החדשות האמתיות הקורות בארצות הברית הן לא ההפגנות, הן לא הזעזוע מהחניקה המצולמת והמתועדת של השחור ג'ורג' פלויד ברגלו של שוטר לבן שהוציא מאות אלפי אמריקאים לרחובות למצעדי מחאה. הן גם לא שינוי מהפכני ומהותי שצפוי לחסל או אפילו רק להחליש את העוולות והתחלואים של החברה האמריקאית. השינוי היחידי שההפגנות יכולות וצפויות להניב הוא רפורמה בסמכויות של משטרות ובהתנהלותם של שוטרים. גם זה, להערכת פרשנים ובעלי טורים, שינוי לא מיידי ולא לגמרי בטוח.

החדשות הנושאות משמעות וצופנות פוטנציאל של שינוי שיתבטא בחילופי גברי בבית הלבן הן התהוות של תהליך התפכחות מהנשיא דונלד טראמפ. מתחילים להבין מי זה טראמפ. מתחילים להבין, לקלוט ולהפנים שהוא לא טוב, שהוא מזיק, ומחריב את הדמוקרטיה בארה"ב. 

החידוש הוא, שהפכחון הזה קורה, מתהווה  וצובר נוכחות בקרב מי שמזוהים כתומכיו של טראמפ,  ידועים כמי שנמנים עם בסיסי אוהדיו במדינות השונות וכמי שהצביעו בעדו בבחירות 2016. ההסתמנות של תהליך ההתפכחות מהנשיא טראמפ והתפשטותו איננה מבוססת על סקרי דעת קהל, שמותר לערער על ממצאיהם. התהליך איננו מבטא את הפרשנויות של תוכנן של הרשתות החברתיות ,שרצוי לא להסתמך עליהן, וגם איננו מושפע מהפייסבוק או מציוצי הטוויטר. מדובר בפיכחים נוכחים, במי שמצהירים שהגיעו לצלילות דעתם מול הנשיא טראמפ, במי שמזדהים בשמותיהם, בשייכותם הפוליטית והמפלגתית ובמעמדם הציבורי. הם רפובליקנים, הם ממפלגתו של הנשיא טראמפ, הם מוערכים כחלק מהנמנים עם צמרת המפלגה הרפובליקנית. הם לא רק מתבטאים בגנותו של טראמפ. הם רפובליקנים בכירים שמודיעים כי בבחירות לנשיאות ב-2020  יצביעו בעד ג'ו ביידן.

האחרון שהודיע על כך היה קולין פאואל, מי שכיהן כשר החוץ בממשל הנשיא ג'ורג' בוש. דמות אהודה ומוערכת בציבור האמריקאי ולא רק הרפובליקני. פאואל גם ידוע כמי שתמך והצביע בבחירות 2016 בעד הילרי קלינטון. אבל מדובר ברשימה ארוכה של פוליטיקאים ואישים רפובליקנים בכירים ומפורסמים שהודיעו כי לא יצביעו בעד טראמפ בבחירות 2020. "במפלגה הרפובליקנית מנהיגים אחדים שוקלים להצביע בעד ביידן", הייתה הכותרת לכתבת תחקיר ארוכה שפורסמה בגליון יום ראשון של הניו יורק טיימס. בכתבה המשתרעת על עמוד שלם, מוזכרים ומצויינים שמות של רפובליקנים בכירים ביותר, שאפשר וניתן להגדירם כמי שמייצגים את המשמעות והמהות של תהליך הפכחון מהנשיא טראמפ. הנשיא לשעבר, ג'ורג' בוש הבן, הודיע כי בבחירות לנשיאות לא יצביע בעד טראמפ. מיט רומני ,הסנטור ממדינת יוטה, הנחשב לאחד הבכירים הרפובליקנים המכובדים ואהודים, הודיע כי לא יצביע בעד טראמפ. "רבים מאלה שהצביעו בעד טראמפ עשו זאת משום שהם לא רצו את הילרי קלינטון. אני לא רואה זאת כלפי ג'ו ביידן. איך אתה יכול שלא לאהוד את ביידן?", אמר מיט רומני בראיון לעיתון. 

הסנטורית ממדינת אלסקה, ליזה מרקובסקי (Murkowski), דמות פופולרית במפלגה הרפובליקנית הצהירה כי "היא מתייסרת ומהרהרת אם להצביע בעד טראמפ". אלמנתו של הסנטור הרפובליקני, ג'ון מקיין, הודיעה כי תצביע בעד ביידן. שני בכירים רפובליקנים, פאול ריין והיו"ר לשעבר של הקונגרס, ג'ון בונר, סירבו להשיב לשאלה במי יבחרו בבחירות לנשיאות. העיתון מציין כי בשיחות שלא ליחוס, בכירים רפובליקנים לא מעטים הביעו הסתייגות וביקורת נגד טראמפ. העיתון מזכיר את ההתקפה החריפה נגד הנשיא שהשמיע שר ההגנה לשעבר, ג'ים מאטיס. "התגובות של הנשיא להפגנות יצרו וליכדו אופוזיציה לטראמפ", מסכם העתון את דעותיהם של רפובליקנים בכירים נגד טראמפ. 

הפכחון הגיע אפילו למיגזר הידידותי, הנאמן והמסור ביותר לנשיא טראמפ - האונגליסטים. לדברי הניו יורק טיימס, "באחרונה, נרשמה ירידה בשיעור שביעות הרצון של האוונגליסטים (מהנשיא טראמפ)". העיתון מצטט בהרחבה את פט רוברטסון, המייסד והנשיא של קואליציית הנוצרים, שתקף את הנשיא טראמפ על "התנהלותו הפסולה כלפי המפגינים". בסקר דעת קהל שהתקיים בשבוע שעבר, שיעור התומכים בטראמפ בקרב האוונגליסטים ירד ב-15 אחוז. בקרב קתולים שיעור התמיכה בטראמפ פחת מאז חודש מארס ב-27 אחוז. לדברי העיתון, מה שהרגיז אמריקאים דתיים רבים הוא הצילום של טראמפ בפתח הכנסיה בושינגטון כשהוא מנופף בספר תנ"ך.

כל זה לא אומר שנצחון של ג'ו ביידן בבחירות 2020 בטוח, אבל לדברי פרשנים ובעלי טורים, אמריקאים רבים מתחילים להבין את המשמעות המסוכנת של המסקנה: "זה לא בשבילו", הנשיאות היא לא בשביל טראמפ. "כל זמן שאי התאמתו לכהונת הנשיא באה לידי ביטוי בהתנהלות מגוחכת מול קוריאה הצפונית או במדיניות כושלת נגד איראן או אפילו במאבק שלו מול סין, לאמריקאי הממוצע זה לא היה איכפת כל כך", אמר פרשן בערוץ ציבורי. "אבל הכשלון הטוטלי שלו בטיפול במגיפת הקורונה והתגובות האוויליות שלו להפגנות המחאה, גרמו לאמריקאים רבים להבין ולהפנים שהוא מסוכן ואיום על ארה"ב ועל חייהם".