "הוא ישקול ברצינות להתמודד כמועמד עצמאי, רק אם דונלד טראמפ או טד קרוז יזכו במועמדות הרפובליקנית ויתמודדו נגד ברני סנדרס כמועמד הדמוקרטי", אמר אדוארד רנדל, מושל פנסילבניה לשעבר, וידיד אישי של קלינטון ושל בלומברג. 
 
עצם העובדה כי פוליטיקאי איכותי ומיומן כמו בלומברג, שוקל להצטרף למרוץ, מוכיחה כי תחושת הדחייה מטראמפ צוברת תאוצה וצפויה להיהפך לגורם מרכזי בשבועות הקרובים שעשוי להניב שינוי במרוץ במפלגה הרפובליקנית.