מי שהופתע מהפליק־פלאק המדהים שביצע מיכאל גולן כשנטש את סלקום המדממת ואת ההסכם לשיתוף פעולה איתה לטובת המתחרה הוט מובייל, כנראה שאינו מכיר מספיק את האיש. גולן נשאר אותו לוליין פיננסי המוכן לרקוד אפילו עם השטן כדי לקדם את האינטרסים שלו. 



הוא כבר עשה תעלולים דומים בצרפת כששיתף בעבר פעולה עם קסבייה ניאל בקידום התחרות בשוק הטלוויזיה בפס רחב. אחר כך נטש את קסבייה והצטרף לפטריק דרהי מיודענו מחברת הוט. שיתוף הפעולה עם דרהי החזיק מעמד תקופה קצרה, עד שגולן הקופצני חידש את הקשר עם קסבייה ושכנע אותו לחבור אליו ולהתחרות על הרישיון להפעלת חברת סלולר חדשה בישראל. דרהי ההמום לא עיכל כיצד גולן עקץ אותו, כי גם הוא נכשל בפיענוח אופיו.
 
כשדומה היה שהסיכוי לחידוש, בין השאר, הוא גם הסיכון לביקור נתניהו בצפון קוריאה, נמסרה בסוף השבוע ההודעה שהכתה בתדהמה את שוק הסלולר על חתימת ההסכם לשיתוף פעולה של גולן עם הוט של דרהי באמצעות מה שמכונה “הסכם אירוח”. בסלקום, שננטשה לאנחות, אמורים היו להכיר היטב את ההיסטוריה של האיש. אסור היה להם להיות מופתעים מהתנהגותו. למרות זאת, לא יושבים שם פראיירים. יש לקוות לפחות שמשפטני החברה חתמו עם גולן על חוזה שיאפשר הגשת תביעה על הפרת הסכם או פעילות שלא בתום לב.
 

מי שמאכזבים לאורך כל הדרך ומגלים רפיון בהתנהגותם הסלחנית כלפי גולן הם הרגולטורים, ובראש ובראשונה אלה היושבים במשרד התקשורת. גולן נחשב בשנים האחרונות “הבן יקיר לי” של משרד התקשורת. כמי שהצליח למוטט את תעריפי הסלולר לשפל חסר תקדים גם ברמה העולמית, זכה ליחס סלחני מצדם. הם עברו לסדר היום על הפרות בנושא פריסת רשת האנטנות, ניצול התדרים, היחס ללקוחות ועוד - הכל כדי שיישאר ולא ייעלם מהשוק.
 
אז נכון שמי שנהנה מכך הוא הצרכן, שחסך במישרין מאות שקלים לחודש בחשבון הסלולר. אבל מדיניות הענקת “הגנת ינוקא” כלפי גולן פגעה בסופו של דבר בשוק הסלולר כולו. החברות עצרו את השקעותיהן בתשתית לנוכח הירידה החדה ברווחיותן עקב התחרות הפרועה. מניות חברות הסלולר התרסקו, ואיתן שווי תיק ההשקעות של הגופים המוסדיים שבהם מושקעת הפנסיה שלנו. והגרוע ביותר הוא המסר השלילי המשודר מהתנהגות הרגולטורים בירושלים שאמורים לפקח על גולן. המסר הוא שכאשר צריך - ניתן להעלים עין מהתחייבויות ולא חייבים לקיימן.

משרד התקשורת רשאי לאשר לגולן טלקום לשנות את תנאי הרישיון ולהפוך מחברת סלולר רגילה למפעיל וירטואלי כמו רמי לוי. זאת הדרך של גולן להציל את עצמו מקריסה עסקית. הוא הגיע לדרך ללא מוצא וכעת מחפש כל דרך להציל את עצמו. לצורך העניין הוא אינו בוחל בשום אמצעי.
 
אלא שבאותה הזדמנות מחויב המשרד כצעד מינימלי לקנוס את גולן בגין הפרות העבר של תנאי הרישיון. בנוסף, הוא מחויב לדרוש בחזרה את התדרים שהוקצו לו על חשבון האחרים. לבסוף, עליו להפנים את העובדה שגם בשוק הסלולר אין ארוחות חינם, וסופו של כל בלון להתפוצץ.