ענת דוידוב התייחסה היום (שלישי) בתכניתה "איפה הכסף" ברדיו 103FM לחשש מפני עופרת המצויה במי השתייה: זוכרים את העופרת במכונות הקפה? אז עכשיו זה גם במי השתייה שלנו.



כבר כמה ימים שמזכירים לנו, ובצדק, שבעשרות מקומות יישוב בישראל, זורמת חופשי בברזים הביתיים עופרת. איפה משרד הבריאות? שאלה מצוינת. התשובות בהמשך.



אם בכל זאת מתחשק לכם לשתות קפה עם עופרת, או סתם מי ברז עם עופרת, חשוב שתדעו שמדובר במתכת רעילה, שעלולה להשפיע על מערכת העצבים, על מערכת הדם ועל המוח. לא נעים, אפילו מאד מסוכן. ובגלל שהתכונות הרעילות שלה כל כך דומיננטיות, משתמשים בה כיום פחות ופחות במוצרים שאנחנו נתקלים בהם בשגרה, כמו למשל כלי אוכל מצופים בצבע, כלומר כל מה שעלול לבוא במגע עם אוכל.




ואחרי שמנינו את כל תחלואיה ונזקיה הפוטנציאליים של העופרת, עדיין חשוב להדגיש שהתקן הישראלי הוא מהמחמירים בעולם עשרה מיקרוגרם לליטר, בעוד באירופה התקן עומד על 25 מיקרוגרם לליטר.

עכשיו לתשובת משרד הבריאות: "מי הברז בישראל עומדים בכל תו תקן ולכן עדיין מומלץ לשתות מי ברז". עכשיו תגידו ברצינות, אתם יכולים לשלוח את הילדים לבתי הספר מבלי לדעת אם זורמת עופרת בברזים? כדאי שתתחילו לדאוג.

בא לכם לשתות מי ברז בבית רוויים בעופרת מסוכנת? התשובה היא ככל הנראה לא. לכן גם תשובת משרד הבריאות לא מספקת. חפשו בבקשה תשובות יותר טובות.