טיפות האף, שלפני שבוע כיכבו בכותרות, עשויות לסייע לפתיחת חוטם אטום ולחדירת צחנות וסרחונות למיניהן, מעיר פרשננו לענייני פרמקולוגיה, בלי קשר לעובדה שמי שנשלח לרכשן בכספו, עבור מעבידו או מעבידתו, לא יזכה להחזר.



הנה כמה מצבים, שטיפות האף עשויות דווקא לנטר את חוש הריח ומאפשרות למשתמשים להתעלם מהאודור המפוקפק שממלא את האוויר.



• למשל, הריחות סביב המסע של הביבי לקונגרס, חרף כל ההתנגדויות, הנזקים, הבידוד - והעובדה שנאום ראש הממשלה לא יסיר שמץ מהאיום האיראני. לשאלה אם הביבי יצרף אליו את רעייתו, כמפגן של לא שם קצוץ, או משום שהיא היחידה שהוא בוטח בה, נוספה השאלה האם יציג שוב את תרשים הפצצה מנאומו הזכור (ה״היסטורי״) באו׳׳ם ויאיים שוב, קבל אובמה, העולם, איפא״ק והקונגרס, שאנחנו נגיב, אם וכאשר ובזמן המתאים (שכבר עברו מזמן).



• למשל, יהיו שישוו את טבעת האנ״ש (אנשי שלומו) שעוטפת את ביבי - הכ״צים, הארדנים, האקוניסים והשטייניצים -ל״חבורת הזבל״, סדרת הילדים הקלאסית, בשל ניחוח תגובותיהם התוקפניות שהוחמצו (ר' הקשר בין ה־15V ל״מחנה הציוני״, למשל, או פרשיות שרה והמעונות, או סרט דאע״ש, או התקיפה הדוחה על ציפי לבני, שביסודה ניצבת השתאות הביבי, ראש הממשלה לכל החיים או עד החורבן (מה שיבוא קודם) על חוצפת מתחריו, המעזים בכלל ״לבצע התגנבות יחידים״ לכיבוש כסאו).



אנ״שיו מדקלמים בתקשורת את כל הטקסטים שלו, שבהם הוא מתעלם ממחדליו ומטיל את כל האשמות על כל מי שאינו ביבי. והרי לא מכבר חרחרו האנ״ש עצמם נגד רבם וזממו לרשת אותו. כעת הם יודעים שאם ינוצח, הם יעופו מכיסאותיהם והליכוד כולו יתהפך על עצמו. לכן הם נשבעים לביבי ולשקר, בלי למצמץ, כשהם מסתכלים לעצמם בעיניים.



• למשל, הריח המבאיש העולה מכל פרשת הפליטים ומבקשי המקלט מאפריקה, מאז ימי שר הפנים, ההומניסט רחב הלב אלי ישי, העומד לחזור להנהגת המדינה, ועד למחליפיו סער וארדן ולמחנה המשוקץ חולות. אם יש הצלחה אחת של ראש הממשלה בשתי קדנציותיו, זו הגדר בגבול הדרומי. הרי ההסתננות נפסקה מזה כשנה. אז למה לא נוהגת הממשלה כמו כל הארצות הנאורות, בודקת בקשות ומעניקה מקלט לאלה שנמלטו ממדינות רצחניות, ומקבלת באמפתיה את כמה עשרות האלפים שנשארו כאן, כחלק מסיוענו לעולם השלישי: מפזרת אותם בארץ, מכניסה את ילדיהם לרשתות החינוך, מכשירה את ההורים לעבודות מפרנסות, במקום יבוא כוח אדם שמעשיר קבלני עבודה, ומעניקה להם אשרה לחמש שנים? ואז, אלה שראויים יהיו לאזרחי המדינה. פשוט ואנושי, בלי השפלה, גזענות ופחד.

קשים לכם הניחוחות הרעילים העולים מהמציאות הפוליטית שלנו? אז תארו לעצמכם איזה סירחון יבעבע כשהמבקר ישפוך לחירייה העכשווית את ממצאיו המנומסים על משבר הדיור בארץ, וכשתיחקר תביעת אב הבית נפתלי (לא נפתלי השר: הוא מוטרד מהיגאל עמירים של השמאל), וכשחקירת ביביטורס תגיע סוף-סוף למשפט, וכשתפורסם חקירת התנהלות צוק איתן? וחקירת השחיתות בכספי המפלגות מישראל ביתנו וימינה? ו...
כן. אוי לאוזניים ששומעות ולעיניים שרואות - ועוד ללא הגנה של טיפות.