"המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראש הממשלה". מה זה בדיוק המשפט הזה, "המשטרה ממליצה"? הרי את החקירה בתיקים 1000 ו־2000 מנהל צוות חקירה מיוחד בראשות תנ"צ, פרקליט המדינה ואנשיו, היועמ"ש ואנשיו וגם פרקליטות מחוז ירושלים. הצוות המתוגבר הזה צופה בכל מהלך בחקירות באזהרה ובתשאול עדים. הצוות גם ביצע תשאולים בחו"ל.



אז מאיפה מגיעה האמירה שרק המשטרה ממליצה על העמדה לדין? רק מפקד יאח"ה תנ"צ כורש ברנור ממליץ על העמדה לדין? ראש אח"מ והמפכ"ל לא ממליצים? הפרקליטים המלווים עוד לא החליטו? מה זו בדיוק הפרטייה הזאת? הרי לא מדובר באזרח שגנב מערכת שמע מרכב, וקצין החקירות בתחנה החוקרת שולח את המלצתו לתביעה המשטרתית. כאן מדברים על צוות משפטי מלווה בראשות יועמ"ש - שהחליט על חקירה באזהרה של ראש ממשלה - והראיות לכאורה לפני שלב השאלות לרה"מ ומשפחתו - כבר הצביעו על סיכוי סביר להרשעה בעבירה פלילית. כך לפחות הסביר היועמ"ש לציבור את החלטתו לאפשר לחוקרים לחקור את רה"מ. אז עכשיו נחכה כשנה עד שהתביעה תחליט?



גם הידיעות המעורפלות על התאיידותו של התושב החדש בארצנו, אדון פאקר האוסטרלי, לא מעוררות אמון. האם ב־2017 יכול מיליארדר אוסטרלי סתם פשוט להיעלם? אדם שמפעיל אימפריה עסקית פתאום נעלם ביאכטה? הרי כל דוגית ששטה בים מלווה בידי לוויינים, אז דווקא את הנדבן האוסטרלי לא מוצאים הגאונים של אומת הסטארט־אפ? ועוד לרגע האמנו לראש הממשלה שאנחנו אימפריה בתחום הזה של סייבר וכאלה.



דווקא אותו לא מצליחים למצוא? ג'יימס פאקר. צילום: רויטרס
דווקא אותו לא מצליחים למצוא? ג'יימס פאקר. צילום: רויטרס



באמצע בין התביעה להגנה, בין הצח"מ למפכ"ל, יש גם עם. והציבור הזה של העם רוצה לדעת מה קורה, כי הספינרים של רה"מ מספרים לו כל יום "אין כלום, ולא יהיה כלום". והחשוד צריך לנהל מדינה ולספר למשלמי המסים שהתקציב מנוהל בתבונה ולא במהלכים קואליציוניים, שאמורים לבצר את מעמדו הפוליטי של החשוד. אז אולי הגיע הזמן לספר לציבור, שמממן את החקירה, וכמובן את שכרם של כל המעורבים - שנעשית כאן עבודה יעילה - כי הגיע הזמן שנדע.



הדלפות מהסוג שצוינו כאן מוציאות שם רע לרשויות האכיפה. גם הראיון של הפרקליטה, שלדבריה מתנות יקרות בשווי של 4,000 דולר ויותר אינן מקובלות עליה, שווה מים ביד. דעתה המכובדת עדיין לא שווה הרשעה. ראיות מוצקות לטובות הנאה בעבור המתנות היו נותנות תוכן מציאותי לדעה המכובדת, כבר אמרנו. לא מעניין אותנו מה קיבל רה"מ - מאוד מעניין מה נתן בתמורה, אם אכן נתן.



הדברים שאומר ח"כ מיקי רוזנטל הם במקרה הטוב שטויות. הוא לא יודע שום דבר טוב יותר מהציבור, אבל הוא חייב לקשקש, כדי להצדיק את שכרו המופקע בעליל כנבחר ציבור. כשניצב (בדימוס) יואב סגלוביץ', ראש אח"מ לשעבר, אומר שרה"מ יודע שהתיק נגדו מוצק כמו בטון, אפשר להתרשם שהאיש יודע על מה הוא מדבר. כי בכל זאת הוא היה מעורב בתיקים נפיצים מהסוג הזה. אבל אז נזכרים שאדון סגלוביץ' הוא פוליטיקאי כיום (יש עתיד), ולפוליטיקאים איננו מאמינים כאן בכלל, עוד מתקופת הנביאים.



אז בקיצור, אין כעת כלום כי לא אומרים לנו כלום, אז אנחנו לא יודעים כלום.