קשה להאמין עד כמה שיקולים פוליטיים יכולים לסכן חיים. בפוליטיקה הבלתי אפשרי הופך אפשרי, לחיי אדם אין שום ערך, ולעתים מחנה פוליטי אחד עושה הכל רק כדי למנוע הישג למחנה פוליטי יריב. השיקולים שמנחים את מי שאמור לדאוג שהחוק לאיזוק אלקטרוני יתקבל בקריאה שנייה ושלישית אינם ענייניים, ועיכוב בהפעלת החוק נעשה משיקולים פוליטיים בלבד. מי שעוקב אחרי המהלכים לאישור החוק יכול להתרשם שבן גביר ושותפיו עושים הכל כדי שהאופוזיציה תספוג תבוסה. ייתכן שהם עושים זאת משום שמגיש הצעת החוק הוא שר המשפטים לשעבר ח"כ גדעון סער, שהוא מגדולי מבקריו של השר בן גביר, ומי שיחסיו עם ראש הממשלה נתניהו טעונים.

קידום הצעת החוק שהגיש ח"כ סער, שנועדה למנוע אלימות במשפחה באמצעות איזוק אלקטרוני, נדחה בפעם השנייה. אין הוכחה טובה מזו לכך שכל הדיבורים על הצורך להגן על נשים מפני גברים אלימים הם לא יותר ממס שפתיים של חברי הקואליציה, שמוכנים לשתף פעולה עם בן גביר וסמוטריץ', ובלבד שהחוק לא יהיה רשום על שמו של ח"כ סער. הצעת החוק הזו עברה בקריאה ראשונה בימיה האחרונים של הממשלה הקודמת, לאחר שהחוק נדחה במשך יותר מעשור.

מתברר שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שמתנגד לחוק במתכונתו הנוכחית, מבקש למצוא מתווה מאוזן יותר. בן גביר הסביר בנימוקיו לדחייה שיש להבחין "בין מיצוי הדין בחלאות אדם שפוגעים בנשים, לבין מניעת אפשרות לפגוע בכל גבר באמצעות תלונת שווא". על פי פרסומים, השר בן גביר בוחן אפשרות שהאיזוק האלקטרוני יופעל רק מההרשעה השלישית, כלומר רק אחרי שהוכח שלוש פעמים שהגבר הוא אלים.

אני לא יודע אם לשר בן גביר יש אחות ואם היא נשואה. אבל אם יש לו אחות שנשואה לגבר אלים, האם היא צריכה לספוג שלוש פעמים מכות קשות כדי שתזכה להגנת החוק, וכדי שבעלה/בן זוגה המכה יעמוד בקריטריונים הדרושים, וניתן יהיה לאזוק אותו באיזוק אלקטרוני? אין אבסורד גדול מזה ואין החלטה מקוממת יותר, החלטה שמשמעותה התעלמות מסבלן של נשים ודחיית חוק חשוב שנועד לקצר את הסבל שעוברות נשים מוכות.

חוק האיזוק האלקטרוני נפל ברוב של 54 מתנגדים לעומת 53 חברי כנסת שתמכו בחוק, מה שמאפשר לגברים מכים להמשיך להתעלל בבנות זוגם, מבלי שידו של החוק בשלב זה תשיג אותם. אם יתקבל החוק החדש, יוכלו גם נשות אסירים משוחררים לזכות בהגנת החוק. אסירים רבים משתחררים ממאסרם, בלי שפחתה מסוכנותם כלפי בני משפחתם. הצעת החוק החדשה תגן גם על קטינים בדרך של פיקוח טכנולוגי, כשהכוונה היא לקבוע כהוראת שעה את החוק למשך שלוש שנים.

במהלך תקופת הניסיון ייבחנו השפעותיו של האיזוק האלקטרוני, ובתום התקופה ידווחו השר לביטחון הפנים או נציג מטעמו, מדי שנה, לוועדה לביטחון הפנים, על מספר הצווים שניתנו בתנאי פיקוח טכנולוגי, ועל מספר ההליכים הפליליים שנפתחו בשל הפרת צווי הגנה, לפי החוק למניעת אלימות במשפחה.

זה נראה עדיין רחוק למרות ששר החינוך יואב קיש הבטיח לפעול כדי לזרז את הגשת החוק לקריאה שנייה ושלישית, לאחר שיוכנסו בו שינויים. לפוליטיקאים יש זמן, לנשים המוכות שסופגות בכל יום מכות וחבטות זאת שאלה של חיים או מוות. אבל את בן גביר וחבריו זה מעניין כנראה הרבה פחות. עבורם, כדי להפעיל חוק איזוק אלקטרוני צריכים להתמלא עוד תנאים, שיגרמו הרבה סבל לנשים מוכות.