עשרות אלפי מטיילים עברו בסופ"ש שעבר ביישובי אצבע הגליל. הם לא ידעו שאם ייתקלו בבעיה רפואית חמורה, יש רק ניידת טיפול נמרץ אחת בכל האזור. כדי להגדיר את האזור חייבים לדעת שמדובר על צפון הגולן, קריית שמונה וכמובן כל היישובים באזור. רק האוכלוסייה באזור הזה מונה כ־80 אלף תושבים, לא כולל מטיילים. בית החולים היחיד באזור, ממוקם בצפת. זמן הנסיעה מקריית שמונה לצפת הוא כחצי שעה לכל כיוון. אם מדובר ברמת הגולן, המרחק כפול. ממטולה זה כבר 40 דקות לכל כיוון. אבל זה לא רק זמן הנסיעה והטיפול בדרך, צוות הנט"ן נזקק ל־20־15 דקות שהייה בביה"ח זיו כדי לפרוק את המטען האנושי, לטפל בניירת ולחזור לאצבע הגליל.

מה הסיבה לביזיון הזה? כמו כל דבר אצל היידעלך, כסף. עלות נט"ן, כולל שכר לנהג, לפרמדיק ולחובש ועלות האמבולנס עצמו, היא כ־2 מיליון שקל בשנה. אז לממשלה עדיף יותר שהחולים ימותו מאשר למצוא פתרון הולם בעוד אמבולנסים למשל. כי הפיכה משפטית ופסקת התגברות זה הרבה יותר חשוב.

בקריית שמונה קיים מוקד רפואי קדמי, שאמור לתת פתרון לרפואת חירום לתושבי האזור וכמובן למטיילים. הוא ייסגר בקרוב, כי ליידעלך אין כייסף לשטויות כמו צפון הארץ. אין שם הרבה חרדים מועדפים. בצפת יש הרבה חרדים, אבל שם יש בית חולים, אז הכל בסיידר. יהודים חילונים, שפסולים למניין ואין להם לובי פוליטי שיודע להתעלק על הקופה שלנו, שיסבלו - או שיחזרו בתשובה ואז יהיה להם הכל.

ראש עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן, מיואש מהזלזול וההתעלמות, אבל ממשיך להיאבק במשרדי הממשלה. "זה בסה"כ סיפור של פחות מ־3 מיליון שקל, כל המוקד הזה. יעל גרמן החליטה לחסל אותו ב־2014. למזלנו, יעקב ליצמן החליט לחדש את מוקדי החירום ב־2018 לתקופה של חמש שנים. התקופה נגמרת עכשיו".

"משרד הנגב והגליל נתן 1.5 מיליון שקל, משרד הבריאות נתן 950 אלף שקל, והעירייה הוסיפה עוד 700 אלף שקל מכספים שהגיעו אלינו ממפעל הפיס לשיפוץ אשכולות גנים, או מוסדות תרבות אחרים. לעירייה אין כסף, זה מצב נתון. עכשיו אין לנו עם מי לדבר. אף אחד לא סופר אותנו. אז נהיה בלי מוקד רפואת חירום".

אביחי שטרן לא ממשיך את המובן מאליו, אבל ייתכן שהתמותה תעלה כי אין פתרון רפואי למצוקה של אירועי לב ו/או אירועים מוחיים שבהם נדרשת תגובה רפואית מהירה, כי זמן ההתערבות הוא קריטי. מי יכול לסייע בסוגיה הזו? חברי קולקציית האפסים שמתחפשת לממשלה עסוקים עכשיו בדברים חשובים יותר, כמו חוק החמץ בבתי חולים. זה אחד מהחוקים החשוכים והפרימיטיביים ביותר שידעה המדינ'ע. אם אדם מחליט להכניס מזון לא כשר לבית חולים, הוא יכניס. אף אחד לא יוכל עצור אותו.

אני חילוני כל חיי, אבל אכילת חמץ בציבור מעולם לא עברה לי בראש מאז ילדותי. הסוגיה של דווקא היא של המגזר הדתי הכפייתי, שמחוקק חוקים דרקוניים. אז עכשיו אסורה הכנסת חמץ לבתי חולים, כי זה חשוב מאוד למוישה גפני. אבל החילונים ימצאו פתרון - מרקים תאילנדיים למשל עם פירות ים, אבל בלי לחם. החקיקה עצמה מבוססת על גזענות, כי בישראל חיים גם ערבים. לא רק שחיים כאן, אחוז עובדי צוותי הרפואה בבתי החולים גבוה מאחוז הערבים באוכלוסייה. למזלם של גפני ושאר החשוכים, הערבים שעובדים בבתי החולים רגישים הרבה יותר מהיהודים. הם לא יאכלו אוכל לא כשר בפרהסיה. אולי גם אצלם זה עניין של חינוך וערכים לא לפגוע בפולחן הדת במרחב הציבורי. כן, לצערו של אלמוג כהן, הערבים כבר אינם כבשים והם לא רוכבים על חמורים.

אגם הדרעק התעלה על עצמו השבוע. מה שקרה שם זה חולי ממאיר של החברה כאן. עוד לא סופני, אבל בדרך. ליקטתי בשבילכם את ההתבטאויות הכי מתוקות שחיפשתי.

• הילד"ז התראיין לפודקאסט באנגלית. הוא טען שבישראל, שופטי בית המשפט העליון בוחרים את עצמם לתפקיד ללא מעורבות של דיירי אגם הדרעק במינויים. בוועדה לבחירת שופטים חברים ארבעה מדיירי אגם הדרעק, ונדרש רוב של 7 מ־9 חברים למינוי שופט עליון. בפועל, שופט לא יכול להיבחר ללא הסכמה של שני דיירים מאגם הדרעק לפחות. אבל הילד"ז הוא נסיך הכתר כאן, מותר לו לשקר. הוא למד את התורה מאבא ביבי.

• הגזען דודי אמסלם מוציא שוב שם רע לחלטורה: "שכל אזרח יבדוק כמה אשכנזים וכמה ספרדים מפנים לו את האשפה, מי הגננים בעירייה, מי הסוהרים, ואז שיבדוק מי בא מ־8200 ומי מוביל את הפרקליטות". אולי כדאי שדודי חמודי יבדוק מי נמצא בצמרת הממשלה שהוא חבר בה: רה"מ, שר ביטחון, שר אוצר, שר שיכון ועוד, הם אשכנזים. האיש שהוא כלום ושום דבר, זולת תחושת קיפוח, הוא אחד מהמסוכנים ביותר לחברה בישראל. אם היו נותנים לו, האשכנזים היו כבר בגטאות, והוא היה צורח להחרים את כל רכושם.

• מירי "המחוננת" רגב הפכה גם לרבנית ר"ל, והיא נותנת פרשנות לפרשת השבוע. "פרשת השבוע מזכירה לנו שהשופט הוא קודם כל אדם, וככזה חובה לוודא שעבודתו ושיפוטו יהיו תמיד ללא משוא פנים, ללא השפעה של נטיות לבו, או השקפת עולמו". כפי שאמר איינשטיין: אין גבול לטמטום האנושי. המחוננת רוצה למנות שופטים עם אידיאולוגיה ימנית שמרנית, אבל זה לא משוא פנים ולא השפעה על נטיות לבם של השופטים. קשה לי להסתגל למציאות שלפיה היא חברה בקיבינימט הביטחוני־מדיני.

• הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, ואביו של חבר בקולקציית האפסים, כתב למאמיניו הבורים שאלוהים שלח רעידת אדמה לטורקים ולסורים, כעונש על יחסם ליהודים. והבורים אולי יאמינו לו. הבאבא־בובה שכח את רעידת האדמה בצפת ב־1837, שבה נהרגו אלפי יהודים. הוא גם מתעלם מהשואה, שבה ניספו שישה מיליון יהודים. אבל קוראים לו גאון וגדול הדור וכל החארטה של הבאבא־בובות.

המפכ"ל, קובי שבתאי, ב"פגוש את העיתונות" בקשת 12: "השר בן גביר קובע את המדיניות. במסגרת המדיניות יש שיקול דעת של המפקד בשטח. בן גביר לא מחליף את המפקד בשטח. כל גופי הביטחון נערכים למצב של רצח על רקע פוליטי, הוקם צוות מיוחד לטיפול באיומים האלו". חחחח... על מי הוא מסתלבט? בן גביר מציף את הרשתות בהודעות על הנחיותיו מהשטח. נכון שאין לו מושג קלוש בתחום, אז הוא מתחפש למפכ"ל בפועל. עוד מעט פורים, אז מותר להתחפש. גם ב־1995 היו איומים על רצח של רה"מ יצחק רבין הי"ד. איך זה נגמר כולם יודעים. איני יודע מי הם המטרות כעת, אבל ניסיונות חיסול יהיו גם יהיו.

• רה"מ נתניהו: "בן גביר יעמוד בראש צוות שיילחם בהסתה נגדנו". יצחק רבין הי"ד צוחק מהעולם הבא. האיש שהתגאה עד לפני כמה חודשים בגניבת סמל מכוניתו של רבין, היה בהנהגת נוער הגבעות, מכיר את כל המיליציות המשיחיות והחמושות בימין, הוא המינוי הכי טוב של נתניהו? ומה זה "נגדנו"? מה עם שאר מנהיגי המחאה? מי ידאג להם, או שזה ממש לא חשוב?

• אף שהמפכ"ל התעקש שהוא האחראי בשטח, איתמר בן גביר, אל־צבאות־אדוניי, הנחה את המשטרה להימנע מהחזרת גופת המחבל מהפיגוע בנווה יעקב. המפכ"ל והסה"כ (סגל פיקוד כללי) התנגדו להנחיה, מחשש שהפעולה הזו תגרום להתלקחות במזרח ירושלים ודרשו להחזיר את הגופה. אבל בן גביר לא מנהל את השטח...

• גדי איזנקוט בראיון לרדיו 103FM: "להכפיף את מג"ב איו"ש לאיתמר בן גביר, זו הזיה. עדיף היה להכפיף לו את סוכנות החלל". איזנקוט אומנם מיותר, כמו חבריו, באגם הדרעק, אבל בביטחון ובפיקוד על הכוחות הוא איש מקצוע מהטובים ביותר שהיו כאן.

• התחילו הסאגה, השקרים והספינים בסוגיית מימון הגחמות הכספיות של רה"מ, מעונותיו, רעייתו וילדיו. 80 אלף שקל לביגוד, מימון כל גחמותיה של הגברת, כי היא רוצה להשתתף בכנסים ואירועים. היא אומנם עבריינית מורשעת, אבל היא רוצה לייצג את המדינ'ע בחו"ל. וכמובן ישנם הבתים בבעלות הזוג. אהבתי את תגובת הלשכה המסורה של בית המלוכה: "אף אחד לא נדרש לדון בסידורי ביטחון בביתו הפרטי של רה"מ, אלמלא בנט ולפיד היו נמנעים מהריסת המעון הרשמי בבלפור, במקום להכשיר את מעונו הרשמי של רה"מ בירושלים". בנט ולפיד הרסו את המעון? באמת? או שזה עוד שקר מהלשכה? גם לבנט ולפיד היו ארבעה משרתים בשני המעונות? ללפיד שיפצו את הבית ובנו לו בריכה מחדש? אין כמו לשקר, זו אומנות שביבי, הבן שלו ועובדיו קובעים בה שיאים חדשים כל יום.

• ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה הצ"ח של מוישה גפני להגדיל את סמכויות בתי הדין הרבניים בענייני בוררות בהסכמת הצדדים. הוועדה כמובן התעלמה מהמציאות שלפיה לאישה אין מעמד בבית דין רבני. אני יודע, כי הייתי שם בדיונים. הם העליבו את האמא של הבנות שלי, עד שאמרתי להם מה אני חושב עליהם. מה זה בהסכמת שני הצדדים? אם זוג נישא בקמצ'טקה בסמכות כוהן דת שאינו יהודי, כדי להתגרש הם חייבים לעבור את הסיוט הכרוך בהופעה מול דיינים בדין תורה. זה אירוע מזעזע. בורות וגזענות הן הכוח המניע בדיון. גם להירשם לנישואים במוסדות האלה, זה סיוט. כאשר נרשמתי לנישואים ברבנות בתל אביב עם כיפוש, שאל "הרב'ה" את העוזר שלו, ביידיש, למה אני חייב להינשא ל"מרוקניש'ע". איני דובר יידיש, אבל מרוקניש'ע אני מבין. אז עניתי לעוזר: "תגיד לסמרטוט הזה שקוראים לה שרית, לא המרוקניש'ע, ואל תיתן לי להשתגע".

אז הטיפוסים האלה ינהלו בוררויות אזרחיות, לפי דין תורה. איזו תורה? של עם ישראל או התורה של הפרימיטיבים האלה, עם פרשנות של באבא־בובות פרימיטיביים, כמו הרב מאזוז, שמגדיר אישה כרחם לרבייה, מגדלת ילדים, מבשלת, תופרת ואופה, שחל עליה איסור חמור להתערב בענייני בעלה? דווקא את האיסור החמור אני מחבב, כי כיפוש צברה כוח מופרז עליי. כשהכרנו, היא דיברה 120 מילה ביום, בקושי. עכשיו היא מדברת 4,000 מילה ביממה, מנהלת אותי, פוסלת לי עבודות שלא נראות לה – אבל הכי חשוב: "מאמי, תרגיע, אני מטפלת בך כמו בשיח'. אצל כל החברות שלי, הבעל שותף מלא בניהול הבית, כולל בישול, ניקיון והורדת זבל. אתה לא עושה כלום".

נכון, כפרע, ראיתי את זה אצל חברות שלך. נחרדתי. אמרתי לך את דעתי בנושא וביקשתי שתזהירי את החברות כי הבעלים יברחו להם, ובצדק. את יודעת שאני מאוד ליברל, בגלל זה השארתי לך את כל הסמכויות, הכספים, הכל. רק לא פמיניזם, אני לא מבין בזה. התחתנתי איתך כי הבטחת שאני אהיה שיח'. אני שומר בפאוץ', ליד התהילים שקנית לי, את הדף בחתימתך. אני אומן, אין לי פנאי לבישול וניקיונות. מספיקות לי המטלות שאת קובעת לי כל יום בהסעת הצדיק שלנו לכל מיני מקומות.

• אברהם בצלאל מש"ס (שקט סופרים), יו"ר הוועדה לצמצום פערים חברתיים, הגיב על אישור ועדת השרים על הקמת הרשות למלחמה בעוני: "כיו"ר הוועדה, אסייע בעז"ה בכל דרך ליישום המטרות החשובות שאנחנו בש"ס הצבנו למען עזרה לחלשים". מה זה בדיוק מלחמה בעוני? העניים כבר מותשים ממאבק הקיום, אז רוצים להילחם בהם? מדוע לא "רשות לסיוע לעניים"? במי אתם נלחמים, קיבינימט? בהחלטות שלכם במלחמה על העלאת תעריפי הגנים, העלאת מחירי החשמל, העלאת מחירי המזון, העלאת הריבית הבנקאית? על מי אתם מסתלבטים בדיוק?

• קרן נויבך ברשת ב': "בעקבות לחץ של הורים אשכנזים, נשלחו הבנות המזרחיות מסמינר בית יעקב-נווה בת שבע בירושלים ללמוד בשלוחה מרוחקת מביתם, בנפרד מהתלמידות האשכנזיות". אין גזענות ברמה גדולה יותר מהשנאה של החרדים האשכנזים למזרחים. הם הרי לא ציונים, הטרור הפלסטיני הוא לא עניינם, אבל חס וחולילה, שהילד יביא פרענקינייע הביתה. זה לקרוע קריעה. איפה שר החינוך, הטייס הגיבור יואב קיש? הוא גיבור רק על חילונים, לא על החרדים האשכנזים.

• מאות מפגינים מהחברה החרדית הפגינו נגד מעצר אברך שהצית חנות סלולר בירושלים. חיבלו בניידות, יידו אבנים, ניסו לפרוץ בכוח לתחנת משטרה, אבל אין עצורים, כי מכילים. בן גביר לא קרא להם אנרכיסטים, כי הם שותפים שלו בגועליצייה. הכי חשוב שהוא שר לבט"ל של כולם. האירוע לא מנע מאדון יעקב אייכלר, דייר באגם הדרעק, להודיע במליאה: "נסעתי שעה וחצי מפה לקריית בעלזא בגלל המפגינים. אם זו הייתה הפגנה חרדית או אתיופים, אני לא יודע מה היו עושים להם". לגבי האתיופים אני מסכים, יש כרוניקה. אבל אייכלר דואג לאתיופים כמו כוסות רוח למת.

• הח"כ לשעבר חיים ילין בוועדת חוקה: "אם בכנסת קופצים על שולחנות, אל תתפלאו אם גם בבתי הספר יקפצו תלמידים על שולחנות המורים". האיש הזה צודק.

• מירי "המחוננת" רגב, על מיעוט הרכבות לירושלים וחזרה לת"א של המשתתפים בהפגנות מול אגם הדרעק. "משרד התחבורה הוא לא משרד היסעים פרטיים להפגנות". המחוננת לא מבינה שהרכבת היא חלק מתחב"צ. ואם לא יהיו רכבות בכמות מספקת, יהיה עומס תנועה בכבישים שיפגע בתפוקת המשק. כמה מחונן אפשר להיות?

• דיון הוועדה לקידום מעמד האישה באגם הדרעק – ללא נציגי הגועליצייה. חברי קואליציית האפסים לא מאמינים בדיונים כאלה. להרות, ללדת, לגדל, לבשל, לאפות, לתפור. בשביל זה לא צריך דיונים.

• טלי גוטליב שוב מתפרעת ומאשימה מפגינים שאיימו על בתה האוטיסטית. כואב לי על הילדה, באמת, מהלב. גם אני אב לילד מאותגר. איני יודע איך הייתי נוהג באירוע דומה. אבל אני כן יודע שפעילים של הליכוד, בתמיכתו של היו"ר, לא נתנו מנוח לעידית סילמן וניר אורבך, בבתיהם, עם ילדיהם, עד שבגדו בימינה ז"ל, והפילו את הממשלה. לימין הכל מותר, גם לטלי גוטליב.

• הילד"ז: "שב"כ מעורב בהפיכה נגד ראש הממשלה". הוא קצת בהזיות, הילד, כי בכלל התכוון לנהגי שיירת רה"מ שהינם עובדי משרד רה"מ. כאשר הסבירו לו, דרש "ועדת חקירה עכשיו. האנשים האלה חייבים לעמוד לדין, ולהישלח לכלא". נו, הוא התעדן קצת. את בכירי הפרקליטות שמעורבים במשפט של אבא הוא דרש בדצמבר האחרון להעמיד לקיר, כי לשיטתו זו בגידה, וזה העונש שהוא מכיר לפי סעיף 97 לחוק העונשין.

• השבוע נהרגו ארבעה בדואים מרהט, כולל שתי ילדות, בתאונת דרכים בצומת אורים. מתחילת 2023 נהרגו 50 בני אדם בדרכים. אף אחד לא מתרגש, כי זה בדואים. אז הם יעשו ילדים חדשים.

• הגר"מ קסלר קבע שלאברכים אסור לשאת נשק. הוא צודק לשיטתו, יש חילונים שיילחמו בשבילם.

• דוד ביטן, יו"ר ועדת הכספים בתנועת הליכוד, חשף את חובות התנועה: 5 מיליון שקל מהבחירות האחרונות. כדי לכסות את הגירעון המצטבר, לווה הליכוד 71 מיליון שקל בפריסה ל־52 חודשים, בהחזר חודשי של 1.45 מיליון בחודש. מתפרנסת יפה התנועה מכספי ציבור. רק לניידת נט"ן ומוקד רפואת חירום בקריית שמונה, אין להם מימון, נעבעך. אגב, זה קורה בעיר שבה יש רוב עצום לגועליצייה.

זהו זה, יידלע'ך קדוישים. עוד מעט קט שאבעס קוידש. ובשבוע הבא, שוב יתחבקו האופוזיצייה עם הגועליצייה אחרי כל הצבעה שתפגע במי שאין לו באבא־בובה שמנהל את חייו.

חילונים, במקום להקשיב לשטויות של ראשי האופוזיצייה המיותרת מלא־מלא, נצלו את שאבעס קוידש כדי לחשוב על מנהיגות חדשה לחילונים. מנהיגות שתקרא להיעדר משמ"פ, להחרים הצבעות לאגם הדרעק, ותשכנע כל חילוני שיש לו נכסים וכייסף (אני, אין לי כסף פנוי להוציא) לממש ולהוציא לחו"ל את מה שיש. הגרוע מכל עוד לפנינו. אנחנו רק בבקרוב של הסרט.

נ.ב.
למהר ולהוציא דרכונים זרים לפני שהאדונים אמסלם וקרעי יעברו משלב הדיבור לשפת המעשה. זה או־טו־טו מגיע.