מפלגת האווירה הנוכחית, התקווה הלבנה הצפונבונית המתקראת "כחול לבן", הינה אם כל התרמיות הפוליטיות מאז קום המדינה. מעולם לא קמה בישראל מפלגה שמטרת מסע הבחירות שלה הייתה להסתיר את זהותה האמיתית, קרי, שמאל עמוק. שמאל החותר תחילה לייבוש של כל ההתיישבות היהודית מעבר לגדר ההפרדה, ואחר כך להצגתם של המתיישבים כמי שעומדים בין עם ישראל לבין "שלום" עתידי עם מדינה "פלשתינית" בליבת ארץ ישראל.

על מנת להגשים מטרות נלוזות, פוסט־ציוניות ופוסט־יהודיות אלה חייבת לקום ברית בנוסח "גוש חוסם" בין כחול לבן לבין המפלגות הערביות, החותרות יום־יום ושעה־שעה בליבת פעולותיהן הפוליטיות נגד המשך קיומה של ישראל כמדינה יהודית.  
 
ראיון שהעניק מזכיר הממשלה לשעבר צבי האוזר ל"מקור ראשון" אכן חושף את המזימה. שלא כמו הראיון המלטף של גבי אשכנזי ממוצאי השבת שעברה לדנה ויס ורוני דניאל, כתב החצר הוותיק שלו, האוזר נשאל שאלות קשות, לרבות אם כחול לבן שואפת לגוש חוסם נתניהו עם המפלגות הערביות. כצפוי, תשובתו לא הייתה ממין השאלה, ולדבריו: "לא נקים ממשלה עם מפלגות ערביות, הבהרנו זאת בצורה ברורה. מפלגות שאינן מקבלות את ההסדר של מדינת ישראל כמדינה יהודית־דמוקרטית, הן פסולות חיתון מנקודת מבטנו. לא טיבי, לא בל"ד ושאף אחד לא יבלבל עם גוש חוסם". 
 

אין כמו תשובה זו כדי ללמד על התרמית הפוליטית הנקראת "כחול לבן". הקמת ממשלה שבה אחמד טיבי ועופר כסיף יהיו שרים אינה באה בחשבון, בראש ובראשונה כי הלאומנים הערבים ומשרתם היהודי, השטופים בשנאת הציונות וישראל, לא יסכימו לשבת בקואליציה שבה שלושה רמטכ"לים מכהנים כשרים, ובקווי היסוד שלה לא תופיע התחייבות להקים מדינת טרור פלשתינית בגבולות 67' בתוך שנתיים, לכל היותר.
 
לא כן, באשר לגוש חוסם, כפי שעשה יצחק רבין, כאשר חיים רמון עושה דברו איים על ש"ס שאם לא תצטרף לממשלת שמאל, קום תקום קואליציה עם חמשת הח"כים הערבים שיקנו לממשלה כזו רוב של 61, כמניין הח"כים של הגוש החוסם.
 
האוזר אומנם אינו אומר במפורש כי הוא שותף לגוש חוסם, אלא שלא זו בלבד שלא שלל אותו על הסף, מיד לאחר תשובתו המתחמקת הוסיף: "אני באמת צריך לבדוק בהפלה של ציפי לבני על ידי הליכוד, איך אספו את הרוב של יותר מ־60". 
 
בדבריו אלה מכשיר למעשה האוזר את רעיון הגוש החוסם עם טיבי, ובל"ד - כי מה שמותר לליכוד מותר גם לנו - אולם גרוע מכך, בעיניו הפוליטיות גוש החוסם את השמאל הכולל את הליכוד, ישראל ביתנו, מפלגות הציונות הדתית והמפלגות החרדיות, כפי שקם לאחר הבחירות של תשס"ט (2009) וסלל את דרכו של נתניהו לראשות הממשלה, הינו בבחינת היינו הך ביחס לגוש חוסם הבא למנוע מהמחנה הלאומי להקים קואליציה והנשען על טיבי ובל"ד.
 
אם כך היא עמדת האיש שמסמל את האגף הציוני־לאומי בכחול לבן, מה באשר לאנשי השמאל הקיצוני עפר שלח, אסף זמיר, יעל גרמן ושות', הניצבים 'שמאלה ממרצ?
 
אין ארוחות חינם
"גוש חוסם זה עניין טכני", אמר הרמטכ"ל במיל' משה יעלון, ובכך חשף את התוכניות לעתיד, במקרה שלמפלגת "רק לא ביבי" תהיה אפשרות להקים גוש חוסם, המונה 61 ח"כים משמאל וערבים. וכך, מאחר שאף מפלגה מהמחנה הלאומי - קל וחומר מהמפלגות החרדיות - לא תצטרף לקואליציה בראשות שלושת הרמטכ"לים במיל' והסמל מ"במחנה", צפויה כחול לבן לפתוח במסע איומים על מפלגות הימין הקטנות. האיום: אם לא תצטרפו לקואליציה, לא יהיה מנוס מלהגיע עם הרשימות הערביות להסכם פוליטי, שבמסגרתו יתמכו מבחוץ בממשלה שנקים. לפיכך, ברית פסולה שכזו הינה שאלה קיומית עבור כחול לבן.
 
על פי כל התחזיות, המחנה הלאומי ובני בריתו החרדים יהיה גדול - גם במקרה של גוש חוסם - מזה של השמאל, ללא המפלגות הערביות, כי אז, ללא ברית פוליטית מיידית למחרת הבחירות, לא יהיה למפלגת כחול לבן רוב שיציע את גנץ כמי שיוטל עליו התפקיד של הרכבת הממשלה.
 
כידוע, אין ארוחות חינם, קל וחומר לא בחיים הפוליטיים. תמורת ברית כזו צינית וכוזבת תצטרך כחול לבן לשלם מחירים פוליטיים כבדים מנשוא. כבדים עוד יותר מברית הגוש החוסם בין רבין לחמשת הח"כים הערבים שאיתם יצר את הגוש החוסם בשנת תשנ"ב (1992).
 
מי שסבור שזה אך מקרה שאותו רבין שהבהיר חד־משמעית במערכת הבחירות בקיץ תשנ"ב כי לא יהיה לעולם מו"מ עם אש"ף, אלא אך ורק משלחת ירדנית־פלשתינית על פי מתווה מדריד, ובמקום זאת הכניס לליבת ארץ ישראל את הרוצח יאסר ערפאת יחד עם עשרות אלפי מרצחיו - כי אין זו תוצאה של ברית הדמים בנוסח גוש חוסם עם שתי הסיעות הערביות דאז, אינו יודע מה הוא שח.
 
מי שסבור כי אותו רבין שהבהיר חד־משמעית במסע הבחירות שלו שברמת הגולן ניתן לסגת "סנטימטרים ספורים בלבד", ובמקום זאת הסכים בכתב למסור את כל הרמה לרב־המרצחים אסד האב, כי אין זו תוצאה של ברית הדמים בנוסח גוש חוסם - אינו יודע מה הוא שח. אין צורך בדמיון מפותח יתר על המידה כדי לצפות את התוצאות שתמיט עלינו ברית הגוש החוסם בין גנץ–טיבי–בוגי–כסיף–לפיד–בל"ד–אשכנזי. יתרה מכך, מי שסבור שאשכנזי ישר יותר ואמין יותר מרבין, הרי שלאחרונה הוא נחשף ללשון הביבים שבה הוא השתמש כרמטכ"ל מול הממונה עליו, שר הביטחון דאז.
 
כל מסע הבחירות והמצע של מפלגת "רק לא ביבי" נועד להסתיר מהציבור את התוצאות המחרידות לעצם קיומה של המדינה, ובפרט כמדינת הלאום של העם היהודי בלבד, מברית הגוש החוסם. הדרך האחת והיחידה למנוע אסון לאומי שכזה הינה למלא אחר מצוותו של מפקד האצ"ל, מנחם בגין: "גשם של פתקים מח"ל, מח"ל מח"ל".