הבא בתור: היום אמורים להיחקר בני הזוג נתניהו במקביל, בפעם הראשונה. זה היה צריך לקרות בפרשת ביביטורס, שלא נחקרה מעולם. זה היה צריך לקרות בפרשת המעונות, ובתיק המתנות, ובעוד כמה הזדמנויות, אבל לא קרה. עכשיו זה קורה. מוטב מאוחר מאף פעם. על פי חלק מהדיווחים אמורה הגברת נתניהו למסור עדות פתוחה בעוד בעלה נחקר באזהרה. אפשר להעריך בזהירות שגם העדות הפתוחה תיסגר מתישהו ותוכרז כחקירה באזהרה.



כל זה אמור לגבי תיק 4000, פרשת בזק־וואלה. ניתן להעריך, בזהירות המתבקשת, שגם תורו של תיק 3000 יגיע. תיק הצוללות. התיק האימתני הזה, שחשף בפנינו תמונה מבהילה על המתרחש בקודש הקודשים של הביטחון הלאומי הישראלי. הדרך שבה מתקבלות ההחלטות, הדרך שבה בוחשים בעלי עניין, מאכערים, אינטרסנטים, פרקליטים ובני דודים של ראש הממשלה ברכש הביטחוני האסטרטגי החיוני ביותר לקיום המדינה, ועל הדרך גם גוזרים קופונים שמנמנים לכיסם התפוח. אז הנה זה בא.



על פי פרסום מאתמול ב"ידיעות", במשטרה ובפרקליטות בוצעה לאחרונה בדיקה שמטרתה לוודא שגם אם שמו של ראש הממשלה ייכרך בפרשה, עסקת הצוללת לא תבוטל. גם כאן, מדובר במהלך שבוצע באיחור כבד, שלא לומר רשלני. הבדיקה הזו הייתה צריכה להיערך דקה אחת אחרי שרביב דרוקר פרסם את העובדה שומטת הלסתות שפרקליטו של ראש הממשלה ובן דודו דוד שמרון הוא־הוא המתווך בעסקת הצוללות. הפרסום הזה בא כשבוע לאחר פרסום בעמודים הללו, שלפיו ישראל מתכוונת לחתום על מזכר הבנה עם ממשלת גרמניה לרכישת שלוש צוללות נוספות לחיל הים, שחיל הים כלל לא צריך, מאחורי גבה של מערכת הביטחון וללא ידיעת השר הרלוונטי משה (בוגי) יעלון.



הפרסומים הללו היו אמורים להדליק בלשכת היועץ המשפטי לממשלה נורת אזהרה בגודל של שמש. צריך היה לפתוח מיד בחקירה. כל מי שמבין משהו בענייני נתניהו מכיר את עומק האינטימיות ושותפות הסוד בינו לבין פרקליטיו הצמודים מלכו־שמרון, שהפכו לפרקליטי המדינה. מנדלבליט, אגב, מכיר את זה היכרות אישית קרובה. הרי הוא היה שם, בתוך האקווריום, בתוך הכוורת, בליבת הסוד. הוא ככל הנראה יודע מצוין שלא יכול להיות ששמרון מקדם את עסקי המספנה שממנה מנסה נתניהו לרכוש צוללות מיותרות, וביבי לא יודע. אין חיה כזו. ולמרות כל האמור לעיל, הדבר העיקרי (במקום: היחיד) שמנדלבליט עשה זה להצהיר שוב ושוב, ושוב, שנתניהו לא חשוד בפרשת הצוללות.



הערת אזהרה: יכול להיות שבעתיד הקרוב יתברר שכל הזמן הזה הפעיל מנדלבליט את מערכת אכיפת החוק בדרך מתוחכמת כדי לסגור על נתניהו בחשאי. יכול להיות שהוא הרדים בכוונה את המערכת. מסופקני. יותר הגיוני שהוא נרדם בעצמו, בכוונה. כך או אחרת, אם יתברר שאכן היה כאן מהלך מחושב, מתוכנן וגאוני, אהיה הראשון להתנצל, להוריד את הכובע ולזלול אותו בתיאבון.



ועוד דבר אחד: אל תקנו את הספין שלפיו ישראל לא רוכשת שלוש צוללות נוספות, אלא שלוש צוללות שמיועדות להחליף את שלוש הראשונות. זו תוכנית חלופית שנתניהו שלף אחרי שבוגי יעלון טרפד את הכוונה המקורית, שאכן הייתה לרכוש שלוש צוללות נוספות. מדובר בעלות של מיליארדים. לוח הזמנים לרכישת שלוש צוללות חלופיות אינו לוחץ. הצוללות לא בורחות לשום מקום. גם אנגלה מרקל לא בורחת, כפי שנתניהו ניסה להוכיח. את ההנחה על הצוללות קיבלנו מהקנצלר קוהל בכלל. המספנה רוצה למכור יותר מאשר אנחנו רוצים לקנות. העסקאות האלה מצילות את "תיסנקרופ" מפשיטת רגל, והגרמנים מוכנים ללכת רחוק מאוד כדי שהן ייצאו לפועל.



ועוד לא דיברנו על העסקאות המושחתות להפרטת מספנות חיל הים, רכש ספינות נגד צוללות וביטול המכרז הבינלאומי לרכש ספינות שטח, כל זה תוצרת מיקי גנור ודוד שמרון, כל זה בלי שביבי ידע, כמובן. ועוד לא הזכרנו שהעובדה שהוא לא היה חשוד כל הזמן הזה, אפשרה לנתניהו להחזיק פרקליט שהגן גם על שמרון בפרשה הזו, וכך הוא יכול היה, לכאורה, לקבל את כל המידע על החקירה בזמן אמת. מישהו, מתישהו, יצטרך לענות לנו על כל השאלות האלה.



הטור המלא ב'מעריב סופהשבוע'