אזהרה אחרונה לפני ההוצאה לפועל: אל תלכו מחר כצאן לקלפי. עצרו וחשבו לפני הנטילה האוטומטית של הפתק. האם תצביעו למפלגה שמאחורי הפתק או למנהיג/ה? האם יש לנבחריכם לא רק כריזמה מסוימת ויכולות דיבור ושכנוע, אלא גם כושר יישום וביצוע, אחריות ושליטה, באמצעים הוגנים ודמוקרטיים? אתם בטוחים שיעמדו בהבטחותיהם? ואולי אתם מצביעים למנהיג בגלל הערצת דמותו הנחרצת, אשליית כוחו ויכולותיו המניפולטיביות להערים על יריביו, לפורר מתנגדים ולהצליח להפוך שקרים לאמת ושמועות זדוניות לעובדות אלטרנטיביות?

אתם, 70 האחוזים מבוחרי נתניהו שלא ישנו את בחירתם: האם בדקתם את מאזן ההישגים והכישלונות שלו כרה"מ בחמש הקדנציות שעשה? האם צלח מאבקו לעצור את התקרבות איראן לגרעין? האם יקוימו בכלל הבטחותיו לסיפוח השטחים ולריבונות עליהם? האם הכין תוכנית מנע משכנעת, כולל חקירות, עדויות, תיעודים ומשפטים, אל מול פתיחת החקירה של בית הדין הבינלאומי בהאג נגד ישראל, מנהיגיה ומצביאיה על פשעי מלחמה, איוּם שקיים מזמן ככתם על הקיר?

האם ניהול המלחמה בקורונה - על כל מחדלי המשילות וההחלטות המתהפכות והביצועים הכושלים ומספרי המוות הענקיים, מאות אלפי המובטלים ומאבדי העסקים, שיתוק מערכות החינוך והכלכלה ועצירת עורק הדם התקציבי יותר משנתיים - לא מעורר בכם פקפוק ביכולותיו, בהגיונו ובהחלטותיו? הוא נטל לעצמו את תפקיד הפרויקטור הראשי, בלי אכיפה מאוזנת, עם הפקרות בפתיחת נתב"ג לרווחה לאלפי חרדים, מוטביו ותומכיו, שהגיעו מחו"ל עם הנגיף והווריאנטים, בלי בדיקות ובלי בידוד, וכעת הוא מתכחש לאחריותו לכ־6,100 מתים במחלה ומשכיח אותם בשמחת החיסונים.

האם אין בכם כל ספק, מול ניסיונותיו הברוטליים לפרק את כוחו המוסרי והחוקי של בית המשפט העליון? לנוכח אי־נכונותו להתייצב כראוי למשפטו בשלוש האשמות פליליות ולהשקיע את מאמציו בהוכחת חפותו? מול מהלכיו עם מהדהדיו להסית ולפלג את חלקי האומה, להפחיד את שופטיו, את היועמ"ש, את הפרקליטות והתובעת – ונוכח הקמפיינים שלו נגד יריביו, מבקריו, חוקריו, עדי התביעה, ומעט העיתונאים החוקרים האמיצים שנשארו בתקשורת?

לדעתכם, הכל מתגמד מול הישגיו העצומים: החיסונים, הסכמי ה"שלום" עם האמירויות ופתיחת המרכולים, המסעדות והשמיים (בצו בג"ץ). אכן, נתניהו הצליח להיכנס לעורק של ראשי פייזר ומודרנה, להקדים ולהביא את החיסונים ולהפוך את ישראל למעבדה אחת גדולה ומצליחה, אבל הצלחת החיסונים אינה עומדת בשום השוואה ערכית, מוסרית וחוקתית למה שהוא עולל ומעולל לעמישראל.

עוד שנייה. עכשיו דמיינו את ישראל תחת ממשלה ימנית־קיצונית־חרדית־כהניסטית, שכופה את משפט ההלכה, מדכאת את זכויות הפרט, במדינה דו־לאומית, מפלה מיעוטים ומדכאת מתנגדים, מלאת שנאה ואלימות. עכשיו הטילו את הפתק שבחרתם. ממילא לא תהיו אחראים לתוצאות, רק תשלמו עליהן. אני אצביע מרצ או העבודה, כדי שתישאר כאן משמרת נאמנה מול שלטון הזדון והשחיתות שאולי יקום עלינו לכלותנו.