לפני כשבוע אישרה הכנסת בקריאה טרומית את ההצעה לשינוי חוק ההתנתקות. המהלך הזה אמור להחזיר את הבנים הביתה, לחומש, ובעזרת השם וסמוטריץ' אנחנו עוד נחזה בחזרתנו לגוש קטיף ואי"ה לסיני ולשארם א־שייח'.

להזכירנו, ב־2005 פונו כ־8,000 נפש, מהם כמה מאות ילדים, מגוש קטיף עקב חוסר יכולת צבאית להגן על המתנחלים. הפינוי כלל ארבע התנחלויות בשומרון, בהן חומש, ואת בסיס צה"ל דותן. ראש הממשלה שרון שניהל את הפינוי היה מעורב בכמה תיקים פליליים, ובאחד מהם ישב בנו עמרי בכלא. הפינוי היה שבר של ממש כיוון שרבני ההתנחלויות הבטיחו לצאן קדושים שלהם שיש אלוהים, והוא לא יתיר ליהודי לעזוב את אדמתו. ובעוד הם מתפללים בכוונה מיוחדת ומבטיחים שאלוהים איתם ולא יהיה שום פינוי, הורה שרון לפנות, ואלוהים עבר לצד השני. הכנסת חוקקה חוק פינוי מיוחד, הממשלה הבטיחה בכתב לאמריקאים שהפינוי יבוצע ויישמר, צה"ל ניהל משא ומתן בכייני עם מתבצרים (זוכרים? נתניהו הצביע בעד הפינוי), ומירי רגב דבררה את הפינוי, סליחה העקירה. העניין כולו עלה למשלם המסים כעשרה מיליארד שקלים.

ההתנתקות הייתה מכה של ממש בעיקר לרבנים ולסמכות האלוקית, ועכשיו מגיע סמוטריץ' כדי לרפא את הפצע: "היום אנחנו מתקנים את העוול. ממשיכים לקיים את שהבטחנו בבחירות ומבטלים את חוק ההתנתקות!" חגג סמוטריץ'. "אחרי 18 שנה עושים צדק ומתקנים את העוול הגדול שנעשה להתיישבות ולמדינת ישראל כולה. עכשיו המשימה היא להקים ולפתח את חומש ואת מפעל ההתיישבות בצפון השומרון ולהמשיך לחזק את אחיזתנו בארץ ישראל".

השאלה הקבועה היא איפה ביבי. למשל, בדיון מלפני שבוע על ביטול חוק ההתנתקות, התשובה, לפי הפרסומים, היא שהוא נעדר. כל רגע שנתניהו היה נוכח במליאה היה עלול להיות תזכורת עוון לתמיכתו בהתנתקות. סמוטריץ' שחגג את אישור החוק לא היה צריך לשאול איפה היית ומה עשית בההתנתקות כי כולנו שרים את השיר: "השפן הקטן שכח לסגור ת'דלת, הצטנן המסכן וקיבל נזלת. לה לה לה לה".

ביקום המקביל, זה החוקי והנורמטיבי, בג"ץ דן עכשיו בעתירה שהגישו בעלי הקרקע הפלסטינים בחומש. בנוסף, כנגד חמישה מחברי ישיבת חומש הוגשו כתבי אישום בגין שהייה בשטח בניגוד לחוק. לפי הפרסומים, ייתכן שהאישומים יבוטלו. הנה כי כן המדינה בוערת ונתניהו יוק, למעט סרטוני הסברה שאמורים להרגיע וממילא איש לא מאמין בו ובהם. הגם שלא ניתן להתעלם מיכולתו להוציא שפן טורף נוסף, ובלבד שיישאר על גלגל העינויים שאמור לגלגל לו גאולה מכלא.

עד עכשיו, מול לחץ אמריקאי, נתניהו היה טוען שלחץ אמריקאי יפרק לו את הממשלה. מכאן ואילך ברור שאיש בממשל לא יתאבל אם הממשלה הנוכחית תפורק. נכון שיש פער בין רצון הממשל ובין פירוק הממשלה, אבל באותה מידה נכון שאם ביידן מחליט לאלף שבטים פראיים, יש לו כמה שבטים משלו כדי להצליף בהם, כולל כאלו שיפגעו קשות בביטחון ישראל. נחיה ונראה אם הוא גם יבצע.