חיל האוויר מקבל היום (שני) מטוס חדש שמביא עמו חבילה גדולה של מחויבות. האדיר הוא לא עוד מטוס שישתלב במשימות של צה"ל, זהו מטוס שיכתיב את איכות המשימות העתידיות וישפיע באופן דרמטי על המציאות הכל כך מסובכת של המזרח התיכון. מטוס האדיר הוא הילד הכי גדול בשכונה, שאף אחד לא מעז להתעסק איתו. הוא צפוי להעניק לחיל האוויר חיזוק משמעותי ויתרון בתוך הכאוס הבלתי נתפס ששורר באזור. היתרון שהלך והצטמצם עד הבוקר יגדל מחדש והחל מהיום צפוי להפוך את ישראל למדינה בעלת הרתעה בלתי רגילה.



פסטיבל האדיר שמתנגן בישראל בשנה האחרונה הגיע רחוק, עד איראן. בדרך הוא חלף מעל לבנון ומעל סוריה, שולח קריצה לעבר רוסיה, שנכנסה גם היא למגרש המשחקים של המזרח התיכון. מטוס שאמור לבטל את עוצמתן של מערכות נשק מהמתקדמות בעולם ולדלג מעל כל מכשול, להעניק לטייסי חיל האוויר יכולת להגיע לכל מקום בעולם, בכל תנאי מזג אוויר, ולבצע משימות שאף אחד לא יידע על אודותן.


מטוס החמקן F35 בדרך לישראל

ההרתעה מתחילה בעסקה בלתי רגילה בין האמריקאים לבין ישראל, המדינה היחידה בעולם שמקבלת מארה"ב במימון מלא את המטוסים הטובים ביותר, יחד עם חופש פעולה להעשרת המטוס במערכות מכ"ם משוכללות ביותר, מערכות נשק שלא ניתנות לגילוי, ומערכות איסוף מידע שהשתיקה יפה להן.



זהו כלי מלחמה שיודע לדבר עם מטוסים באוויר, עם צוללות בעומק הים ועם מג"ד עמוק בשטח האויב. חיל האוויר מקבל לידיו כלי מלחמה שלפי הצהרתו הוא הטוב ביותר, זה שאיתו הוא יכול להכריע כל אויב, בכל מקום ובכל זמן. נותר רק לברך את חיל האוויר ולקוות שייאלץ להשתמש בו כמה שפחות.