אזרחיות ואזרחים יקרות ויקרים, זמנכם תם. הבוקר הובהרו תוצאות האמת. מכאן ואילך אותם פוליטיקאים שהביאונו עד הלום וטרטרו באוזנינו כמו סוכני מכירות על סטרואידים ימשיכו לנהל את המאבקים בינם ובין עצמם. מכאן ואילך תדבר הפוליטיקה של הקנייה והמכירה. רק בסופה נדע האם יש סיכוי לבלום את המרוץ אל התהום (על פי השמאל) או אל הגאולה (על פי הימין).



היום מתחיל המרוץ אל הנשיא. אל תאמינו לסיפורים על המפלגה הגדולה ביותר. התנאי להקמת ממשלה הוא קודם כל ייצוב גוש חוסם. המהלך הזה יבהיר לכל הצדדים שיש שף במטבח, וכל שאר הטבחים מוזמנים לעלות אליו לרגל כדי להתמקח על תביעותיהם. כל זה לוקח זמן. ואין כמו ניהול משא ומתן ממושך, מתיש ועיקש על “ערכי יסוד” כדי להשכיח כל מה שנאמר לפני הבחירות ולשכנע בתקפותם של התירוצים אחריהן.



האולפנים הקרקסיים ייארזו. עמית סגל ורינה מצליח יחזרו לממדיהם הטבעיים לאחר שהפכו שומרי מסך מפלצתיים. הגרונות של הפוליטיקאים לא ינסרו 24/7 . יישאר רק משקע הרעל של תעמולת הימין שהדביקה לשמאל תווית של “אויב”. ואכן, חייל בשירות סדיר העלה ערב הבחירות סטטוס בפייסבוק שבו כתב "אם שמאלני יעלה לשלטון, אניייי מבטיח ונשבעעעעעע בנשמתי שאני אהיה יגאל עמיר הבא ואני יוציא אותו להורגגגג”. החייל נעצר ונחקר, אבל חלק מהמסיתים יכהן בכנסת הבאה ויצקצק משהו ממולמל על עשבים שוטים.



הבחירות, אגב, לא היו על שום דבר שניסחו והבטיחו המפלגות שפנו אליכם, אלא על שלושה נושאים שהם ריאל פוליטיק: על ביבי האיש, על המאבק של כל מפלגה להגן על נבחריה ונכסיה ועל השאיפה לצבור נכסים נוספים. מכאן ואילך זהו סחר סוסים, או בשמו הרשמי “המשא ומתן הקואליציוני”.



אם תקום חזית השמאל שתשכיל להשביע את האינטרס המפלגתי והאישי של שותפיה, ולשנות את מסלול ההתרסקות של המדינה – אלה תהיינה הבחירות ההיסטוריות שמהן ייוולד השינוי. לא מהפכה, לא מהפך, אלא סיכוי לצעד הראשון (הקמת ממשלת הרצוג), שיוביל לצעד שני (טיפול בכוחות שדרדרו את המדינה והחברה), ורק אחר כך לצעד השלישי האמיתי, שהוא ההתנגשות ההכרחית של האידיאולוגיות המנוגדות בתוך החברה הישראלית.



עם הרצוג זה יהיה פחות מהפכני, אבל גם פחות אלים. אם תקום ממשלת נתניהו ובנט, מה שהיה הוא שיהיה, רק הרבה יותר גרוע. הקמת ממשלת אחדות עשויה אומנם לדחות את ההתנגשות הצפויה בין ימין לשמאל, אבל המאבקים בתוכה יחייבו פירוק והליכה לבחירות חוזרות. אלא שהפעם זה יהיה הרבה יותר מהר מאשר בפעם הקודמת. ביי ביי בחירות 2015 . ברוך בואכן בחירות 2016, 2017 גג.