רק ביום ראשון שעבר פתח מוסבאח אבו סביח, ערבי תושב ירושלים, במסע טבח ליד המטה הארצי, רצח שניים ופצע אחרים לפני שחוסל. התקשורת ופוליטיקאים מהימין התמקדו, ברוב איוולת, בשופטת שהסכימה לדחות את ריצוי המאסר של הרוצח. כאילו הוא לא היה יכול לפתוח באש גם ערב תקופת המאסר המקורית או מיד לאחריה. כך הוחמצה האצבע המאשימה שיש להפנות כלפי מי שבאמת אחראים לרצח הזה ולרבים אחרים. ומדובר בכל ראשי מערכת החקיקה, החוק והמשפט בישראל. בגללם נדונה המפלצת מסילוואן לארבעה חודשי מאסר בלבד על תקיפת שוטרים. בגללם ריצה המחבל רק שנת מאסר על אינסוף מעשי הסתה לרצח ישראלים, במקום שייכלא לעשר עד 20 שנה, יורחק מהחברה וישמש מודל לאי-חיקוי. סיפור המחבל מסילוואן מגלם את מלוא כשלי הסלחנות שנוקטת מדינת ישראל נגד הסיבה העליונה לטרור - ההסתה.



בכתב האישום שהוגש נגד הרוצח ב-2015, נפרשה יריעת פועלו להפצת בשורת החיסול נגד מדינת ישראל ויהודיה. האיש הפיץ את מרכולתו המורעלת ללא מורא, בתוך תחומי ירושלים. לדוגמה, הוא כתב בפייסבוק במהלך צוק איתן: "ירושלים על לוע של הר געש רותח ועומד להתפוצץ. השהידים של עזה, הילדים והנשים. סגירת מסגד אל-אקצא ורוצחי הילדים פולשים אליו. ירושלים החלה במהפכה שאינה מהפכה של אבנים בלבד כפי שנראה בפיגוע הטרקטור, בירי בגבעה הצרפתית ובפגיעה במתנחל. נראה כי ירושלים לקראת ימים שרק אללה ידע מה הם, וכפי שאומרים, יש גבול לסבלנות".



בהזדמנות אחרת הוא צירף תמונה של רעולי פנים אוחזים בנשק וכתב: "אללה, עשה שהמוג'אהדין ינצחו בדרכך ... עשה להם מחסום אש ושמור עליהם בעינך שלא ישֵנה, והיֵה בעזרם ועוור את עיני אויביהם אמן". וזהו רק קצה הקרחון של פעילותו הענפה.



200 שנה בכלא


כך קיבלנו המחשה בוטה לאופן השיטתי שבו ישראל מתעלמת מהזרוע החשובה ביותר של הטרור - המסיתים. כך היא מעלימה עין ממי שנוטעים את הרעיונות, מכשירים את הלבבות ודוחפים לפעולה. והנה, גם לאחר הרצח שעשה אבו סביח, מערכת אכיפת החוק מתעלמת מממשיכי דרכו הפועלים עכשיו בירושלים וברמאללה - למשל ממפעילי אתר ארגון הפת''ח של אבו מאזן, שהיללו את "השהיד" ופרסמו קריקטורה של רובה המונף מתוך כיפת הסלע מעל שלולית הדם ושתי קסדות שמייצגות את היהודים שנרצחו. תשבחות ל"שהיד" ניתנו גם ברדיו פלסטין וביתר גופי הרשות הפלסטינית, וישראל שותקת. כפי שהיא לא עושה דבר נגד המסכת היומיומית של תעשיית הרעלת המוחות הפועלת מרמאללה, במשכורות של אבו מאזן, וכן מעזה - במימון החמאס ודומיו.


גם כשננקטות פעולות, הן רפות ומהוססות ומשתקפות בפסקי דין חיוורים ואומללים. שנת מאסר על מסע הסתה של המחבל היא בדיחה עצובה מאוד. וזה לא שמערכת המשפט הישראלית לא יודעת להעניש על הסתה. לפני קרוב ל־20 שנה נכלאה בחורה צעירה ושמה טטיאנה סוסקין לשנתיים בפועל, לאחר שחילקה בחברון כרוּז שכתוב בו שמוחמד חזיר. על פי מדד הענישה של סוסקין, המחבל מסילוואן צריך היה להיכנס ל-200 שנה בכלא.



לכן, כדי לעצור את רוב מעשי הטרור, צריך קודם כל לשים קץ לקלות הבלתי נסבלת שבה ניתן להמציא עלילות נתעבות נגדנו ולהתיר את דמנו.