זה היה אך מובן וצפוי שמתוך אוסף הנתונים שיצאו מהסקר המעניין של מכון המחקר "פיו" את הכותרות יתפוס הנתון שקובע שכמחצית מהיהודים בישראל מסכימים ש"צריך לגרש או להעביר ערבים מישראל". השאלה, כפי שנוסחה, מעט מקשה להסיק מסקנות, משום שהיא מעומעמת ולא ברורה. האם מדובר בכל הערבים, תהא עמדתם ופעילותם מול ישראל אשר תהא? האם מדובר בתושבי אום אל פאחם או שמא בתושבי ג'נין? האם הכוונה היא להעלות אותם בכפייה על משאיות ולזרוק אותם מעבר לגבול, או אולי לנהל איתם מו"מ על עזיבה בהסכמה תמורת פיצוי נאות, בסגנון שאותו מקדם עמי איילון מול המתנחלים, בניסיונותיו לפתות אותם לעזוב את הבית?



אפשר להעריך בזהירות שאין כאן חצי מדינה שמבקשת לאסוף את הערבים מבתיהם באישון ליל ולהעביר אותם את הגבול, ואם יש כאן מיעוט קטן כזה, ניתן להמר שהוא יודע שהמשאלות שלו אינן בנות ביצוע. מכיוון שכך, אני נוטה לקבל את הערכתו של ראש צוות החוקרים, שערך את המחקר, שלפיה הנתון שהוא קיבל מבטא בעיקר "תחושות בטן". ותחושות הבטן האלה, בניגוד לאווירת ה"אוי וויי" שהיו מי שניסו להדביק להן, מלמדות על הרבה מאוד בריאות. לא בגלל שצריך לגרש מפה מישהו, אלא בגלל שמי שגר פה ולא מהרהר בינו לבין עצמו שהיה פה יותר טוב בלי המיעוט הערבי, הוא או רומנטיקן, או שקרן, או סתם אדם שמשהו דפוק אצלו.



האזרח היהודי הפשוט לא צריך להיות זולל ערבים גדול כדי לראות את נציגיהם של ערביי ישראל בכנסת, כשהם נלחמים על שמו הטוב של ארגון חיזבאללה, ולרצות שהם כולם לא יהיו כאן. האזרח היהודי הממוצע לא צריך להיות גזען כדי לראות חברי כנסת ערבים עומדים דקת דומייה לזכרם של מחבלים שרצחו את הילדה של שכניו, ולהתפלל שתבוא הרוח ותישא אותם, לא משנה לאן.



סקר: רוב החרדים והדתיים תומכים בגירוש ערבים



די לו לראות איך ערביי ישראל רואים את עצמם פלסטינים, איך בהפגנות הם מניפים את דגלי האויב, איך בכל פעם שקורה כאן משהו שמרגיז אותם הם יוצאים אל הצומת הקרוב ומידיים אבנים ובקבוקי תבערה בכל מי שנוסע בכביש ונראה כמו יהודי. נכון, לא מדובר בכולם, אבל גם לא מדובר בבודדים, אלא באלפים, ובכאלה שלא זוכים לגינוי מצד שכניהם, שמעידים על עצמם כל הזמן שהם רוצים רק דו־קיום וחיים משותפים לצדנו.



ועוד שתי הערות. לפני קצת יותר מעשר שנים החליטה הממשלה לגרש מבתיהם עשרת אלפים יהודים, אזרחים נאמנים ושומרי חוק. נכון, זה לא היה גירוש למדינה אחרת, אבל עדיין זה היה גירוש אלים, שהרס ישובים שלמים ומחק חבל פורח מעל פני האדמה. אם זכרוני המקשיש אינו מטעה אותי, לא שמעתי אז איש מאלה שנזעקו מהסקר הנוכחי, שהייתה לו בעיה מוסרית עם המהלך ההוא.



ונקודה אחרונה. בניגוד לניסיון להציג כל הזמן את מי שמתנגדים לנישואי תערובת כחבורה קטנה של קיצוניים הזויים, מסתבר מהסקר ש־97% מהיהודים (אגב, נתון זהה למוסלמים) מעידים על עצמם ש"לא יחושו בנוח" אם ילדם ימצא לעצמו בן זוג שאינו יהודי. הרוב הזה ברור ומוצק כל כך, שלפי הסקר יש הרבה יותר שמאלנים שרוצים לגרש ערבים, מיהודים שמוכנים שהבת שלהם תינשא לערבי. או במילים אחרות, אולי אנחנו לא מתלהבים משיטות העבודה של ארגון להב"ה, אבל כמעט כולנו מזדהים עם המאבק נגד התבוללות.