יותר מכל הדגיש המבצע מול הג׳יהאד האסלאמי עד כמה מגוחכות נהיו הססמאות. כבר קשה שלא לראות שריבוי מערכות הבחירות שיבש את דעתנו בשנים האחרונות. מגוון ה״מסרים״ התנפצו מזמן על סלעי המציאות, אבל זה לא מפריע לחבורות פוליטיות חדורות מטרה להמשיך לפמפם אותם. ואולי זו הטרגדיה של העידן המודרני - היכולת להציף את הרשתות בהבלים, ולסמוך על כך שהם יסוקרו באובססיביות גם על ידי עיתונאים. צרה צרורה.

זהבה גלאון, לדוגמה, הקפידה לחזור מספר פעמים ש״הפתרון למציאות של מלחמה הוא רגיעה ארוכת טווח ומשא מתן מדיני לשלום״. אלה מילים נעימות ויפות, שהרי מי אינו רוצה רגיעה ושלום? ובל נשכח שהיא צריכה לספק את שאיפותיהם של מעט המצביעים שעדיין מאמינים ברעיונות של מרצ דהיום, אבל היא לא משוררת אלא נמדדת במעשים. איך האמירה שלה קשורה להתרחשויות?

עם מי גלאון רוצה לדבר? עם הג׳יהאדיסטים שחושבים שהיא טמאה - ושלא לדבר על הרעיון ההזוי של לדבר עם אישה? עם החמאסניקים, שמצטטים באמונתם פסוקים מהקוראן על הרג היהודים, שעומדים בדרכם למטרתם הקדושה להחזיר לעצמם שליטה בכל אדמת ישראל, שהיא מבחינתם פלסטין? עם אבו מאזן, שמזמן איבד השפעה בגדה ונמצא בדמי ימיו? חיבור קטן למציאות מעולם לא הרג אף אחד (בעוד טרור דווקא כן). סתם להגיד ״רגיעה ומשא ומתן״ זו ססמה חלולה, חסרת תוכן ואינטליגנציה. אדרבא, שתסביר איך ועם מי ועל מה לדבר - נשמח לשמוע.

ח״כ אחמד טיבי מיהר לשתף בציוץ חשוב את נשיא ארצות הברית וראש ממשלת בריטניה על כך שישראל המרושעת הרגה שלושה ילדים, באנגלית ובצירוף תמונות רוויות דם. הציוץ נשאר באוויר מספר שעות לאחר שדווח בבירור שזהו בכלל הג׳יהאד האסלאמי שהרג את הילדים המסכנים, בירי כושל שהתפוצץ בעזה. טיבי לא התנצל, כמובן. התנצלות עלולה לפגוע בכבודו, בתדמיתו ובזהותו, אסור לצפות ממנו לבקש סליחה. הציוץ אומנם הוסר, ואיתו כנראה הוסרה גם הדאגה לילדים הרכים שנהרגו על לא עוול בכפם.

הביביסטים הגדילו לעשות. מדהים היה לראות איך התעשתו במהירות מאחד המבצעים היותר מוצלחים שהיו פה, שלמרבה החלחלה נוהל על ידי יאיר לפיד ובני גנץ. הנרטיבים שאומצו ופומפמו בזריזות לקהל התומכים היו בלתי ניתנים לעיכול למי שמחפש מעט היגיון. האמת מזמן הפסיקה לעניין את החבר׳ה האלה.

זה קשה, כי פעם האמת היתה חשובה לנו. חיפשנו אותה, גם אם לא תמיד מצאנו. גם אם לא תמיד הסכמנו. אבל הטרלול האמיתי טמון בכך שהיא הפסיקה להיות פקטור. אז למעטים שאותם האמת עדיין מעניינת - מהי השורה התחתונה? ראשית, לפיד באמת עבר טבילת אש מוצלחת. קורה. שנית, גנץ מוכיח את עצמו כבר תקופה כשר ביטחון אחראי ושקול שיודע לתת עבודה. ובנוסף, יש לנו צבא מדהים ושב״כ בעל יכולת מקצועית מעולה. האופן שבו מתפקדות מערכות הביטחון הישראליות בכל כך הרבה זירות, באופן ממוקד, חכם ומדויק ותוך פגיעה בכמה שפחות חפים מפשע, היא הנכס האמיתי של כולנו. גם של מפזרי הססמאות.

כבודם של הפוליטיקאים במקומם מונח, אבל בסוף, כל ראשי הממשלה שהיו ויהיו נשענים על היכולות הנדירות של מערכות הביטחון שלנו, וכך גם כל הפטפטנים. לא משנה מה שמנו בקלפי, מערכות הביטחון הן מקור עצום לגאווה לכל ישראלי, ללא הבדלי דת, גזע ומין. כמה טוב שאוגוסט עכשיו, רבים בחופשה או עסוקים בהתמודדות עם החום, ולמזלם לא נחשפים לכל השטויות שהתעופפו כאן לצד הרקטות בימים האחרונים.