אם ראש הממשלה שלנו היה ג'נטלמן אמיתי, הוא היה מונע אף בגופו את ההחלטה המסתמנת של השר לביטחון הפנים לסיים את כהונתו של המפכ"ל רוני אלשיך שנה אחת מוקדם מדי.



לכאורה, בנימין נתניהו מנוע מקבלת החלטה בעניינו של אלשיך משום שהמשטרה בהנהגתו של המפכ"ל עומדת מאחורי החקירות שלו ושל בני משפחתו, של יועציו הבכירים הקרובים ביותר ושל עוד כמה שרים ומקורבים בממשלתו כמו אריה דרעי וחיים כץ. בפועל, מן הראוי היה שיפעיל את כל השפעתו כדי להניא את השר גלעד ארדן מלעשות כן, ולו רק כדי למנוע לזות שפתיים.



אבל לזות שפתיים לגמרי לא מפריעה לשרי הליכוד תחת הנהגתו של נתניהו. להיפך, היא רק ממריצה מלחכי פנכה ותגרנים כמו מירי רגב ויריב לוין. עכשיו מצטרף לחבורה גלעד ארדן, שעד עתה התנהל כבחור האחראי שבחבורה. אולי הצלחת טקס המשואות והפרסומים על כך שמירי רגב הולכת לרשת את מקומו ולעשות סדר במשטרה הניעו אותו לפעול בהקדם? אולי. 



בסוף השבוע פורסם כי השר מונע את שיבוצו של ניצב רוני ריטמן לתפקיד אחר בדרגתו הבכירה, בניגוד לכוונת המפכ"ל. לנוכח התלונה הקנטרנית של הקצינה צ', המפכ"ל פירש בדרכו האנושית את פסיקת בג"ץ לבטל את החלטתו להשאיר את ריטמן בראש יחידת להב 433 והוא מנסה למנוע את הדחתו של הניצב מהמשטרה. מנגד החליט ארדן לפרש את פסיקת בג"ץ על פי האסכולה הפמיניסטית הטהרנית, ונימוקיו עמו.



אבל עכשיו מתפרסמת הידיעה על סיום הקדנציה של אלשיך אחרי שלוש שנים בלבד והעימות בין השניים יהפוך מהר מאוד לדו־קרב פומבי. 



ארדן יהיה חייב להודות שהמשטרה בהנהגתו של אלשיך, שהגיע מהשב"כ, עברה מהפכה חיובית הן בכל הקשור לעצמאות אגף החקירות והמודיעין, למגינת ליבו, הן בנוגע לסמכות המוסרי של שדרת הפיקוד החדשה - החפה עד כה משערוריות. את ההדלפות ששרי הליכוד שונאים כל כך הם לא מקבלים יותר מכתבי המשטרה אלא מכתבי המשפט, בטלוויזיה בעיקר, ללמדך שגם הפירצה הזו נסגרה.  



מתיחת הפנים השקטה של אלשיך במשטרה חייבת להימשך. היא נותנת אותותיה גם בשירות הלקוחות שלה, הגם שהוא מחייב שיפור בדיוק כמו שירות הלקוחות של התאגידים הגדולים. רק שבהקשר הזה כולנו כאן מושפעים מהמנטליות הבסטיונרית של מרכז הליכוד.



ארדן נוהג להתפאר בכך שארגוני הפשיעה הגדולים קרסו והוא גם יודע להצביע על הבעיה החמורה מכולן - התגברות הפשיעה במגזר הערבי, אשר מאיימת על הסדר הציבורי בכל המדינה. אבל כדי להתגבר על כך הוא צריך מפכ"ל משטרה מהשב"כ.