ענן החשדות, שלפיהם אנשיו של טראמפ קיימו קשרים סמויים עם בכירים ברוסיה במטרה לפגום בסיכוייה של הילרי קלינטון לנצח בבחירות לנשיאות, הולך ומתקדר מעל הבית הלבן. אומנם טראמפ עדיין מחוץ למעגל החשודים, אולם העובדה כי החקירה בעניין מתעצמת בימים האחרונים היא לא סימן מבשר טובות לנשיא.



כך למשל העובדה כי היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין, שהתבקש להעיד בפני חוקרי הקונגרס, הודיע שהוא יסכים להעיד תמורת חסינות בהחלט מסמלת רעות עבור טראמפ ואנשיו. פלין, גנרל בדימוס, נאלץ להתפטר בחודש שעבר מתפקידו, לאחר שנחשף כי הטעה את הבית הלבן בנוגע לקשרים שקיים עם שגריר רוסיה בוושינגטון. כעת הוא מבקש לגלות פרטים על אופי וטיב הקשרים שהתקיימו  בין  בכירים במטה הבחירות של טראמפ לגורמים במודיעין הרוסי.



פרקליטו, עו"ד רוברט קלנר, אישר כי מתקיימים מגעים עם ועדת המודיעין של הסנאט והקונגרס בקשר להופעתו של פלין בפניהם, אבל ככל הנראה בקשתו לחסינות, על פי דיווחים באמצעי התקשורת המקומיים, צפויה להיענות בשלילה – עובדה שמעמידה בספק רב את עצם מתן עדותו.


למרות זאת, העובדה כי לפלין יש מידע שעד כה לא נחשף, על אותם קשרים כביכול עם בכירים רוסים, העלתה בסוף השבוע האחרון תמיהות האם בכירים יותר מפלין היו מעורבים בקשרים לא כשרים עם הרוסים.



מייקל פלין. צילום: רויטרס



טראמפ, כראוי לטראמפ, הגיב על בקשתו של פלין לחסינות תמורת מתן עדות בציוץ בטוויטר, שבו טען כי יועצו לשעבר צודק בבקשתו, "מכיוון שמדובר בציד מכשפות" שמנהלים  נגדו הדמוקרטים ואמצעי התקשורת. 



מצד אחד, תגובה זאת של הנשיא עשויה להתפרש כאקט של ביטחון עצמי מצד אדם שאיננו חושד מגילויים שיערבו אותו בסאגה הזו, אולם מאידך היא עשויה גם להעיד כי טראמפ נמצא בלחץ מכיוון שהגיב על החקירה המתקיימת כעת – דבר שאסור לו לעשות.



"בכל מקרה, מוקדם אפילו לרמוז כי החשדות על קשרים עם רוסיה נוגעים בצורה כלשהי לנשיא עצמו", הסביר גורם בכיר המעורה בפרשה ל"מעריב־השבוע". לדבריו, "למרות זאת, מה שכבר כעת ברור לכל הוא שמספר האנשים שנמנים עם החוג הפנימי של טראמפ שחשודים בקשרים עם בכירים רוסים גדל והולך מיום ליום. מדובר בסיטואציה מאוד מאוד לא נוחה לנשיא". עוד הוסיף הגורם כי "אין ספק שגם אם לטראמפ עצמו לא היו קשרים עם הרוסים, הוא עדיין מעורב באופן ישיר במאמץ לכסות על קיום קשרים אלה".



השבועון היוקרתי "טיים" סיכם את המתרחש כעת בסוגיה זו במילים הבאות: "הנשיא טראמפ נמצא תחת אש בגין חשד פוטנציאלי להתערבות בחקירת הקשרים עם רוסיה". אז נכון שלא מדובר במילים מלטפות עבור הנשיא האמריקאי, אבל בכל הנוגע לנשיא הזה, ספק אם הוא בכלל זקוק למחמאות מאחרים. הרי בדרך כלל הוא אוהב להחמיא לעצמו.