תסמכו על נתניהו שברה"מ והביבי שבנתניהו, מבטיחה המומחית שלנו לדאגות קיומיות חולפות, שבסוף ישיג תאריך בין מאי לנובמבר, לבחירות, ומשיכת זמן נוספת מהיועמשת"פ. את המרוץ כבר החל, גוליבר בין גמדים (כשבנט, ישראל כץ ושקד מחרים מחזיקים אחריו בסי־וי המפואר שלהם). בינתיים, הבלגן הרגיל בקואליציה (האופוזיציה היא פאטה מורגנה): בנט ניסה לסחוט באולטימטום סרק מרה"מ את תפקיד שר הביטחון וזכה לסחיטת נגד משותפו לסיעה, אוריאריאל, שדורש שריוּן למפלגתו בבית היהודי - ובסוף בנט ושקד מתקפלים וחוזרים בהכנעה למידותיהם (הרעות) הרגילות. עכשיו גם להם אין זמן לשאלות העיתונאים. "יש לי ועדה לבחירת שופטים ביום שישי", מסיימת שקד בחיוך של רווחה את דבריה בטקס ה"לא מפילים ממשלת ימין מעולה". נשמע כמו איום.


את בלימת מרוצו של כחלון לבחירות קנה רה"מ בתקצוב אימים (22 מיליארד) לפנסיית השוטרים והסוהרים, על חשבון תקציבי השרים. שזה, גברתי ואדוני, כאילו יחזירו אתכם לשנות ה־90. תתעוררו, שוטים. זה לא סרט בורקס: כחלון הכושל ונתניהו הרוכל מכייסים אתכם, ואתם שותקים. מבין השרים האילמים מעז ישראל כץ לדרוש מנתניהו שייקח על עצמו את תפקיד שר הביטחון, כמו חלפון והעז של "הגששים", או שיעביר למי שהכי מתאים לתפקיד משרי הליכוד (אומרים שבכיסו, כבכיסי שרים אחרים, יש הבטחייבוּת של נתניהו למינוי. פתי מאמין להבטחייבויות הביבי. שאלו את שאול מופז, שאינו פתי). ככה זה, לכאורה, בממשלות נתניהו: הבטחות, התחייבויות, סחיטות, שיחודים. בסוף חוזרים לסטטוס־קוו: לא היה כלום, אז אין כלום, ובס"ד גם לא יהיה כלום. 

זו חוכמתו להרע של רה"מ: תמיד מייצר כותרות חדשות ומשכיח את הפשלה הקודמת שלו - וכעת, עם הצלחת סיסמתו "לא מפילים ממשלת ימין" (אגב, למה לא?), כולם כבר שכחו, שרק לפני כמה אתמולים ניסו לנחש בשקיקה מה הסוד הקיומי הקריטי, ששימש לרה"מ לשכנוע הקבינט עוטף־ביבי לכניעה בשתיקה לסחטנות חמאס, אחרי כ־500 טילים ופצמ"רים על עוטף עזה.

האם זה משהו שקשור לכישלון הפעולה בשטח האויב, שאישר רה"מ בטיימינג רע, כשהסכם ההסדרה הולך ומתגבש? ואולי יש קשר לדברים הקשים או לאזהרות על המשך פעילותנו בסוריה ובלבנון שככל הנראה שמע מפוטין, במארב שהניח לו בהתכנסות המנהיגים בפריז? אולי בגלל אזהרה ממשית החליט רה"מ לסיים בצ'יק את הבלגן בדרום, יעלה כמה שיעלה באיבוד הרתעת חמאס? ושמא גילה שצה"ל, בשנים שאחרי צוק איתן, לא מסוגל לנטרל את יורי הטילים והפצמ"רים ואין לו תוכניות להכות בחמאס בלי להיכנס למלחמה גדולה בשטח?


אחרי התודה על שמנע, ואפילו לזמן קצר, מלחמה ושפיכות דמים מיותרות, כל הסיבות והדרכים, כולל ממשלת 61, מוליכות בסוף לנתניהו האמיתי, שיזכה שוב במאי עד נובמבר, לרוב כלשהו, בהיעדר התאחדות אופוזיציונית חזקה: פרנואיד מופחד ומפחיד, חשוד בעבירות עם חזות של מנהיג; מניפולטור גאון, שרואה בכל חור קונספירציות להפילו, שמרצרץ בין החלטות סותרות, אבל מודיע לעם שהוא מבין, שהוא המבוגר האחראי, שיש לו תוכניות ושהוא יודע מה לעשות. עובדה. אפילו בנט ושקד והיועמשת"פ נותנים לו עוד צ'אנס להפוך את ישראל לגרייט אגיין. אשרי המאמין. אבוי לספקנים.