המסורת היהודית יודעת לספר כי בשעה שנולד אדם, רוח של נבואה שורה על הוריו ועוזרת להם לקבוע את השם המתאים לו. אם אתם מתקשים להאמין, מה תגידו על הוריו של אריה דרעי, שהצליחו לחזות את הצורך של בנם לקבוע בבחירות 2015 סדר יום מזרחי ולהזכיר לכולנו שהוא בכלל אריה "מכלוף" דרעי.



השבוע, מעל בימת הכנסת, הוכיח דרעי שהסוגיה הזאת לא יורדת מסדר היום מבחינתו, אלא להפך. דרעי מתכוון להניף דגל גדול של מזרחיות מעל החיים הציבוריים ולשם כך הוא הוציא צו 8 לשמו השני. במליאה הבהיר דרעי ש"מכלוף" קיבל גיוס קבע כשדרש ממזכירת הכנסת לקרוא לו בשמו המלא לפני שהצהיר קבל עם ועולם, "מתחייב אני".



לאור ההתרחשות, קלט מי שקלט במזכירות הכנסת שייתכן כי יש דברים בגו, ודרעי לא מתכוון לאפסן את המכלוף שלו. מהמזכירות מיהרו לפנות ליו"ר ש"ס בשאלה כיצד הוא מעוניין ששמו יופיע באתר הכנסת, בנייר המכתבים הרשמי של הלשכה ובכרטיסי הביקור. "מה השאלה, ברור שלהוסיף את ה'מכלוף״׳, השיבו בשמו של דרעי לאנשי המנהלה, שהצילו בתושייתם את יערות הגשם שהיו ניזוקים מהדפסה כפולה של החומרים ללשכתו.



כך או כך, המו"מ בין צוותי ש"ס והליכוד נמשך זה השבוע השני, ודרעי משדר שהוא לא מתכוון לוותר על תיק הדתות, שצפוי להיות מועבר לש׳׳ס בנוסף לתיק הפנים. מעבר למשרדים, אמרו השבוע בסביבתו של דרעי, "יש לנו שלוש דרישות מרכזיות שעליהן לא נתעייף לחזור: העלאת שכר המינימום ל־30 שקל לשעה, מע"מ אפס על מוצרי מזון בסיסיים והקצאת דיור ציבורי בבנייה חדשה".

בינתיים, בחול המועד פסח ינסו בש"ס לשחזר את המעמד ההיסטורי של "הקבלת פני רבו", שבמסגרתו יעלו אלפים לשחר לפתחם של רבני התנועה, באירוע מיוחד שיתקיים באצטדיון ארנה בירושלים. מדובר במאמץ בעל חשיבות עצומה עבור המפלגה שחייבת לבסס מחדש את ההנהגה הרוחנית שלה בעידן שלאחר המרן.
ואי אפשר בלי מילה על אלי ישי, שנאמרה מצדו של דרעי במהלך ראיון השבוע לערוץ 2. דרעי נשאל מדוע הוא שמח אף על פי שהמפלגה ירדה במספר המנדטים, וירה בלי להסס. "כשמשחקים פינג־פונג מ־0 עד 11 ומנצחים 7:0, תבין לבד למה יש שמחה".
כשקובי פגש את ביבי
מערכת הבחירות ביססה באופן רשמי את מעמדו של הסאטיריקן, הסופר והעיתונאי קובי אריאלי ברשימת האמנים המקורבים של בני הזוג נתניהו. אריאלי, שזכה לאחרונה לתוכנית אקטואליה משלו בגלי צה"ל, עלה לכותרות במערכת הבחירות כאשר העיתונאי רביב דרוקר ייחס לו התבטאות כביכול שלפיה, "המצב בבית ראש הממשלה חמור בהרבה ממה שחושבים". אריאלי לא נותר חייב ואמר כי מדובר בציטוט "מעוות וסר טעם".
כך או כך, נראה שבמעון הרשמי בבלפור לא התרשמו במיוחד מהחשיפה, וביום רביעי השבוע הוזמן אריאלי לבדר את חברי הכנסת החדשים של הליכוד באירוע הרמת כוסית במעונם של בני הזוג נתניהו. אריאלי שפך מצחוק את נתניהו, בוגי ואדלשטיין כשהסביר לנוכחים שהסכים להגיע לאירוע ״בעיקר כי בבית שלי ערב פסח, ואין לי שום כוונה לחזור לשם״.
אריאלי גם הרשה לעצמו להוסיף כי הוא מרגיש שבית ראש הממשלה מזכיר מאוד את בית "האח הגדול", בהבדל אחד קטן. ״גם כאן יש בית מפורסם שמראים בטלוויזיה וכולם מדברים עליו. רק ששם הדיירים מתחלפים כל עונה, כאן לעומת זאת הם נתקעו לנצח".
פנטזיית האחדות
למרות כל הרע שהאכילה בו הקואליציה היוצאת את החרדים, גם בשעה זו ישנם עדיין תומכים נלהבים מקרב הפוליטיקאים החרדים לאפשרות כי ככלות הכל, תקום ממשלת אחדות לאומית. גם דרעי עצמו, שהכריז לקראת סוף הקמפיין על תמיכה ב׳׳ביבי־ בגין", הצהיר שבועות לפני כן בשיחות סגורות כי לציבור החרדי עדיפה בהרבה ממשלת אחדות, שתאפשר מרחב תמרון נוח יותר לחרדים ותימנע מ"תיוג" של ההישגים החרדיים ככניעה של נתניהו.
לדעה הזאת יש שותפים נוספים בקרב חברי הכנסת החרדיים, אולם למרות זאת לא מדובר לפי שעה בדחיפה אקטיבית לפעולה מול נתניהו. במערכת הפוליטית החרדית מעדיפים להתמקד בהישגים הנדרשים, כדי שאפשר יהיה להראות לקהל הביתי שינוי מגמה, אחרי שנתיים במדבר האופוזיציוני שייבשו את התקציבים לעולם התורה ופגעו קשות במצב הרוח המגזרי באמצעות חוק הגיוס.
למרות זאת, במפלגות החרדיות בוודאי לא ינסו להילחם בהתנדבות עבור הרצוג. מבחינת ההשקפה החרדית, ההישג המרכזי בדמות ביטול חוק הגיוס על הסנקציות הפליליות שבו, וסיכום על הזרמה מחודשת של תקציבים ממשלתיים לעולם התורה, הם המטרה המרכזית שלשמה התכנסנו. את המטרה הזאת, אם לא יהיו הפתעות מיוחדות, הם יוכלו להגשים עם אחדות או בלעדיה.